דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אליפות אפריקה בכדורגל

אליפות אפריקה בכדורגל / "האריות" מקמרון יפגשו את מצרים הקשוחה בגמר

"הכוכבים השחורים" מגאנה והמאמן הישראלי אברהם גרנט קיוו לשבור את רצף ההפסדים ולזכות בטורניר אך הפסידו ויתחרו מחר (שבת) על המקומות 4-3 | ביום א' ייפגשו הקמרונים בגמר עם נבחרת מצרים לה הפסידו ב-2008

שחקני קמרון חוגגים את העלייה לגמר (צילום: סוכנות AP).
שחקני קמרון חוגגים את העלייה לגמר (צילום: סוכנות AP).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קמרון (72' מייקל נגדו נגדג'וי , 92' כריסטיאן באסוגוג) – גאנה 0:2

משחק חצי הגמר השני הפגיש שתיים מהיריבות המרות ביותר ביבשת: "הכוכבים השחורים" מגאנה שהציגו טורניר מצויין מבחינתם וקיוו לשבור את הרצף האכזרי שלהם בטורנירים הקודמים ולזכות בטורניר לראשונה משנת 1982 ומולם "האריות" הכשרוניים מקמרון שהעפילו לחצי הגמר אחרי דו-קרב פנדלים מורט עצבים מול סנגל ברבע הגמר. שתי הנבחרות הגיעו רעבות מאוד לניצחון כשהן יודעות שבגמר ביום ראשון מחכה להן נבחרת מצרים, שהעפילה אתמול.

הרכבים

קמרון: פאבריס ג'וזף אונדואה, קולינס פאיי, מייקל נגדו נג'דג'וי, אדולף טיקאו, אמבראוס ביטולו, ארנויד דיום (ג’ורג’ מאנג’ק 77), סבסטיאן סיאני, כריסטיאן באסוגוג, ז'אק זואה, בנג'מין מוקאנג'ו, רוג’ר טאמבה (וינסנט אבו באקר 73).

גאנה: ראזק ברימה, האריסון אפול, ג’ון בוי, דניאל אמרטי, פרנק אצ’מפונג, מובארק וואקסו, אפייר אקווה (אסמואה ג’יאן 75), תומאס פארטיי (אג’ימאן באדו 86), אנדרה אייו, כריסטיאן אטסו, ג’ורדן אייו.

משחק חצי הגמר בין גאנה לקמרון בגביע אפריקה (צילום: סוכנות AP ).
משחק חצי הגמר בין גאנה לקמרון בגביע אפריקה (צילום: סוכנות AP ).

מחצית ראשונה

הקמרונים נכנסו התקפיים למשחק ולחצו על הגנאים כבר מהפתיחה, כשלמזלם של הכובים השחורים השוער ראזק ברימה היה במיטבו ועצר את הקמרונים פעם אחר פעם.

בדקה ה-21 הקמרונים היו קרובים לכיבוש כאשר קולינס פאיי מסר כדור לרחבת החמש וטאמבה גלש וניסה לדחוק את הכדור מקרוב, אבל ברימה היה ערני והציל את הגנאים מספיגה.

בדקה ה-28 הגאים התעוררו, כאשר ווקאסו ניסה את מזלו ושיגר כדור שטוח מ-27 מטרים שהיה קרוב למסגרת. בדקה ה-40 נרשמה ההזדמנות הטובה ביותר של הגנאים במחצית כאשר ג'ורדן אייו מצא את עצמו לבד מול אונדואה, אבל הגיע למצב בעיטה לא נוח ובעט חלש והחוצה.

מחצית שניה

המחצית השניה נפתחה בשליטה מוחלטת של גאנה שכמעט וקיבלה פנדל בדקה ה-50 בטענה לנגיעת יד ברחבה לאחר בעיה של פארטיי, אבל השופט התעלם ושרק לקרן.

כעבור ארבע דקות ג'ורדן אייו יצא למבצע ומצא את אחיו אנדרה במצב טוב לשער, אבל יציאה טובה של השוער הקמרוני מנעה שער בטוח.

הלחץ הגנאי לא נרגע ובדקה ה-60 נשרק לזכותה כדור חופשי, אותו בעט ווקאסו בעוצמה רבה, אבל אונדואה זינק והדף לקרן.

למרות המשך הלחץ המסיבי מצד שחקני ההתקפה של גאנה, הקמרונים החלו לצאת למתפרצות ובדקה ה-72 ניצלו טעות אומללה בהגנת הכובים השוחרים, כאשר ראזק ברימה יצא להדוף כדור פשוט מבעיטה חופשית, אבל הכדור פגע בגבו של המגן ג'ון בוי שניסה להרחיק ומשם הגיע לרגליו של מייקל נגדו נגדג'וי שהשתלט על הכדור ודחק מקרוב פנימה, 0:1 לקמרון.

https://twitter.com/IbrahimOJT_/status/827291232078557188

https://twitter.com/FutboldNaciones/status/827254298249539584

המשחק התחמם והגנאים כמעט והשוו דקה אחרי שער היתרון, כאשר אטסו פרץ והעביר כדור לג'ורדן אייו שבעט מ-13 מטרים קרוב מאוד למסגרת. גרנט הבין שהוא בבעיה ושלף מהספסל את אסמואה ג'יאן שנפצע בתחילת הטורניר.

האריות המשיכו לסכל את התקפות הגנאים וחיפשו הזדמנויות לצאת למתפרצות, שהתממשו בסופו של דבר שלוש דקות מעבר לתוספת הזמן כאשר באסוגוג קיבל כדור על קו החצי ודהר לאורך כל הדרך אל עבר שערו של ראזק ברימה שניסה לעצור אותו אבל החלוץ הקמורי גלגל את הכדור באלגנטיות לפינה השמאלית והחל את חגיגות העלייה לגמר של האריות עם 0:2 שנשמר עד שריקת הסיום. קמרון בגמר!

משחק הגמר

הקמרונים ייפגשו בגמר ביום ראשון את נבחרת מצרים הקשוחה, לה הפסידו בגמר ב-2008, במה שמסתמן כמשחק שקול ביותר. נבחרתו של אברהם גרנט תפגוש ביום שבת את בורקינה פאסו למשחק על מקומות 4-3 ולאחריו גרנט עתיד לסיים תפקידו.

שחקן מצטיין: כריסטיאן באסוגוג (21, קמרון)

הקשר הצעיר שמשחק באולבורג הדנית היה נמרץ מאד בהתקפת הקמרונים ומלבד השער שכבש במתפרצת בתוספת הגמר, היה פעיל מאוד בכל במשחק ההתקפה הקמרוני ושיבש לא אחת את התקפות הגנאים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!