דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

ארה"ב / הממשל האמריקאי מטיל הגבלות חדשות בעקבות ניסוי הטילים של איראן

הסנקציות אינן מבטלות את הסכם הגרעין עליו חתם הנשיא הקודם אובמה, אך גורמים בממשל ממשיכים לאיים על הרפובליקה האיסלמית כי לא יהססו לעשות כן אם ימשיכו בהפרות | בית משפט פדראלי ביטל הצו לפיו אסורה כניסת אזרחי 7 מדינות מוסלמיות לארה"ב

הנשיא טראמפ בחדר הסגלגל (צילום: AP).
הנשיא טראמפ בחדר הסגלגל (צילום: AP).
דוד טברסקי

הנשיא האמריקאי החדש לא מפסיק לייצר כותרות, במהלכיו מעוררי המחלוקת, וההתנגדות שהם יוצרים בקרב אזרחיות ואזרחי ארה"ב והעולם ואף גורמים בממשל ובמשפט האמריקאי.

הצו הנשיאותי עליו חתם טראמפ לפני כשבוע, לפיו כניסתם של אזרחי 7 מדינות אסורה למשך ל-90 ימים לשטחי ארה"ב, בוטל הלילה על ידי שופט פדרלי בסיאטל, בטוענה כי הוא אינו חוקתי. הממשל הודיע כי ייאבק בהחלטה.

אתמול (שישי) הכריז טראמפ על שורה של סנקציות על תריסר חברות ו-13 אישים, חלקם בעלי אזרחות סינית ואיראנית. לדברי הממשל האמריקאי, הסנקציות הן תגובה לניסוי הטילים לטווח בינוני שערכה איראן בחודש שעבר, ולתמיכת איראן במורדים החותים בתימן, אשר בין היתר תקפו ספינת מלחמה סעודית ב-31 בינואר.

"הם לא מעריכים כמה 'נדיב' היה כלפיהם הנשיא אובמה, לא אני!" צייץ טראמפ אתמול בבוקר.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/827478751931924480

"איראן ממשיכה לתמוך בטרור ובפיתוח תוכניות טילים, אשר מהוות איום על האזור ועל שותפינו בכל העולם, ועל ארה"ב "אמר ג'ון אי סמית, המנהל בפועל של משרד הכלכלה האמון על נכסי זרים.

כפי שפורסם בגארדיאן, הממשל האמריקאי הסביר שהסנקציות הנוכחיות אינן מכוונות להחזרת הסנקציות הקודמות שהוטלו על איראן, והוסרו כתוצאה מהסכם הגרעין שנחתם בתקופת ממשל אובמה ב-2015. למרות שבמהלך הקמפיין שלו, איים טראמפ שייסוג מהסכם הגרעין עם איראן, לפי הדיווחים, מדובר בחברות ואישים אשר מייבאים חומרים ואביזרים למגוון רחב של שירותים, אשר איראן משתמשת בהם לתוכנית הגרעין שלה. בנוסף לכך, חלק מהחברות מעורבות בהעברת כספים הקושרים למשמרות המהפכה האיראניות אל מחוץ לאיראן, והסנקציות אמורות להקפיא את כל החשבונות הכספיים של החברות הנמצאות תחת המשפט האמריקאי

מוקדם יותר השבוע אמר מיכאל פלין, היועץ למשרד לביטחון לאומי בארה"ב, שארה"ב מזהירה את אירן, "איראן צריכה לבחור. אנחנו מתכוונים להמשיך להגיב להתנהגות שלהם בדרך הרגילה ברמה המקובלת, הכל כדי להמשיך ללחוץ עליהם לשנות את ההתנהגות שלהם". בכירים אמריקאיים הכריזו שניסוי הטילים של איראן לא עמד בהסכמות של מועצת בטחון, ובינהן החלטה 2231, אשר דרשה מאיראן לא לנסות או לפתח טילים אשר מסוגלים לשאת ראשי נשק גרעיניים. בכירים במשרד הביטחון האמריקאי טוענים שהטילים שנוסו בחודש הקודם מסוגלים לשאת נשק גרעיני. בתגובה לכך, שר הביטחון האיראני, חוסיין דאהגן, עמד על כך שהניסוי לא הפר את ההחלטה של האו"ם ומסר, "אנחנו לא נאפשר לזרים להתערב בענייני הביטחון שלנו"

אליזבט רוזנברג, יועצת בכירה לשעבר אשר ייעצה בסוגיית הסנקציות במשרד האוצר האמריקאי, ציינה שלא מדובר במהלכים חריפים מדי, והם ממוקדים בחברות ואישים ספציפיים "זו תגובה הולמת ועקבית לגישתו של ממשל אובמה בכל מה שקשור להתמודדות עם טילים וטרור."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!