דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טניס

גראנד סלאם אוסטרליה / אלוף: הטניסאי הישראלי הצעיר ישי עוליאל בהישג אישי ולאומי

עוליאל אמנם הגיע למקום השני, לאחר שהפסיד ליריבו ההונגרי ז'ומבור פירוש בגמר אליפות אוסטרליה לנוער, אך זהו הישג אדיר לספורט הישראלי | סרינה וויליאמס גברה על אחותה, וזכתה בגמר גראנד סלאם אוסטרליה בפעם השביעית בקריירה שלה

הטניסאי הצעיר ישי עוליאל, בבגמר אליפות אוסטרליה לנוער (תמונה: איגוד הטניס הישראלי)
הטניסאי הצעיר ישי עוליאל, בבגמר אליפות אוסטרליה לנוער (תמונה: איגוד הטניס הישראלי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ישי עוליאל, שחקן הטניס הצעיר והכשרוני מרמלה, הגיע להישג נוסף בקריירת הנוער שלו כאשר זכה היום (שבת) במקום השני בטורניר הגראנד סלאם אוסטרליה הפתוח. עוליאל הפסיד בגמר ליריבו ההונגרי ז'ומבור פירוש. עוליאל עלה למשחק הגמר אחרי חמישה ניצחונות נהדרים.

אחרי שעה ו-52 דקות של קרב עיקש ומעייף, נכנע אוליעל ליריב ההונגרי בגמר, אבל הראה במהלך הטורניר כמה כישרון יש לו בידיים, ואפשר רק להמשיך לדמיין איזה עתיד נפלא יש לטניס הישראלי איתו. אם עוליאל היה זוכה הוא היה הופך לנער הישראלי הראשון שזכה בטורניר גראנד סלאם, ובכך היה משתווה לאנה סמשנובה, שזכתה בטורניר הנערות של רולאן גרוס בשנת 1990, שמונה חודשים בלבד אחרי עלייתה לארץ ושחר פאר, שזכתה בטורניר אוסטרליה הפתוחה ב-2004.

https://twitter.com/NirBalzam/status/825281854420967424

מהלך המשחק:
למרות שהמשחק היה אמור להתקיים במגרש המרכזי, הוא שוחק במגרש מספר 7, וזאת בשל עלייתו של דין אלקוט האוסטרלי לגמר בכסאות גלגלים, בו גם זכה, אותה העדיפו מארגני הטורניר לקיים במגרש המרכזי – ובכך יצרו היסטוריה. בתחילת המשחק נראו הרבה עצבנות ולחץ מצידו של עוליאל, למרות שזכה כבר פעמיים בטורניר אורנג' בול וברולן גרוס בזוגות והיה כבר רגיל למעמד הגמר בטורניר גדול. נראה כי הציפייה הגדולה של מדינה שלמה, והשידור ישיר, הקשו על עוליאל להשתחרר במשחקו.

פירוש ההונגרי עלה בנחישות וניצל את ההססנות של ישי כדי להשיג שבירה מהירה ולעלות ל-2:0 מהיר במשחקונים. ישי הפגין משחק הגנה טוב, ושלח כדורים לבאק-הנד החלש של פירוש. ההגנה האגרסיבית החזירה את ישי למשחק, ושחררה המון לחץ אחרי שהוא הצליח לשבור משחק הגשה של ההונגרי ולצמק ל-2:2. במערכה הראשונה היתרון הפיזי והאתלטיות של ישי עבדה לטובתו, אך העייפות התחילה להשפיע משמעותית בהמשך. אחרי פתיחה מהוססת, ישי השתלט על המערכה ועלה ליתרון 5:3 עם עוד שבירת הגשה של ההונגרי. במשחקון הקובע עוליאל הראה נחישות ותעוזה ולקח את המערכה הראשונה 6:4 לאחר 34 דקות.

במערכה השניה פירוש הראה המון בגרות והתעשת במהרה מההפסד במערכה הראשונה. עוליאל נשאר תקוע בקו האחורי, ואפשר להונגרי להריץ אותו לאורך הקו. פירוש תקף והעיז יותר, לקח סיכונים וניצל טעויות בלתי מחויבות של עוליאל. העייפות התחילה להשפיע על עוליאל ופירוש דהר קדימה ל-5:2 במשחקונים. עוליאל לא וויתר וחזר לנצל את החולשה של פירוש בבאקהנד, צמצם את היתרון בעזרת חבטות חזקות וכניסה יותר פנימה. הלחץ התחיל לפעול על פירוש, והקהל הישראלי נכנס לעיניינים ועודד את עוליאל שהצליח לצמק ל-4:5. עם ההגשה והמומנטום בידיים של ישי נגמרה המערכה פתאום עם שני פסילות כפולות ברציפות, ושבירה של פירוש בכדי להשוות את מערכות 1:1.

המערכה השלישית והמכרעת המשיכה מאיפה שהפסיקה השנייה. פירוש נראה היה נחוש מרוכז ומלא ביטחון עצמי, כאשר ישי, באופן בלתי ברור, החל לשדר חולשה ותסכול בכל נקודה שאיבד. במשחקון הראשון פירוש שמר על ההגשה וזכה בקלות. במשחקון השני ישי התעורר, והתחיל להראות יותר ניצוצות של אמונה, השווה ל-1:1 והלחיץ את פירוש. ישי הגיע ל-3 נקודות שבירה אבל לא הצליח לסיים את הניצחון במשחקון ופירוש זכה במשחקון. העייפות השפיעה על הנער הישראלי, שנראה שבור אחרי שלא הצליח לנצח את המשחקון, והרוח הגבית שימשה את פירוש לנצח את המערכה 6:3 ואת המשחק כולו. ברכות למנצח המפתיע ז'ומבור פירוש ההונגרי בן ה17 שדורג במקום ה15 בטורניר.

יעוליאל יעלה בדירוג העולמי לטופ חמש, בזכות נקודות הדירוג שזכה בטורניר ויצטרך להמשיך את היכולת הטובה בהמשך השנה, כאשר מצפות לו עוד שלוש הופעות בטורנירי הגראנד סלאם בצרפת,לונדון וארה"ב.

 וויליאמס, סרינה וויליאמס

סרינה וויליאמס הוכיחה שוב שהיא אחת הספורטאיות הגדולות בהיסטוריה. וויליאמס האמריקאית בת ה-35 זכתה בתואר גראנד סלאם מס 23 בקריירה ומס' 7 באוסטרליה, אחרי שגברה על אחותה הגדולה, ונוס, בשתי מערכות (4:6, 4:6) במשחק הגמר.

סרינה וויליאמס (צילום ארכיון: Shutterstock).
סרינה וויליאמס (צילום ארכיון: Shutterstock).

 

 תודה לאיגוד הטניס הישראלי על האישור להשתמש בתמונות

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!