דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / באר שבע: פועל כבן 40 נפגע מחפץ כבד ונהרג

ביום שישי האחרון פועל כבן 40 נפגע מחפץ כבד שנפל מגובה באתר בנייה בעיר וצוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו | בתל אביב נפצע פועל באורח בינוני לאחר שנפגע בראשו

תאונת עבודה בבאר שבע (צילום: איתן תיעוד מבצעי מד"א).
תאונת עבודה בבאר שבע (צילום: איתן תיעוד מבצעי מד"א).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אזרח סיני כבן 40 שעבד כפועל בניין באתר בנייה בבאר שבע, נהרג בשישי באחרון סמוך לשעה 8:00, לאחר שנפגע מחפץ כבד אשר נפל עליו מגובה. פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו. אתר הבניה הוא גראנד אביסרור, המבוצע על ידי חברת אביסרור משה ובניו בשכונה ט' בבאר שבע, סמוך לגראנד קניון. כוח משטרתי הגיע לזירה, ודיווח למשרד העבודה והרווחה. מחקירה ראשונית עלה כי פלטת ברזל נפלה על הפועל מסיבה שעדיין איננה ידועה.

מחברת אביסרור נמסר כי ההתאונה מצויה בחקירת המשטרה ומשרד העבודה, והדגישו כי החברה שמה דגש רב על בטיחות בעבודתה: "אנחנו לא מחסירים שקל על מנת שכולם יחזרו הביתה בשלום. אנחנו עובדים על פי כל הכללים". לדברי גורם בחברה ארעה התאונה רק לאחר סיום פעולת המנוף, במהלך קשירת הפלטות זו לזו.

תגובת משרד העבודה והרווחה: "הבוקר (שישי) נהרג פועל באתר בנייה של חברת אביסרור בב״ש. בעקבות הדיווח, מפקחי מנהל בטיחות במשרד העבודה והרווחה הוזעקו לאתר והוציאו צו הפסקת עבודה עד יום שני וחייבו את סגירתו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע בסיוע גורמי המקצוע במינהל ובמהלכה צפויים להיחקר, בין היתר, הקבלן המבצע ומנהל העבודה".

באותה שעה נמסר למד"א מרחב דן על פועל שנפצע במהלך עבודה עם חבית זפת באתר בניה ברחוב קרליבך בתל אביב. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב פועל כבן 27 במצב בינוני עם חבלת ראש.

מוקדם יותר השבוע התפטרו כ-240 מנופאים במחאה על תנאי העסקתם ועל תנאי הבטיחות בענף אשר גבו את חייהם של 48 פועלים בשנה החולפת. "מאוד מאוד מצער לשמוע על הבוקר על הרוג נוסף בענף הבניין. צריך להמשיך לעשות הכל במלוא העוצמה והכח כדי למגר את התופעה החמורה הזו" מסר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל לדבר ראשון. לדבריו  אמש (ה') התכנסה מזכירות הסתדרות עובדי הבניין והעץ והצביעה פה אחד בעד בהכרזה על סכסוך עבודה כללי בענף הבניין, שעשוי להגיע גם להשבתה כללית של הענף עד לחתימת הסכם הבטיחות הענפי וההסכם הקיבוצי המיוחד למנופאים מול התאחדות בוני הארץ. הבקשה לאישור סכסוך העבודה הועברה לאישור הועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות (הגוף המאשר סכסוכי עבודה), אשר אמורה היתה להתכנס אתמול, אולם בשל נסיבות טכניות תתכנס רק ביום שני. מדובר בססוך העבודה הראשון שהכריזה ההסתדרות אי פעם בענף הבניין, בו מתקיימים יחסי עבודה קיבוציים זה למעלה מ-50 שנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!