דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד האוצר

זכויות בסיס / כחלון מכיר בכך שקיצבת הנכות נמוכה, אך נמנע מלהתחייב לפתרון

במסיבת עיתונאים שערך אתמול נמנע שר האוצר מלהצהיר שיתמוך בהשוואת קיצבת הנכות לשכר המינימום, אך אמר ש"המצב בלתי אפשרי", וכי יקים ועדה בראשות ירון זליכה שתעסוק בנושא

שר האוצר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
שר האוצר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר משה כחלון הצהיר כי יקים ועדה להגדלת קיצבת הנכות, אך אינו מוכן להצהיר כי יתמוך ביוזמה להשוותה לשכר המינימום. במסיבת עיתונאים לסיכום השנה החולפת שקיים אתמול (שלישי), יחד עם בכירי משרד האוצר, אמר כחלון בתגובה לשאלה בנושא כי בכוונתו לפעול בנושא מצבם של הנכים בישראל אך נמנע מלתמוך ישירות בהצעת החוק של ח"כ אילן גילאון. "השנה הוספנו 300 מליון שקלים לקצבאות הנכות. אנחנו מודעים לכך שיש בעיה" אמר שר האוצר, והוסיף "אני הייתי שר רווחה, אני מכיר את הנושא. לומר שאני חושב שהקצבה מספיקה? היא לא. יש נכים בישראל שהמצב שלהם הוא בלתי אפשרי". כחלון אמר "התחלנו בהקמת ועדה. ביקשתי מירון זליכה שיעמוד בראשה יחד עם ארגוני הנכים, כדי לעשות מהלך ארוך שיטיב עם מצבם של הנכים".

את החקיקה להצמדת קצבאות הנכות לשכר המינימום יזם ח"כ אילן גילאון (מרצ). באופן מפתיע ולמרות שההצעה לא זכתה לתמיכת הממשלה, הצליח גלאון להעביר את החוק בקריאה טרומית לפני מספר חודשים, לאחר שהקואליציה התקשתה לגייס את חברי הכנסת שיצביעו נגד החוק. בקרוב אמורה ההצעה לעלות לדיון בוועדות הכניסה להכנה לקריאה ראשונה.

אילן גילאון לאחר אישור טרומי של החוק להשוואת קיצבת הנכות לשכר המינימום (צילום: מתוך הפייסבוק של אילן גילאון).
אילן גילאון לאחר אישור טרומי של החוק להשוואת קיצבת הנכות לשכר המינימום (צילום: מתוך הפייסבוק של אילן גילאון).

עוד נשאל כחלון במסיבת העיתונאים על טיב יחסיהם של השר כחלון ומנכ"ל משרדו שי באב"ד עם יו"ר רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב. היחסים בין כחלון ובכירי משרד האוצר לבין יוגב מעורערים כבר תקופה ארוכה על רקע המהלך שמוביל יוגב לקידום "נבחרת הדירקטורים". בימים האחרונים היחסים עלו על שרטון לאחר שיוגב קיים מסיבת עיתונאים להשקת המחזור השלישי של נבחרת הדירקטורים בניגוד לעמדתו של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. לשאלות העיתונאים ענה כחלון "להגיד שיש לי יחסי עבודה תקינים עם אורי יוגב, התשובה היא לא. יש לנו משבר אמון. הוא במעמד שאני לא יכול להפסיק את עבודתו. התייעצתי ואמרו לי שאני לא יכול ואני מכבד את זה. נצטרך לחיות עם זה. אין מה לעשות". על אף הביקורת על התנהלותו של יוגב ציינו גם שר האוצר וגם מנכ"ל משרדו כי הם בעד "נבחרת הדירקטורים".

מעבר לנושאים הללו סקרו בכירי האוצר את ביצועי המשק ואת פעילות המשרד בשנה החולפת. הסקירה כללה נושאים רבים וביניהם, הורדת יחס החוב תוצר ל 62.1%, ביצוע של גרעון שנתי נמוך מהמתוכנן 2.15%, וביצוע תקציב המדינה ברמת הוצאה הקרובה ל-100% מהתכנית. מנכ"ל המשרד סקר את התכניות להפחתת יוקר המחיה בדגש על התוכניות בתחום הנדל"ן. לביקורת על כך שב-2016 עלו מחירי הדיור ביותר מ-8% ענה באב"ד כי "משבר הדירות נוצר בשמונה שנים ולכן הוא לא נפתר בשנה וחצי". עוד הביע באב"ד אופטימיות ביחס לחודשים הקרובים בשוק הדיור.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!