דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אליפות אפריקה בכדורגל

אליפות אפריקה לכדורגל / בית ג': מרוקו שלחה את האלופה חוף השנהב הביתה ב-1:0 קטן

מרוקו תעלה לרבע הגמר בטורניר, ועימה גם קונגו, שהוסיפה אתמול 3:1 על טוגו למאזן הניצחונות המושלם שלה. היום יסתיים שלב הבתים באליפות, וביום שבת יתחילו משחקי רבע הגמר

אוהדי מרוקו חוגגים (צילום: סוכנות AP).
אוהדי מרוקו חוגגים (צילום: סוכנות AP).
אור גואטה

המחזור שנעל את שלב הבתים באליפות אפריקה בכדורגל תפס אמנם את בית ג' עם עולה אחת בטוחה, אך עם 3 נבחרות נוספות שנלחמו ראש בראש על הכרטיס לרבע הגמר. עד כה, הפתיעה הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו את הנבחרות האחרות, כשניצחה את מרוקו ואת חוף השנהב והבטיחה את עלייתה. מרוקו וחוף השנהב נפגשו לדו-קרב על העלייה (כנראה מהמקום השני) וטוגו קיוותה להפתיע את הקונגולזים ולעלות אף היא. המשחקים שוחקו במקביל ובשני אצטדיונים שונים: סטאד ד'אוים, שבו שוחקו עד כה כל משחקי הבית, וסטאד דה פורט גנטיל בעל 20,000 המקומות, שבו שוחקו עד כה משחקי בית ד'. את היציעים של כל משחק מילאו אלפים בודדים של אוהדים.

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (קבנאנגה 29', מובלה 54', מ'פוקו 80') – טוגו (לאבה 69')  1-3

למשחק הזה הגיעו הקונגולזים לאחר שכבר הבטיחו את עלייתם לרבע הגמר. בתור הפייבוריטים הברורים מול טוגו, שהשיגה עד כה נקודה אחת ושער אחד, יחסי הכוחות בין הנבחרות היו ברורים כבר מתחילת המשחק.

בדקה ה-24 ספגה טוגו מכה קשה כששוערה, באבא טצ'גוני, נפצע ונאלץ לצאת. "הנצים" לא איחרו לנצל את ההזדמנות, ו-5 דקות לאחר מכן ג'וניור קבנאנגה קיבל כדור עומק ממחצית המגרש, במהירות ובתושייה הצליח להקדים את אקאפו וכבש את השלישי שלו בתחרות. 1:0 לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. הלחץ הקונגולזי נמשך ובדקה ה-39 קבנאנגה כמעט כבש את השני שלו כאשר נגח אחורנית כדור קרן שהגיע אליו, אך הכדור פגע בעמוד והורחק מהקו ע"י מגן טגולזי. בדקה ה-45 קרן של ניסקנס הגיעה, שוב לקורה! הכדור הורחק והמחצית הראשונה הסתיימה ללא אירועים נוספים.

משחק בין נבחרות קונגו וטוגו במסגרת גביע אפריקה (צילום: סוכנות AP).
משחק בין נבחרות קונגו וטוגו במסגרת גביע אפריקה (צילום: סוכנות AP).

בדקה ה-54 מובלה קיבל כדור עומק, חדר היטב את מלכודת הנבדל של ההגנה הטוגולזית והקפיץ את הכדור בקלות מעל השוער. 2:0 לנצים. 3 דקות לאחר מכן ניסקנס ניסה להוסיף את השלישי כשבעט בעיטה חופשית מצוינת לפינה של מנסאח, אך שוערה השלישי של טוגו הדף יפה לקרן.

בדקה ה-67 מתיאו דוסאבי פינה את מקומו לפו-דו לאבה, שרק 2 דקות לאחר מכן מצא את עצמו על לוח התוצאות, כאשר אדבאיור קיבל כדור עם הגב לשער, חילץ אותו במסירה לאיטייה שנתן קטנה אחורה ללאבה, והאחרון לא התבלבל ובעט לפינה הימנית של מטאמפי. טוגו מצמקת ל-2:1. דקה לאחר מכן טוגו כמעט משווה כשאדבאיור מנצל בלבול קל של מטאמפי ובועט נמוך, אך מטאמפי מציל שער בטוח. בדקה ה-80 הסיפור נסגר כשפול-ז'וזה מ'פוקו שלח כדור חופשי אל המשקוף פנימה. הכדור אמנם יצא מהשער אחרי שניתר על הרצפה, אך בהילוך החוזר ניתן היה לראות שהכדור נכנס, ושופט הרחבה קבע שהשער חוקי. 3:1 גדול לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

בדקה ה-83 ג'וניור קבנאנגה הוחלף וזכה לתשואות מהאלפים הבודדים שהגיעו לפורט-ג'נטיל, והוא מסתמן, נכון לעכשיו, בתור הכוכב של הטורניר. ברבע הגמר יצטרך להוכיח את עצמו במשחק מול טוניסיה.

