דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

חברה ועבודה / ההסתדרות: מבדיקה שנערכה, רוב לטובתנו בנמל. הלאומית: "שקרים"

"ההסתדרות הכללית היא הארגון היציג בנמל אשדוד", הודיעו מההסתדרות | ההודעה, בעקבות בדיקה שנערכה עם העובדים בימים האחרונים | ההסתדרות הלאומית: "ההודעה משדרת פאניקה וניתוק מהעובדים"

אוניית משא עוגנת בנמל אשדוד (צילום ארכיון: אדי ישראלי / פלאש 90)
אוניית משא עוגנת בנמל אשדוד (צילום ארכיון: אדי ישראלי / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המשבר בנמל אשדוד עשוי להסתיים בימים הקרובים, לפחות מההיבט של שאלת הארגון המייצג את העובדים. ההסתדרות הכללית החדשה הודיעה אתמול  כך: "מבדיקה שנערכה בשעות האחרונות עולה במפורש כי להסתדרות הכללית רוב חוסם בין עובדי הנמל. לפיכך, בכל מקרה ההסתדרות הכללית היא הארגון היציג בנמל אשדוד".

על פי מידע שהגיע ל"דבר ראשון" בהסתדרות לא הסתפקו בבדיקה שטחית של מצב הוועדים או בהערכת כוחם של אלו המבקשים להוביל מהלך של מעבר להסתדרות הלאומית, אלא ביצעו בדיקה מקיפה בפועל, וקיימו שיחות ואסיפות עם מרבית העובדים. מובילי המהלך של ההסתדרות הם ראשי הוועדים בנמל, אליהם הצטרף אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה הארצי.

כזכור, במהלך השבועיים האחרונים הצהירו מספר עובדים בנמל כי הם החלו במהלך של החתמה להסתדרות הלאומית, וזאת במחאה, לדבריהם, על עמדת ההסתדרות. חלק ממובילי המהלך שימשו בתפקיד בוועדים שונים בנמל, והושעו מתפקידם זה, בשל הפרת האמון כבעלי תפקיד בוועד של ההסתדרות. העימות הפך גלוי ופומבי, כאשר מובילי הפרישה מההסתדרות קיבלו רוח גבית מאלון חסן, יו"ר הוועד לשעבר אשר עומד כיום בפתח משפטו על עבירות שביצע לכאורה בתקופה שהיה בנמל, שתקף את ההסתדרות על עמדתה כלפי הוועדים בנמל.

בהסתדרות הגיבו למהלך זה בעוצמה רבה, ובימים אלו עושים מאמצים ניכרים לבחון מחד את הטענות שמועלות על ידי עובדים, ומאידך להבטיח כי ניסיון הפרישה לא יתממש. במקביל, כלל לא ברור האם ניתן לבצע מהלך של מעבר בין ארגון לארגון מבחינה משפטית, וזאת בשל המשא ומתן המתנהל בין העובדים וההסתדרות אל מול ההנהלה. על פי חוק, בעת מו"מ נוצר מצב של "מניעות", שאינו מאפשר שינוי סטטוס, וזאת על מנת לסכל מראש מהלכים של ההנהלה ליצור פיצול בקרב העובדים.

"אנו מחויבים לעובדי הנמל ולביטחונם התעסוקתי," אמרו עוד בהסתדרות אמש. "נפעל עד אשר נביא את התוצאה הטובה ביותר לעובדים שהם חלק מבשרה של ההסתדרות הכללית מזה כחמישים שנים. נפעל בנחישות ובאחריות כמקשה אחת ביחד עם כל עובדי הנמל. ההסתדרות רואה בחומרה רבה את התנהלותה של הסתדרות עובדים לאומית בתקופת מניעות".

בהסתדרות הלאומית הכחישו את הודעת ההסתדרות וקראו לה "קרב מאסף של הכללית בנמל אשדוד". לטענת ההסתדרות הלאומית "עובדי הנמל ממשיכים עם צאת השבת לחתום במרץ להסתדרות הלאומית".

בנוגע להודעת ההסתדרות אמרו בלאומית כי היא משדרת פאניקה וזוהי "עוד תגובה המוכיחה את הניתוק הרב מעובדים ומהשטח. במקום להמציא ולדווח נתונים שקריים, אנו מציעים להסתדרות הכללית להשלים עם העובדה כי רוב העובדים בנמל אשדוד בחרו להחליף אותם ולהצטרף להסתדרות הלאומית. הגיע הזמן לממש את רצון העובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!