דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנופאים

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

מאבק העובדים בנמל יגיע השבוע לבית הדין | ההסתדרות צפויה להכריז על סכסוך עבודה כללי בענף הבניין | בבאר שבע תוכלו לדון על קצבת הנכות | וביער המאכל בדרום ת"א תוכלו לחגוג את ט"ו בשבט

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

בשבוע החולף פנתה ההסתדרות לבית הדין לעבודה בבקשה שיאפשר לה לנקוט צעדים ארגוניים בנמלים על מנת להכריע את המחלוקות במו"מ מול המדינה, הנוגעות בעיקר לביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב'. זה לא המאבק היחיד שיגיע לרתיחה השבוע.

"הפעם לא המנופאי יבחר בין בטיחות לפרנסה – אלא המדינה תבחר אם היא רוצה לבנות, או שהיא רוצה להתעסק בשטויות". את הדברים האלו אמר המנופאי רועי ויינשטיין בהפגנה שהתקיימה ביום רביעי. התפטרותם של 240 המנופאים מורגשת ככל הנראה בשטח, אי אפשר להפעיל אתר בניה גדול ללא מנוף פועל.

על אף שהתפטרות המונית היא צעד מחאה לא שיגרתי – את המשבר הבטיחותי בענף הבנייה, ניתן היה לצפות מראש. בשנה החולפת נהרגו 48 פועלים באתרי הבניה, מאז התחילה השנה הנוכחית – שלושה כבר נהרגו ועשרות נפצעו.

השבוע תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי בענף הבניין, עד לחתימת ההסכם הקיבוצי המיוחד למנופאים, והסכם הבטיחות הקיבוצי בענף. אולם פתרון הבעיה לא יתמצה בהסדרת היחסים הקיבוציים בלבד. לא יהיה שינוי כל עוד לא תחליט המדינה לפקח. והמשמעות היא, בראש ובראשונה, להקצות את המשאבים הנדרשים להגדלת מספר המפקחים על הענף, העומד כיום על 18 בלבד.

4.2 מוצאי שבת

19:30 – צעדה ועצרת יהודית-ערבית תחת המסר "הם הורסים – אנחנו בונים עתיד משותף" במחאה על הריסות הבתים בכפרים הערביים ועל אירועי אום אל חיראן. מכיכר מגן דוד (קינג ג'ורג' פינת אלנבי) לעצרת ליד כיכר דיזנגוף, בתל-אביב. פרטים כאן.

5.2 יום ראשון

8:30 – דיונים בהתנגדויות כנגד הבנייה על גבעת העיזים בחיפה. פעילים וארגוני סביבה מגיעים להציג התנגדותם ולמחות. עריית חיפה, פרטים כאן.

19:00 – כנס בבאר שבע – מעלים את קצבת הנכות לגובה שכר המינימום, בהשתתפות ח"כ אילן גילאון, יוזם החוק. בית העיוור ברח' שאול המלך 1, באר-שבע. פרטים כאן.

19:30 – מה באמת חושבים האיראנים על ישראל? הרצאה עם עדי ליברמן, פרשנית ומומחית לענייני איראן, ושיחת סקייפ עם אקטיביסטים באיראן. הבית הקהילתי ברחוב טבריה 15, חיפה. פרטים כאן.

20:00 – שכנותא בהדר מציגה – קהילה לומדת: היכרות עם מוסדות רווחה, חינוך ותרבות הפועלים בשכונה. כפר הסטודנטים, פבזנר 3, חיפה. פרטים כאן.

6.2 יום שני

הוועדה לתיאום ובקרה בהסתדרות תתכנס לאשר את סכסוך העבודה הכללי, שאושר על ידי הסתדרות עובדי הבניין והעץ בענף הבניין – עד לחתימת הסכם הבטיחות הענפי, וההסכם הקיבוצי המיוחד למנופאים. מדובר בסכסוך העבודה הראשון שמכריזה ההסתדרות בענף הבניין, לאחר למעלה מ-50 שנות יחסי עבודה קיבוציים.