מרוקו (עליואי, 63') – חוף השנהב 0-1

לקח למשחק זמן להתחמם ובמחצית הראשונה ניכרה זהירות רבה מצד שתי הנבחרות, שניסו לשמור על הגנות יציבות ולהימנע מספיגה, כאשר למרוקו ברור שתוצאת תיקו מעלה אותה לרבע הגמר, ואילו עבור הפילים כל תוצאה פרט לניצחון תשלח אותה הביתה.

בדקה ה-25 הגיעה ההזדמנות המשמעותית הראשונה של מרוקו, פאג'ר בעט כדור חופשי נהדר מ-23 מטרים למשקוף של גבואוהו. בהמשך המחצית מרוקו לא הצליחה לייצר התקפות משמעותיות, ופרט למספר ניסיונות חדירה של בוחאדוז לרחבה של חוף השנהב, לא נרשמו הזדמנויות משמעותיות על שערו של גבואוהו. מן העבר השני, קאלו, בוניי וחבריהם גרמו למוניר ולאוהדי מרוקו להזיע לא מעט, בין היתר כאשר בדקה ה-37 סלומון  קאלו הצליח לעבור בקלות שני מגינים מרוקאים ולמסור כדור מצוין לזאהה, שבעט בנגיעה מתוך הרחבה לגוף של מוניר. 5 דקות לאחר מכן הלחץ של האלופה נמשך כאשר בוניי הרים כדור מצוין לעומק הרחבה, קאלו נגח מ-3 מטרים אך מוניר הדף לקרן. לקראת סוף המחצית חלוצה של מרוקו, עזיז בוחאדוז, נפצע ולא יכול היה להמשיך, במקומו נכנס עליואי.

המחצית השנייה נפתחה בלחץ של האלופה, שנבלם בכל פעם כשהגיע להגנה. אחת ההתקפות הכושלות הללו הניבה התקפה מתפרצת של מרוקו, ובדקה ה-63 קיבל עליואי כדור 30 מטרים מהשער כשהוא ואנ-נאסירי מול שני מגינים חוף-שנהבים. עליואי התקדם מעט, נעצר וכמעט ללא תנופה בעט בקשת מעל גבואוהו לתוך השער. ללא ספק אחד השערים היפים של הטורניר עד כה. 1:0 למרוקו.

בהמשך המחצית חוף השנהב לחצה והחזיקה בכדור הרבה יותר אך לא הצליחה לבעוט לשער. מרוקו, מצידה, הסתגרה והשאירה אפילו את נביל דיראר, שנפצע בדקה ה-72, לחזק את האגף הימני, וניסתה לתקוף רק באמצעות מתפרצות, ובעיקר לא אפשרה לחוף השנהב להתקרב לרחבה. לאחר 93 דקות של כדורגל השופט הקמרוני שרק לסיום ושלח את האלופה הביתה, היא לפחות תוכל להתנחם בכך שזה קרה גם לספרד. מרוקו, מצידה, תחכה לתוצאות הבדיקות של בוחאדוז ודיראר, וכמובן לסיום המחזור הנוכחי, שבסופו תדע מי תעמוד בראשות בית ד' ותשחק מולה ברבע הגמר.

מצטיין הערב: ג'וניור קבנאנגה (הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו)

הוא אמנם הבקיע "רק" שער אחד, אך הקשר-חלוץ בן ה-27 של אסטנה הקזחית, היה השחקן שדרכו עברו רוב ההתקפות של "הנצים". הוא איים ללא הפסקה על השער הטוגולזי וחילק כדורים מצוינים לחבריו להתקפה. מעבר לכך שהוא כרגע מלך השערים של הטורניר עם 3 שערים, הוא השחקן שמתפקד בתור המנהיג של הרביעייה הקדמית של פלורנט איבנג', כשהיום (וגם ביתר המשחקים) ניתן היה למצוא אותו בכל עמדה בקישור ובהתקפה. שחקן כישרוני מאוד, שלפי הנראה כרגע, המחיר שלו עתיד לנסוק בסיום הטורניר ואין סיבה שלא ימצא את עצמו בקבוצה מאחת הליגות הבכירות באירופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!