דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טניס

טניס / ענק הטניס רוג'ר פדרר זכה באליפות אוסטרליה הפתוחה

ענק הטניס השווייצרי ניצח בטורניר גראנד סלאם לראשונה מאז 2012, לאחר משחק מורט עצבים שארך 3 שעות ו-37 דקות, מול יריבו האלמותי רפאל נדאל הספרדי

הטניסאים פדרר ונדל (צילום: Leonard Zhukovsky / Shutterstock, Inc).
הטניסאים פדרר ונדל (צילום: Leonard Zhukovsky / Shutterstock, Inc).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השחקן האגדי רוג'ר פדרר הוכיח למספידיו שהוא עדיין אחד הטובים בעולם. השווייצרי, שלא ניצח טורניר גראנד סלאם מאז 2012 הדהים את העולם וזכה באליפות אוסטרליה אחרי ניצחון ב-5 מערכות ב"קרב הענקים הוותיקים" על רפאל נדאל. וכך בגיל 35 "הפנומן" השיג את תואר הגרנד סלאם ה-18 שלו בקריירה המפוארת ביותר של שחקן טניס יחידים, והצטרף לאגדת הטניס סרינה ווילאמס שזכתה בתואר אמש.

כשהוא מקום 17 בעולם וכבר הרבה מעבר לימי הזוהר, הפנומן משוויץ הוכיח כי הוא הגדול בהיסטוריה והשיג את הניצחון החמישי שלו באליפות אוסטרליה הפתוחה, עם ניצחון בחמש מערכות (4:6, 6:3, 1:6, 6:3, 3:6) על יריבו המושבע רפאל נדאל הספרדי, המדורג 9 בעולם , במשחק הפכפך שארך 3 שעות ו-37 דקות.

מהלך המשחק:

מערכה ראשונה: 4:6 לפדרר (0:1 במערכות)

שני השחקנים הצליחו לשמור על משחקוני ההגשות עד מצב של 3:3 ומאותו רגע פדרר התעלה על עצמו ושבר ל-3:4. השוויצרי המשיך לשלוט במערכה ושמר על ההגשות ללא מענה של הספרדי, שהצליח רק לצמק ל5:4. אך פדרר סגר את הסיפור עם הגשת אייס (השגת נקודת בהגשה) בדרך לניצחון במערכה.

מערכה שנייה: 3:6 לנדאל (1:1 במערכות)

"השור ממאיורקה" עלה נחוש למערכה ושמר על ההגשות בפתיחת הסט השני ושבר את ההגשות של פדרר בדרך ל 0:2 מהיר. פדרר ניסה להשיב לו בשבירה והגיע לשלוש אפשרויות שבירה, אבל נדאל הצליח לשמור על עליונותו ועלה ל-0:3. נדאל הצליח לשבור פעם נוספת בדרך ל-0:4 והיה נראה שהמערכה הזו גמורה, אבל אז פדרר החזיר עם שבירה משלו ובהמשך הצליח לצמק עד 5:3. נדאל לא התרגש מכך וחבט כל הדרך לניצחון במערכה השנייה.

מערכה שלישית: 1:6 לפדרר (1:2 במערכות)

המשחקון הראשון היה ארוך והפכפך אבל בסופו פדרר הצליח לשמור על ההגשות. השווייצרי פתח מבערים מאותו רגע, שבר את ההגשות של יריבו ושמר על שלו בדרך ל-0:3 מהיר. נדאל לא ויתר והתגבר על 3 נקודות שבירה של השוויצרי, שלבסוף שמר על הגשותיו וצימק ל-3:1.  מאותו משחקון המערכה הייתה בשליטה של "הפנומן" שלא איבד נקודה תוך שהוא מציג טניס מצוין ולא מאבד נקודה בדרך ל-1:5. פדרר הגיש לניצחון במערכה ולאחר שניצל מ-3 נקודות שבירה, זכה בה ללא עוררין.

מערכה רביעית: 3:6 לנדאל (2:2 במערכות)

נדאל ידע שאסור לו להפסיד את המערכה הזאת ועלה נחוש ביותר, כשהוא שומר על ההגשות ומצליח לשבור את השווצרי בקלילות בדרך ל-1:3 מהיר. פדרר ניסה בכל כוחו להשיג שבירה משלו, אבל "השור ממאיורקה" היה מרוכז מאוד ושמר על ההגשה בדרכו ל – 1:4. למרות מכות החזרה מצוינות של הספרדי, פדרר הצליח בקושי רב לשמור על ההגשות וצימק את התוצאה ל-4:2. נדאל שמר אף הוא על ההגשות וכשהוא במצב של 3:5 הגיש למערכה וזכה בשוויון שכל כך רצה בדרך למערכה המכרעת.

מערכה חמישית: 3:6 ניצחון לפדרר! (2:3 במערכות)

פדרר המותש ירד לקבל טיפול רפואי לפני פתיחת המערכה שתכריע את ההתמודדות. נדאל הבלתי נגמר, ניצל את העייפות של יריבו והשיג שבירה כבר במשחקון הראשון בדרך ל-0:2. הפנומן השווייצרי שמנוסה מאוד במעמדים שכאלו, לא ויתר ושמר על ההגשות, אבל למרות שהגיע לנקודת שבירה לא הצליח להכניע את הספרדי שקבע 1:3. פדרר הנחוש לזכות בתואר לא היה מוכן לוותר ועלה עם אש בעניים כשהוא שומר על ההגשות פעם נוספת ומנצל שתי נקודות שבירה בשביל להשוות ל-3:3 ולאחר מכן לעלות ל-3:4.

במצב הזה נדאל היה חייב לשמור על ההגשות ושניהם סיפקו את המשחקון הטוב ביותר שנראה עד כה כאשר הוא מתחיל עם שליטה של פדרר שעלה ל-0:40, אבל נדאל בשארית כוחותיו חזר ל-40:40, "ראלי" אדיר של 26 חבטות הסתיים בווינר אימתני של פדרר שקיבל הזדמנות נוספת לשבירה, אבל שוב הספרדי השווה. בהזדמנות השנייה פדרר עשה זאת ושבר את הספרדי. כשהוא מגיש לניצחון, השווייצרי עמד בלחץ ועם עזרה ממצלמות הווידאו זכה באליפות החמישית שלו באוסטרליה ובגראנד סלאם ה-18 בקריירה, בגיל 35, כשהוא מראה עד כמה הוא עדיין "הפנומן" של הטניס העולמי.

כל הכבוד לשני ענקי הטניס על משחק גמר בלתי נשכח וטורניר משובח, לאחר שאף אחד לא ציפה ששניהם ייפגשו שוב גמר טורניר גראנד סלאם. בסיום הודה פדרר ליריבו הוותיק ואמר: "תמשיך לשחק רפא, הטניס זקוק לך"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!