11:00 – ועדת העבודה והרווחה תדון בהצעת חוק, המבקשת להרחיב את החוק המקנה שעת הורות לנשים העובדות במשרה מלאה, במשך 4 חודשים לאחר לידתן, כך שיכול גם על נשים העובדות במשרה חלקית במשך שמונה שעות ביום, ועל נשים העובדות במשרה חלקית 6-8 שעות ביום אשר יקבלו חצי שעת הורות.

11:00 – דיון משותף לוועדה לזכויות הילד, יחד עם הוועדה לקידום מעמד האישה בנושא המענה לנערות בסיכון במגזר הערבי.

12:00 – דיון בוועדת הכלכלה על החשש מסגירת מפעל תעשיות מתכת במושב שתולה על גבול לבנון ופיטורי כ-300 עובדים.

13:30 – דיון בוועדה לצדק חלוקתי על מצב הדיור הציבורי בפריפריה בהשתתפות שר השיכון ח"כ יואב גלנט.

7.2 יום שלישי

12:00 – דיון בבית הדין הארצי לעבודה באשר לעתירת ההסתדרות הכללית כנגד חתירת הסתדרות הלאומית בנמל אשדוד כנגד יציגות ההסתדרות הכללית. ההסתדרות הכללית טוענת כי הלאומית מנועה מלפעול ליציגות כיוון שמתנהל כיום מו"מ הנמשך למעלה מ-3 שנים בנושא הרפורמה בנמל, וגם שממילא רוב עובדי הנמל תומכים בהישארות בהסתדרות הכללית. כמו כן טוענת ההסתדרות הכללית כי הלאומית קשרה קשר אסור עם חברי ועדים אשר כיהנו מטעם הכללית, במטרה להעביר עובדים ללאומית.

12:30 – דיון בוועדה לצדק חלוקתי – תמונת מצב של תושבי שכונות דרום תל אביב.

14:00
 ישיבת מעקב בוועדת העלייה והקליטה אחר קליטתם של המגשרים החינוכיים יוצאי אתיופיה במשרד החינוך.

19:00 – מפגש 12 בסדרת מפגשים בנושא ג'נטריפיקציה – מעבר אוכלוסיות חזקות לשכונות חלשות מבחינה כלכלית ודחיקתם של התושבים המקוריים. הפעם עם שולה קשת ילידת שכונת נווה שאנן, פעילה פמיניסטית מזרחית, מנכלי"ת תנועת אחותי, אמנית ואוצרת. בבית אחותי, מטלון 70 תל אביב. פרטים כאן.

8.2 יום רביעי

9:30 – דיון בוועדה לצדק חלוקתי על מתן תמריצים "שוברי שוויון" לתעסוקת רופאים בפריפריה.

19:00 – מפגש התא למאבק בשחיתות בתנועת 'דרכנו', לתכנון המאבק לחשיפת השיחות המוקלטות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. רוטשילד 15 תל אביב. פרטים כאן.

10.2 יום שישי

לעובדי המגזר הציבורי אמור להתווסף למשכורת חודש ינואר, האמורה להיות משולמת עד היום, חלקו השני, בסך אלף ש"ח, של המענק החד פעמי שנחתם בהסכם המסגרת 2016.

הוועידה ה-24 של תנועת הנוער 'השומר הצעיר' תחת הכותרת "בקש שלום ורדפהו". גבעת חביבה, פרטים כאן.

11:00-14:00 – חגיגת ט"ו בשבט בפרוייקט הקהילתי יער המאכל בדרום תל אביב. פעילויות, סדנאות, מוזיקה, מעגלי שיח, צילום, עצים, בעלי חיים, שתילות, מסיבה ועוד. פארק החורשות, שדרות בן צבי 71. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!