דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עמונה

חוק ההסדרה / חוק ההסדרה חוזר לכנסת: יאושר היום לקריאה שניה ושלישית

החוק שמעניק מעמד חוקי להתנחלויות בשטח יהודה ושומרון יעלה היום להצבעה ללא החלק המאשר בדיעבד את ההתיישבות בעמונה. גם במתכונתו הנוכחית, לא צפוי החוק לעבור את מבחן בג"צ

דיוני חוק ההסדרה לקריאה ראשונה בוועדת חוק ומשפט בכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
דיוני חוק ההסדרה לקריאה ראשונה בוועדת חוק ומשפט בכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
שי ניר

הצעת חוק ההסדרה תעלה היום (שני) לדיון ולהצבעה בוועדה המשותפת לוועדת החוקה, חוק ומשפט ולוועדת החוץ והביטחון. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, החוק יעלה בהמשך היום לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. החוק השנוי במחלוקת, נועד להסדיר את מעמדם של אלפי בתים לא חוקים בהתנחלויות ומאחזים בשטחים.

החוק התעורר מתרדמת חזרה לתהליך החקיקה בעקבות לחץ שהופעל על סיעת "הבית היהודי" מצד אנשי המאחז הלא חוקי עמונה במחאה על הפינוי הקרוב, בעקבות קריסת המתווה להעתקת מיקומו למקום אחר על ההר. בסיעת הבית היהודי הוחלט בתגובה לקדם את חוק ההסדרה בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו. חשוב לומר כי חוק ההסדרה לא חל על עמונה, ולכן אינו מהווה פתרון עבורם. נוסף על כך, גם אם החוק יתקבל בספר החוקים לאחר קריאה שלישית במליאת הכנסת, בג"צ צפוי לפסול אותו כיוון שאינו חוקתי בהיותו מתיר גזל קרקעות פרטיות ע"י המדינה שלא לשימוש ציבורי ממנו יהנו תושבי השטחים הפלסטינים, ובהיותו מנוגד לדין הבינלאומי האוסר על החלת חקיקה של המדינה הכובשת בשטח כבוש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המצוי במאבק עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על הנהגת הימין, כתב אתמול בחשבון הפייסבוק האישי שלו, "הנחיתי להביא מחר לאישור הכנסת את ״חוק ההסדרה״ – שנועד להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון אחת ולתמיד ולמנוע את הניסיונות החוזרים ונשנים לפגוע בהתיישבות".

הנחיתי להביא מחר לאישור הכנסת את ״חוק ההסדרה״ – שנועד להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון אחת ולתמיד ולמנוע את הניסיונות החוזרים ונשנים לפגוע בהתיישבות

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Sunday, January 29, 2017

ח"כ יואב קיש (הליכוד) מיוזמי החקיקה אמר אתמול לקראת ההצבעה, "המציאות כיום דורשת הסדרה צודקת והגונה וזו אינה יכולה לבוא בדרך של התעמרות בתושבי היישובים, הצגתם כעבריינים וכפורעי חוק ועקירתם מביתם. אין בכוונתי ליצור מסלול עוקף בג"ץ – דווקא הצורך לכבד את בג"ץ מחייב אותנו לחוקק את חוק ההסדרה."

יוזמת חוק ההסדרה, יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה, "זהו הישג היסטורי ואירוע אסטרטגי להתיישבות , וצעד נוסף לקראת נורמליזציה בחייהם של אלפי אזרחים. גורלם של אלפי בתים לא יהיה תלוי עוד בגחמות  ארגוני השמאל". מועלם רואה בכהונת הנשיא טראמפ רוח גבית למהלך, "צירוף הזדמנויות של ממשלת ימין מובהקת וממשל אמריקאי אוהד, מחייבים אותנו למען חיזוק הריבונות בארץ". עוד הביעה מועלם רפאלי ביטחון כי החוק יעבור בקריאה שלישית במליאת הכנסת.

יוזם החוק ח"כ בצלאל סמוטריץ תקף את ארגוני השמאל, "אחרי עשרות שנים של רדיפה אובססיבית של עמותות השמאל הגיע הזמן להסדיר את ההתיישבות."

ח"כ חיליק בר, מזכ"ל מפלגת העבודה, סגן יו"ר הכנסת וראש השדולה לפתרון הסכסוך מתנגד לחוק ההסדרה ואמר כי ממשלת הימין תהפוך את ישראל למדינה דו לאומית ובכך תחסל את היותה דמוקרטית ובעלת רוב יהודי, "ממשלת הימין ונתניהו שבראשה צריכים להביט לנו בעיניים, באומץ שחסר להם, ולהחליט אחת ולתמיד: מדינה דו לאומית אחת או פתרון שתי המדינות? אין באמצע. מדינה יהודית ודמוקרטית חזקה עם גבולות סופיים? (שזו ההסדרה האמיתית) או מדינה אחת לכל יושביה וקץ החלום הציוני שמחייב רוב יהודי. הנצחת הסכסוך ומכירת אשליות? או פתרון פרגמטי שמכיר במציאות. " עוד תקף בר כי החוק נעשה כחלק ממהלך שנועד לפגוע בשלטון החוק בישראל ומערכותיו, "חוק ההסדרה, שמקודם בניגוד לעמדת היוע"מש, הוא חוק רע ופחדני. חוק שממחיש שוב את המדיניות התבוסתנית של הימין ונתניהו, חוק שנעשה תוך כדי פגיעה בבית המשפט העליון ורמיסת מערכת החוק והדמוקרטיה – מדיניות פחדנית ללא אופק, ללא חזון, ללא תכנית ברורה ובלי הסדרה אמיתית." והוסיף, "זו מדיניות שמסכנת לא רק את גושי ההתיישבות אלא את מדינת ישראל כולה, פנימה וחוצה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!