הנוסעות והנוסעים ברכבת אמש (רביעי) שמו לב אולי לאנשים מוזרים, לבושים בירוק ובאדום המסתובבים ברציפים וברכבות ומתנהגים בצורה, איך לומר, קצת מוגזמת. לא, לא מדובר באוהדי כדורגל לקראת משחק גורלי אלא בקמפיין חדש שהשיקה הרכבת במטרה לעודד את נוסעיה להתנהגות שתסייע לחוויית נסיעה נעימה עבור כלל ציבור הנוסעים.
מה קשורים האנשים הירוקים והאדומים? אלו מציגים, בצורה תאטרלית, את אופן ההתנהגות הרצוי (ירוק) והלא רצוי (אדום) בכל מיני תרחישים מעולם הנסיעה ברכבת. כך, למשל, מציגים הצמדים כי אין לעבור בשום אופן את הפס הצהוב על הרציף ואיך רצוי להתפזר על פני הרציף במטרה לאפשר עלייה מהירה לרכבת.
ומה לגבי המטרד המרכזי בנסיעה ברכבת, דיבור בקול רם בטלפון הנייד? גם לכך ישנה התייחסות. ברכבות עצמן יסתובבו השחקנים בין הנוסעים, ויציגו איך יש להקפיד להמעיט בדיבור, לעשות זאת בשקט, להימנע משמיעת מוזיקה ללא אזניות, לא להניח רגליים על המושבים ועוד.
ברכבת ישראל הסבירו שהשחקנים הם רק חלק מהקמפיין ההסברתי, שססמתו היא "כשמתחשבים באחר כולם נהנים יותר". בקרוב, סיפרו, תעלה לרשת סדרה של ארבעה סרטונים משעשעים בנושא, בהם יככב טל פרידמן.
מירב, תושבת ראשל"צ שהייתה בדרכה צפונה סיפרה לדבר ראשון כי היא מצאה את המחזה, שדי הפתיע אותה, מקסים וכי מדובר, לדעתה, בדרך הרבה יותר נחמדה להסביר לאנשים איך להתנהג מאשר סדרן שבא ואומר להם מה לעשות.
ברכבת ציינו כי "במהלך השנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר לקוחות הרכבת, במקביל לפתיחת תחנות חדשות, הגדלת תדירות הרכבות ושיפור השירות לנוסעים", זאת לצד צעדים נוספים, כמו קליטת בעלי מוגבלויות לעבודה ברכבת והיערכות להסעתם של כ-60 מליון בני אדם בשנת 2017.