דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נבחרת סנגל

אליפות אפריקה בכדורגל / רבע הגמר הראשון: בורקינה פאסו מהירה, השאר פחות

לאחר משחק מהוסס, החלוץ של פאסו, פרג'וסה נאקולמה, הביא את המצב ואת הניצחון על תוניסיה 2-0 | סנגל קמרון הוכרע בפנדלים 5-4 לקמרונים, כשהשוער ג'וזף אנדואה הדף בכל הכוח

גביע אליפות אפריקה (צילום: AP)
גביע אליפות אפריקה (צילום: AP)

בורקינה פאסו (באנסה 80', נאקולמה 83') – תוניסיה – 0-2

משחק רבע הגמר הראשון של האליפות התקיים בליברטיוויל בין הראשונה המפתיעה מבית א', בורקינה פאסו, והנבחרת הקשוחה והממולחת של הטורניר, תוניסיה. שתי הנבחרות ניגשות לכדורגל באופן דומה, משחק הגנתי יסודי וטקטי, תוך כדי שליחתם של מספר מצומצם של שחקנים לביצוע מלאכת ההתקפה. השוני התבטא בכך שבורקינה פאסו ניסתה לשלוח כדורים מהירים קדימה לשחקני ההתקפה המהירים והמוכשרים שלה, טראורה ונאקולמה, התוניסאים שאפו לעבוד דרך האגפים ולהגביה כדורי גובה לחלוצם החזק, קאניסי.

המחצית הראשונה התאפיינה במשחק קצבי אך מהוסס של שני הצדדים. תוניסיה ברוב המחצית החזיקה בכדור, וניסתה ליזום, בעוד "הסוסים" ניסו לעקוץ במתפרצות.

מתפרצות כאלו בדקה ה-13 וה-22 כמעט והכניעו את השוער אל מטלות'י, כאשר בראשונה טראורה הכניס את נאקולמה, שבעט מעל השער ובשנייה מהלך נדיר של נאקולמה באגף הימני הוביל לבעיטת הקפצה מתוחכמת של טראורה שפגעה במשקוף ויצאה החוצה.

התוניסאים הגיבו בשתי הזדמנויות משלהם ממצבים חופשיים. בדקה ה-30 בעיטה חופשית באגף, נשלחה בתזמון מדוייק לאל אמור' שהיה מחוץ לרחבה. אל אמור פגש היטב את הכדור ולקופי, השוער המצטיין של "הסוסים", נותר רק לצפות בו שורק ליד העמוד החוצה. בדקה ה-33 הפעם קרן מורמת, וקאניסי נוגח את הכדור לרוחב הרחבה, אבדנור מושיט את ראשו קדימה אבל הכדור מחליק על מצחו וממשיך החוצה.

לקראת סיום המחצית החל השופט דניאל בנט להוציא צהובים בקצב, חוליית ההגנה התוניסאית ירדה למחצית עם שלושה מוצהבים מתוך ארבעה.

המחצית השנייה המשיכה את הטון מהראשונה, אבל בקצב נמוך יותר. שתי הנבחרות בתורן ניסו ללחוץ, ואז נסוגו אחור, בכדי לספוג את התקפות יריבתן. נאקולמה המשיך להרשים, וטראורה הצעיר מאייקס עשה ככל העולה על רוחו מול אבדנור באגף ימין.

המשחק החל להריח מהארכה, אבל אז הכניס פאולו דוארטה, מאמן בורקינה פאסו, את החלוץ הותיק והאהוב, אריסטידה באנסה. באנסה, במשך כל האליפות תפס מקום מיתי בקרב אוהדי הנבחרת ברשתות החברתיות. ההאשטג #BANCE מוזכר עשרות אלפי פעמים בכל משחק של "הסוסים". בדקה ה-80, בעיטה חופשית שנויה במחלוקת מקצה הרחבה התוניסאית. באנסה שנכנס חמש דקות לפני כן ניגש לבעוט את הכדור ושולח טיל על הקרקע לפינה הימנית של אל מטלות'י, יתרון לבורקינה פאסו.

דקה 83 – קרן לתוניסאים ההמומים. כל הנבחרת עולה לנסות ולהביא את השוויון, ומי אם לא באנסה מגיע לכדור בראשו, ונוגח מחוץ לרחבה. מסירה אחת מהירה קדימה לנאקולמה והוא עבר בקלות את השוער הוותיק והמשיך לבדו לעבר השער החשוף. 2-0 וסיום הלכה למעשה של המשחק.

