דבר העובדים בארץ ישראל
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

תאונה בשומרון / 2 הרוגים ו-3 פצועים קשה בהתהפכות אוטובוס בשומרון

בסביבות השעה 1:00 הידרדר אוטובוס נוסעים אל תוך ואדי בעומק 300 מ', סמוך ליישוב מעלה לבונה | במשך שעות עמלו כוחות הרפואה והמשטרה על חילוץ הנוסעים, בחושך ובגשם

האוטובוס שהתהפך בסמוך למעלה לבונה הידרדר לוואדי. צילום: דוברות המשטרה

שני בני אדם נהרגו הלילה (שישי) ושבעה נפצעו בהתהפכות אוטובוס נוסעים אל תוך ואדי בשומרון. התאונה אירעה בכביש העלייה ליישוב מעלה לבונה שבשומרון, בסמוך לכביש 60, בסביבות השעה 1:00. האוטובוס הידרדר לוואדי בעומק של כ- 300 מטר והתהפך על הגג. למקום הוזנקו כוחות גדולים של מד"א, משטרה ואיחוד הצלה וכן מסוקים של חיל האויר.

טיפול רפואי וחילוץ בתאונת האוטובוס סמוך למעלה לבונה (צילום: מגן דוד אדום)

בתאונה הקשה נפגעו בסך הכל 9 מנוסעי האוטובוס. במקום נקבע מותם של שני  גברים (כבן 37 וכבן 23). בנוסף נפצעו שלושה בני אדם באורח קשה, שניים באורח בינוני ושניים נוספים באורח קל.הם פונו לבתי החולים בילינסון (2 פצועים) השרון (פצוע אחד) תל השומר (2 פצועים) ושערי צדק (2 פצועים).

[mappress mapid="161"]

משערי צדק נמסר כי למרכז הטראומה הגיעו שתי פצועות – אחת כבת 20 במצב קשה עם פגיעות חזה ובטן, מורדמת ומונשמת, אשר מאושפזת כעת בטפול נמרץ במצב יציב. השניה, כבת 15, עם פגיעות חזה ואגן במצב בינוני ויציב, אשר מאושפזת ביחידת ההתאוששות. מבית החולים בילינסון נמסר כי אחת הפצועות, בת 14, הגיעה במצב קל בינוני, יוצבה והועברה להמשך טיפול בבית החולים שניידר לילדים. הפצועה השנייה, בת 23, אושפזה במצב בינוני. למרכז הרפואי שיבא הגיעו שני פצועים – אחד במצב קשה,  מורדם ומונשם, והשני במצב בינוני.

פאראמדיק מד"א חיים חיימסון שהגיע באמבולנס הראשון למקום סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת , כשהגענו, ראינו בכביש את גדר ההפרדה פרוצה ובואדי במרחק מאות מטרים אוטובוס מפורק הפוך על הגג, הזירה הייתה מורכבת וקשה, היה חושך מוחלט, גשם ובוץ , לקחנו במהירות ציוד רפואי וירדנו לואדי, שמענו צעקות וקריאות מכיוון האוטובוס , בדרך נתקלנו בשני פצועים שעפו, הם היו בהכרה. חלק מהכוח שלנו נשאר להעניק להם טיפול ואני המשכתי לאוטובוס"

חילוץ וטיפול בפצועים בזירת תאונת האוטובוס סמוך למעלה לבונה (צילום: מגן דוד אדום)

"המראה היה קשה, האוטובוס היה מפורק, מחוץ לאוטובוס שכב פצוע, נכנסנו דרך החלון האחורי שהתנפץ וראינו 6 נפגעים שוכבים, שניים מהם , צעיר כבן 23 וגבר כבן 37 היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה , בסיוע כוחות גדולים של מד"א כוח רפואה של צה"ל וכוחות הכיבוי חילצנו את הפצועים מהאוטובוס הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעברנו אותם לאמבולנסים ולמסוקי צה"ל שנחתו בסמוך."

מנהל מרחב ירושלים במד"א שלמה פטרובר שניהל את הפינוי הרפואי בשטח סיפר:
"מדובר בתאונה קשה מאוד ובשטח מורכב, המקום היה חשוך , בוצי גשום ועם צמחייה , הגענו עם כוחות גדולים של חובשים ופאראמדיקים. הצוותים נפרסו בשטח לוודא שאין נפגעים שעפו מהאוטובוס וביצעו סריקות בסיוע תאורה ומסוק של צה"ל, היה חשש שישנם לכודים מתחת לאוטובוס ולאחר שכוחות הכיבוי הרימו אותו לא נמצאו נפגעים נוספים. הסריקות ימשכו עד אור הבוקר".