דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

סערת נמל אשדוד / ראשי ועדים גדולים לעובדי הנמל: "רק ההסתדרות תביא להישגים"

על רקע המשבר המתחולל בנמל, פרסמו ראשי הוועדים בחברת החשמל, הרכבת, הדואר, טבע כפר סבא ועוד דברי תמיכה בהסתדרות וביו"ר אבי ניסנקורן | יו"ר עובדי הדואר: "היינו במשבר גדול. בלי ההסתדרות, לא היה דואר היום"

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע הימים הסוערים בנמל אשדוד, פרסמו אתמול (רביעי) ראשי ועדים גדולים במשק הודעות תמיכה בהסתדרות ובעומד בראשה, אבי ניסנקורן. זאת לאחר שראשי הוועדים בנמל אשדוד התייצבו ביום שלישי מאחורי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בסרטון שהופנה לעובדי הנמל הקורא להם לאחד שורות במסגרת ההסתדרות במאבק לביטחון תעסוקתי עבור דור ב' ולשמירה על שטחי הנמל.

"בעקבות אירועי הימים אחרונים בנמל אשדוד, אני רואה לנכון להביע את דעתי בעניין ולומר כי כיו"ר ועד עובדים, אני תומך באופן בלתי מסויג ביו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ובהסתדרות הכללית" כך כתב דוד (מיקו) צרפתי, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, "על כולנו כעובדים להבין כי רק שמירה על משק עבודה חזק ומאורגן יוביל להצלחה ודבר זה לא יתקיים ללא תמיכה גורפת בהסתדרות הכללית ובעומד בראשה".

לדבריו הצטרף יו"ר ועד עובדי הרכבת ניקה שימחוביץ' שמסר "כמי שמייצג את אלפי העובדים ברכבת ישראל, אני וחבריי לוועד מבקשים להביע תמיכה מלאה בהסתדרות ובעומד בראשה – אבי ניסנקורן. אנחנו מאמינים בדרכה של ההסתדרות לשינוי החברתי שהיא מובילה בשנים האחרונות ותומכים בהנהגתו של אבי ניסנקורן".

ראשי הוועדים בתחבורה הציבורית שיגרו אף הם הודעת תמיכה ובה נכתב "אבי הוכיח כי הוא מחובר לציבור העובדים ומעורב בכל בעיה וסכסוך הדורש את התערבותו מול ארגוני המעסיקים, התנהלות החברות, משרד האוצר וממשלת ישראל".

גם יו״ר ועד עובדי הדואר, שמעון פרג׳ון פרסם מכתב תמיכה שנשלח לעובדים וכתב כי "כיו״ר ארגון עובדי דואר ישראל שחוו לא מעט טלטלות בשנים האחרונות, אני וחבריי לוועד ועובדי החברה מביעים תמיכה מלאה בהסתדרות ובעומד בראשה – אבי ניסנקורן.

"יו״ר ההסתדרות עמד איתנו במשבר הגדול שעברנו בדואר כשהיינו על סף פירוק. לולא התערבותו ונחישותו, לא היה דואר היום. על כך נהיה תמיד אסירי תודה. אנחנו מאמינים בדרכו ובהנהגתו של אבי ניסנקורן ובשינוי החברתי שמוביל".

גם נציגי ועדים נוספים כפרטנר, פלאפון, לאומי כארד, מפעל טבע בכפר סבא, פיליפ מוריס, ארגון עובדי קק"ל, SCD הביעו תמיכתם ברשתות החברתיות.

בראשית השבוע התפטרו שמונה חברי ועדים בנמל אשדוד, הפועלים להחתמת עובדים להסתדרות הלאומית. בפלאייר שחולק בנמל נכתב "מהפך בנמל! מחליפים את הכללית". כל זה מתרחש בעת שהמשא ומתן בין ההסתדרות, וועדי העובדים בנמל וההנהלה, בנוגע ליחסי העבודה בימים שלאחר הרפורמה, נמצא בשיאו. נושא נוסף שנדון בימים אלו נוגע לרציפים 24 ו-25 הנמצאים בצפון הנמל, וטרם ברור האם יהיו שייכים לנמל הקיים או לנמל החדש, ואילו יחסי עבודה ישררו בו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!