מצטיין המשחק: פרג'וסה נאקולמה
החלוץ של בורקינה פאסו עשה הכל. יצר הזדמנויות לחבריו, איים על השער בעצמו ובכל הזדמנות שהכדור היה ברגליו היווה איום על השער. לקינוח נאקולמה הבקיע את השער השני של נבחרתו, וסגר את הדלת על התוניסאים העיקשים.

סנגל – קמרון – 0-0 (5-4 בפנדלים לקמרון)
המשחק המאוחר של הערב התקיים בפרנסוויל. רבים ציפו למפגש בין שתי הנבחרות בעלות אינספור שחקנים מהליגות האירופאיות הבכירות. המשחק עצמו לא ענה על הציפיות הגבוהות, והשחקנים היחידים שנתנו הצגה היו השוערים – אונדוא הקמרוני ודיאלו הסנגלי.

הקמרונים באו להאט את המשחק והתקשו לייצר מצבים. סנגל מצידה ניסתה לתקוף בעיקר מכיוונו של קייטה בלדה המוכשר. בלדה היה ללא ספק שחקן השדה הנמרץ של ההתמודדות, עד המחצית. מאפיין נוסף של הפתיחה היה כמות העבירות, המשחק עצר תדיר ולא ניתן היה להיכנס למומנטום.

מהלך יפה של קייטה בלדה. השחקן המרשים של המחצית הראשונה

https://twitter.com/James_Eugene/status/825424458068402178

במחצית השנייה שתי הנבחרות ניסו לייצר יותר הזדמנויות. קמרון לאט לאט נכנסה למשחק, והסנגלים ויתרו על משחק אחזקת הכדור וניסו לתקוף במהירות רבה יותר. ההגנה של סנגל המשיכה להרשים, בהנהגתם של צמד הבלמים קארא מבודג'י וחאלידו קוליבאלי. עשר דקות לסיום 90 הדקות, סנגל החליטה שהיא לא מעוניינת להגיע להארכה והצליחה להגיע למספר הזדמנויות איכותיות. השוער הקמרוני לא נכנע, כאשר מוסא סו שנכנס בדקות אלו, הגיע לכמה הזמנויות כאלו.

הארכה – כדורים ארוכים, ויתורים של שחקנים וחוסר מחץ כללי ליוו את ההארכה.

דקה 105 – הזדמנות מדהימה של הקמרונים. זק'ס זואה קיבל מסירה לתוך הרחבה ונעמד אחד על אחד אל מול השוער. דיאלו לא מתבלבל והדף את הבעיטה של זואה, בניגוד למהלך המשחק.

דקה 110 – קייטה בלדה עם הזדמנות ענקית להעלות את "האריות מטרנגה" ליתרון אבל העיף את הכדור מעל השער מטווח קצר. שחקניי שתי הקבוצות נגמרו פיזית ומנטלית בדקות האחרונות של הארכה, וניכר היה שכולם ממתינים לפנדלים.

פנדלים –
קוליבאלי – טיל לפינה שמאלית נמוכה, בפנים  1-0 לסנגל
מוקנדג'ו – פינה שמאלית, חצי גובה, בפנים 1-1
מבודג'י – פינה שמאלית חצי גובה, אנדואה השוער נוגע אך הכדור פוגע בקורה ופנימה 2-1 לסנגל
אויונגו – פינה ימנית נמוכה, בפנים 2-2
סו – פינה ימנית נמוכה, בפנים 3-2 לסנגל
טייקיו – פינה שמאלית גבוהה, פנימה 3-3
סאיווה – פנימה 4-3 לסנגל
זואה – בשיא הרוגע לפינה השמאלית הנמוכה, בפנים 4-4
מאנה – מחמיץ! הצלה מדהימה של אנדואה. נשאר 4-4
אבובאקר – טיל לפינה השמאלית העליונה! קמרון עולה לחצי הגמר. 5-4 לקמרון!

מצטיין המשחק – ג'וזף אנדואה

השוער בן ה-21 מהליגה השנייה בספרד נתן הצגה הערב. הוא עצר כל כדור שהסנגלים העדיפים בעטו לעברו עד לסיום המתוק שבו עצר את הפנדל החמישי של סאדיו מאנה, מהכוכבים הגדולים של האליפות. קמרון ממשיכה הלאה עם נצחון אחד עד כה מארבעה משחקים באליפות. היא תצטרך את אנדואה הזה באם היא רוצה ללכת עד הסוף.

https://twitter.com/STV_DZ/status/825462493032153090

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!