דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אפריקה

אפריקה / שחקני הכדורגל מצטרפים למאבק על בריאות הילדים באפריקה

כל ילד חמישי באפריקה מת מדזינטריה או דלקת ריאות | שחקני הכדורגל נרתמו לקמפיין התחסנות כלל אפריקאי, תחת הוכתרת "כל זריקה/בעיטה נחשב" | "אני קודם כל אבא, אחר כך שחקן כדורגל" אומר אנטוני לאפור מליבריה

ילדים מתחסנים באפריקה (צילום ארכיון: AP).
ילדים מתחסנים באפריקה (צילום ארכיון: AP).

מאחורי הקלעים של אליפות אפריקה, שמגיעה לשלבי ההכרעה שלה הערב (רביעי), אנו עדים לאחד מהאירועים המשמעותיים והמכוננים שקורים היום ביבשת. בימים אלו כאשר כל העולם צופה בטורניר הגדול, מופיעים כדורגלנים ומפורסמים אפריקאים ביוטיוב, בטוויטר ובתקשורת ופונים לכל אזרח ואזרחית באפריקה לבוא ולהתחסן שיכול להציל חיים. הסיסמה של הקמפיין היא "כל זריקה נחשבת" ומטרתה להביא לחיסונם של 19 מיליון ילדים, שעדיין לא התחסנו באפריקה. לשם כך גויס שחקן השנה בליגות האפריקאיות אנטוני לאפור, יליד ליבריה המשחק בדרום-אפריקה, שאומר, "אני קודם כל אבא, אחר כך שחקן כדורגל."

המצב הרפואי באפריקה קשה מאוד – לפי הנתונים היבשים ישנם 19 מיליון ילדים שאינם מחוסנים ברחבי אפריקה, כל ילד חמישי באפריקה מת מדיזנטריה או מדלקת ריאות. לפי הארגון 'אנחנו אפריקה המאוחדת' יש 7 מדינות שחצי מתושביהן הצעירים אינם מחוסנים בכלל למחלות בסיסיות. מטרת הקמפיין היא לעלות את מודעות האזרחים, ולגרום למנהיגי המדינות באפריקה להצטרף, ולשים את בריאות ילדי אפריקה עליון בסדר העדיפות.

ב-7 בפברואר לפני שנה, כחלק מהמאבק למען חיי ילדי אפריקה, הכריזה רואנדה על פרויקט חדש בשם 'Every Shot Counts'. המשמעות היא כפולה: גם כל זריקה (רפואית) נחשבת וגם כל בעיטה (בכדורגל) נחשבת. בין הארגונים שיצרו את הפרויקט: התאחדות הכדורגל האפריקאית, גאבי – ארגון עולמי שפועל ב-76 מדינות ברחבי העולם בעזרה ובסיפוק תרופות וחיסונים לאוכלוסיות העניות והמוחלשות, האיחוד האפריקאי, הבנק העולמי, והשותפה האחרונה והחשובה היא סדס האמריקאית (המרכז למחלות ולמניעתן). כל הארגונים חברו יחד, במטרה להעניק אפשרות גישה לכל האזרחים באפריקה לחיסונים שיצילו את חיי ילדיהם.

במהלך אירוע ההשקה, הכריז נשיא רואנדה דאז, פול קאגאמה, "אנו שמחים לתמוך בהתערבות החשובה הזאת, להבטיח שילדי רואנדה לא ימותו ממחלות שאפשר לטפל בהן, היא בעדיפות עליונה. אני קורא לכל מנהיג אפריקאי להצטרף אלינו במאבק למניעת מוות של ילדים, ולהצטרף אלינו למאבק למען גישה כלל עולמית לחיסונים."

בוועידה ברואנדה הוסיף יסא היטון, נשיא התאחדות הכדורגל האפריקאית, "אנו רואים שכדורגל מאחד אנשים באפריקה ובעולם. אנו מחוייבים להשתמש בכוחו של הכדורגל כדי להבטיח ששחקני הכדורגל בהווה ובעתיד והכי חשוב האוהדים שלנו יחיו חיים בריאים".

לפוליטיקאים, הארגונים החברתיים וארגוני הבריאות הצטרפו גם הכדורגלנים שמככבים בליגות האפריקאיות, אשר בחרו לתת את קולם למאבק החשוב הזה. במסגרת הקמפיין הופקו סרטונים בצרפתית ואנגלית, במטרה להגיע לכמה שיותר אנשים, וגם אליפות אפריקה עצמה גוייסה למאבק. באחד הסרטונים מופיע שחקן השנה בליגות האפריקאיות אנטוני לאפור מנבחרת ליבריה וקבוצת ממלודי סאנדאונס (דרא"פ), אלופת אפריקה לשנת 2016. "מאז שהייתי ילד תמיד רציתי להיות שחקן כדורגל מפורסם, הלכתי לאורך אותו החוף כשידעתי שיש לי מיליוני תומכים. אבל הייתי מחליף את הכל למען הבריאות של ילדיי. קודם כל אני אבא, אחר כך אני כדורגלן!" לאפור, שחקן הכנף בן ה-31 ממשיך וקורא לתושבי אפריקה, "תחסנו את ילדיכם ותגנו עליהם ממחלות, כל בעיטה-זריקה נחשבת (every shot counts)".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!