דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מכון וולקני

חקלאות / ראש מכון וולקני מונה כמשקיף בלבד בוועדה המייעצת באשר להעתקת המכון לצפון

חברי הוועדה שנבחרו חסרי כל רקע במחקר חקלאי, דבר שלדברי פרופ' אלי פיינרמן, המתנגד להעברת המכון, יפגע באופן מהותי במחקר החקלאי ובחקלאי ישראל | המדינה לעומת זאת מבקשת להעביר את המכון לגליל ומאמינה כי צעד זה יחזק את החקלאות בפריפריה

מכון וולקני. צילום: ד"ר אבישי טייכר / ויקיפדיה.
מכון וולקני. צילום: ד"ר אבישי טייכר / ויקיפדיה.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ראש מינהל המחקר החקלאי – מכון וולקני, פרופ' אלי פיינרמן, ימונה כמשקיף בלבד בוועדה המייעצת לשר החקלאות באשר להעתקת מכון המחקר החקלאי וולקני לצפון. יתר חברי הוועדה אשר אושרו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו חסרי כל רקע במחקר חקלאי. שר החקלאות אורי אריאל מבקש להעביר רפורמה להעתקת המכון מראשון לציון לגליל, במטרה לחזק את הצפון, בעוד חוקרי המכון טוענים כי לצעד יהיו משמעויות הרות גורל על המחקר והניסויים במכון.

פרופ' פיינרמן מונה כמשקיף לאחר שפרסם מכתב לעובדי המכון בשבוע שעבר ובו רשם כי הוועדה מונתה בלא כל התייעצות עם אנשי מינהל המחקר, וכי היא תפגע באופן מהותי במחקר החקלאי ובחקלאי ישראל, ולא תתרום לפיתוח האסטרטגי של הצפון. לדבריו נפגש עם שר החקלאות ומנכ"ל המשרד והביע בפניהם את הסתייגותו מהאופן החד צדדי של פעולותיהם, ואת התנגדותו החד משמעית להעתקת המכון ממקומו הנוכחי.

בוועדה צפויים לשבת ממלא מקום מנהל התכנון שירי ברנד, מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן-אליהו, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמחון, וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר אודי אדירי. "מכתב המינוי, הרכבו ומטרותיו, עולה כי ההתייחסות אל מינהל המחקר החקלאי הינה כאל עתודת נדל"ן", כתב פיינרמן, "אין בו כל התייחסות למהות המוסד, לעבודה המחקרית המתבצעת בו ולתרומתו האדירה לחקלאות ישראל ולהערכה חובקת העולם לה היא זוכה".

"השתתפותו של פרופסור אלי פיינרמן כמשקיף ולא כחבר מן המניין כלל לא מעניקה לו קול בצוות המייעץ לראש הממשלה ולכן למעשה מייעדים את פרופסור פיינרמן להיות עלה התאנה של 'ועדת הנדל"ן' שכל כוונתה היא לסגור את מכון המחקר החקלאי" מסרו נציגות החוקרים במכון וולקני, וטענו כי המינוי הינו 'זריית חול בעיני הציבור'. "לאור העובדה שאין ולו מומחה אחד בתחום המחקר החקלאי בצוות, חובה למנות את מנהל מכון וולקני, פרופסור אלי פיינרמן, כחבר מלא בצוות המייעץ".

עוד ציינו כי "פרופסור פיינרמן מצטרף לשורת מומחים מהשורה הראשונה מהארץ ומהעולם שבדקו את היוזמה ומצאו שיש לפסול אותה וזאת מפאת ההשלכות ההרסניות שיהיו לה על המחקר החקלאי ותעשיית החקלאות במדינת ישראל". לדבריהם בידי השר מספר חוות דעת השוללות את יוזמת העתקת המכון, אשר השר מסרב לפרסמן. "יש לזכור, שפרופסור פיינרמן מונה לאחרונה לראש מכון וולקני בדחיפתו ועידודו של שר החקלאות. התנגדותו של פרופסור פיינרמן ליוזמה, אם כך, הינה עניינית ומקצועית והיא נעשית על אף ששר החקלאות מינה אותו לתפקיד".

משר החקלאות וממשרד ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!