דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תעשייה

כלכלה וחברה / במהלך חודשיים בלבד: הצטמצם ב-910 מספרם של העובדים בתעשייה הישראלית

כך פרסמה אתמול (ב') התאחדות התעשיינים. נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש בוועידת התעשייה לפני כשבועיים: "מ-60 מפעלים בשנה שהוקמו לפני עשור, בשנה האחרונה הוקמו רק חמישה"

מפעל מגבות ערד שנסגר באוקטובר 2014 עקב פשיטת רגל (צילום: מרים אלסטר \ פלאש90)
מפעל מגבות ערד שנסגר באוקטובר 2014 עקב פשיטת רגל (צילום: מרים אלסטר \ פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

קריאות המצוקה של התעשיינים נשמעות כבר תקופה ארוכה. לא עובר שבוע מבלי שנשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש יוצא באמירות קשות על מדיניות הממשלה הפוגעת בתעשייה. אתמול פרסמה התאחדות התעשיינים נתון המוכיח את מצבה הקשה של התעשיה. במהלך אוקטובר – נובמבר 2016 הצטמצם ב-910 מספרם של העובדים בתעשייה.

את מגמת הצמצום במספרי העובדים מוביל ענף הטקסטיל שאיבד 319 משרות בחודשיים בלבד. ענפים נוספים שמובילים את רשימת הענפים המפטרים היו האלקטרוניקה – שאיבדה 232 עובדים, המתכת – שאיבדה 184 עובדים והגומי והפלסטיק – שאיבדו 164 עובדים. את המגמה צמצמו ענפי תעשייה אחרים, ביניהם ענף המזון שקלט 579 עובדים, הציוד האלקטרוני לבקרה וענף המכונות שקלטו ביחד קרוב ל-300 עובדים.

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים צילום ארכיון: פלאש 90
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים צילום ארכיון: פלאש 90

בהתאחדות התעשיינים מתייחסים בחומרה לירידה במספר המועסקים בתעשייה, שכן נתון זה מעיד על היקפי ההשקעות ומחזורי העסקאות בתעשייה. נתוני אוקטובר-נובמבר מהווים סנונית ראשונה להגשמת התחזיות הקשות עליהן דיבר נשיא התאחדות התעשיינים שאמר במאי האחרון כי "גל הפיטורין הגדול עוד לפנינו". בוועידת התעשייה שהתקיימה לפני כשבועיים אמר ברוש כי "הרבה אנשים שצריכים לדאוג לא דואגים, למרות שהתעשייה נמצאת בתהליך של התרסקות. מ-60 מפעלים בשנה שהוקמו לפני עשור, בשנה האחרונה הוקמו רק חמישה".

מנכ"ל התאחדות התעשיינים: "זוהי מגמה לא בריאה למשק אשר מאבד בצורה הדרגתית אך עקבית את חוט השדרה הייצורי"

עם פרסום הנתונים על ירידה במספר המועסקים בתעשיה אמר מנכ"ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל כי "צמצום מספר המועסקים בתעשייה הנו עדות נוספת לירידה בכושר התחרות של התעשייה הישראלית בשנים האחרונות. זוהי מגמה לא בריאה למשק אשר מאבד בצורה הדרגתית אך עקבית את חוט השדרה הייצורי. עלינו לשאוף להגדיל ככל הניתן את מספר העובדים הטכנולוגיים והמקצועיים בתעשייה, שכן גובה שכרם הממוצע גבוה ב-40% מהשכר הממוצע במשק. ככל שיותר עובדים מיומנים ייקלטו בתעשייה – רמת החיים במשק כולו תעלה ולצערי כרגע המגמה היא הפוכה".

הנתונים הקשים על ירידה במספר המועסקים בתעשייה מגיעים בזמן של שוק עבודה הקרוב לתעסוקה מלאה. משמעות הדבר שמדינת ישראל מעבירה לאורך זמן את מרכזי הכובד של הכלכלה הישראלית מהתעשייה לענפי השירותים. מעבר לעובדה שבתעשייה מקובל שכר גבוה יחסית לענפי השירותים, לתעשיה יתרונות נוספים שכן מקומות העבודה בענפי התעשייה, ובמיוחד הוותיקים שבהם, נוטים להיות מאוגדים ועל כן יציבים יותר ולאפשר תעסוקה איכותית, בעיקר בפריפריה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!