דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

בירה במשבר תקציבי / ירושלים הבוקר (ג'): אין לימודים בגני הילדים, העירייה מושבתת

בגנים יתקיימו אסיפות הסברה לסייעות ע"י ההסתדרות וארגון עובדי העירייה | אתמול (ב') חברו עובדי עירייה, הורים ונציגי ההסתדרות למאבק ראש העיר ברקת באוצר והפגינו בכיכר ספרא ובצמתים מרכזיים בעיר

נוף העיר העתיקה בירושלים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
נוף העיר העתיקה בירושלים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
דוד טברסקי

המשבר בין עיריית ירושלים לאוצר נמשך. הבוקר (שלישי) הודיעה העירייה כי לאור הודעת ההסתדרות וארגון עובדי עיריית ירושלים על קיומן של אסיפות הסברה לסייעות בגני הילדים העירוניים, לא תתאפשר הפעלתם של גני הילדים העירוניים בירושלים, וכי מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה. שירותי העירייה ברחבי העיר ימשיכו להיות מושבתים.

אתמול (שני) התעוררה העיר לעוד יום של שביתה. אמנם בית הדין לעבודה ביטל את השביתה שתוכננה בתיכוני העיר בבוקר, אך כל מוסדות ושירותי העירייה נותרו סגורים. בנוסף לכך, אשפה נערמה במרכז העיר מסביב לשוק מחנה יהודה, דבר שגרם לשיבושים בתנועת הרכבת הקלה שנמשכו עד אחר הצהריים, וכל צהרוני היום בעיר שבתו. במקביל לכך – עובדי העירייה, חברי פורום הורי העיר ונציגי ההסתדרות שהצטרפו לראש העיר ניר ברקת למאבק העירייה מול האוצר, התאספו במהלך היום והפגינו בכיכר ספרא וצמתים מרכזיים נוספים.

ניר ברקת (2010) (צילום: איציק אדרי)
ניר ברקת (2010) (צילום: איציק אדרי)

במרכז הסכסוך בין הצדדים עומדת הדרישה של ברקת להגדלת המענק המיוחד לעיר כך שיגיע לפחות לסכום של 800 מיליון ש"ח, סכום שלטענתו הובטח לו על ידי שר האוצר משה כחלון.  מנגד מוכן האוצר להעביר לעיר כ-525 מיליון ש"ח המהווים גדילה של 5% בתקציב המענק משנה שעברה.

ברקת טוען כי העירייה זקוקה לתוספת של מעל מיליארד שקלים כדי להשוות את השירותים הניתנים לתושבים לרמה של 15 הערים הגדולות בארץ, כאשר בראש הצרכים עומד התקציב לבניית מאות כיתות לימוד. לפי נתוני העירייה חסרות בעיר כ-3,800 כיתות לימוד, ברובן בחינוך החרדי והערבי. כיום העירייה מוציאה תקציב של כ-100 מיליון ש"ח על קרוואנים שמשמשים תחליף לכיתות. ברקת הזהיר כי במידה והתקציב לא יועבר, הדבר יתבטא בפיטורי עובדים ובקיצוץ תקציבים לשירותים.

בהודעה שהוציא משרד האוצר במהלך היום, נטען כי תקציב הצהרונים סוכם לשביעות רצונה של העירייה עוד בטרם הכרזת העירייה על קיום השביתה ומחה נגד השבתת הצהרונים. "עיריית ירושלים קיבלה תוספת של שישה מיליון ש"ח מעבר לסיכום התקציבי החתום לשנה זו. סך הכל מדובר ב-57 מיליון ש"ח. צר לנו שלמרות שהעירייה ידעה כי התקציב הדרוש להפעלת הצהרונים קיים ויתוקצב, בחרה לצרף את הצהרונים לשביתה על גבם של תושבי העיר וילדיהם." בנוסף לביקורת מצד האוצר, עלו קולות במערכת הפוליטית וברחוב הירושלמי על כך שברקת מנצל את המאבק ואת ההתנגחות בכחלון כדי לחזק את כוחו בליכוד לקראת ריצה אפשרית לראשות הליכוד לקראת הבחירות הבאות.

שי באב"ד בכנס קיסריה צילום: יוסי זליגר
שי באב"ד בכנס קיסריה צילום: יוסי זליגר

העירייה, כדרכה בסכסוך הנוכחי, יצאה בהודעת תגובה אשר האשימה את משרד האוצר בשקרים וטענה שתקציב הצהרונים לא הועבר לעיר, דבר המכביד על ההורים. "כפי שמענק ירושלים בסך 800 מיליון סוכם על דעת מנכ"ל האוצר ושר האוצר, אולם אף לא שקל אחד הגיע לעירייה, כך גם תקציב הצהרונים שהאוצר מתהדר בו, מעולם לא הועבר לעירייה ולא אושר בהחלטת ממשלה למרות שהעירייה מתריעה על כך כבר חמישה חודשים בכל מקום."

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד נפגש במהלך היום עם נציגי ארגוני ההורים, המורים, הצהרונים וארגונים קהילתיים ביחד עם מנכ"ל עיריית ירושלים. בפגישה עמד באב"ד על כך שהאוצר הסכים להגדיל את התקציב ב-5% וביקר את ראש העיר על השבתת העיר "ככל שראש עיריית ירושלים מבקש להגדיל את תקציבו, עליו לפנות לממשלה במטרה לבקש ממנה להירתם ולפעול לגיוס הסכום הנוסף מתקציבי משרדי הממשלה."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!