דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שבת

בארץ / סוף השבת - הרצוג שוחרר, הנגבי אמר, המשטרה אכפה והכלניות פרחו

אירועי דרום אדום הביאו אלפי ישראלים לחזות בפריחה המרשימה | גם בחרמון היה צפוף | באירועי שבת תרבות נרשמה התנגדות מפתיעה לחוק ההסדרה | המשטרה אכפה נהיגה מסוכנת בחופים בדרום | ואיך היתה השבת שלכם?

כלניות ביער דבירה (צילום: נתי שוחט  פלאש 90)
כלניות ביער דבירה (צילום: נתי שוחט פלאש 90)
דוד טברסקי

סיכום אירועי השבת: יצחק בוז'י הרצוג, יו"ר הקואלציה והמחנה הציוני, אושפז אמש (שישי) לאחר שחש ברע, ושוחרר היום לביתו. טראמפ ממשיך לחולל מהומות, אבל בית המשפט בארה"ב שם לו גבולות, זה מה שקורה כשיש חוקה. הכרמלית בחיפה עלתה הבוקר באש, ובזכות פעולה נחושה של הכוחות לא נגרם נזק בנפש.

את מזג האוויר הנוח ניצלו עשרות אלפיי ישראלים ביציאה לטבע. בדרום הארץ מתרחש בימים אלו פסטיבל "דרום אדום" – ואלפיי הישראלים שהגיעו לאזור יצרו עומסי תנועה כבדים כדי לצפות בפריחת הכלניות. שיא האירועים היה ב'צעדת הכלניות' מסביב לקיבוץ רוחמה.

דניאל, ניצן וגוני חוגגים בדרום אדום (צילום: דבר ראשון)
דניאל, ניצן וגוני חוגגים בדרום אדום (צילום: דבר ראשון)

עומס כבד נרשם באתר החרמון, כאשר מנהלת האתר הודיעה כבר בשעה 11:00 שמעל ל-5,000 רכבים נכנסו לתחום האתר ועל כן, הוא נסגר. מנכ"ל אתר החרמון, לירון מילס עדכן שהטמפרטורות במפלס התחתון נמוכות ולכן השלג נשמר. במקביל לכך, במפלס העליון גובה השלג מגיע לכ-90 ס"מ ויש תנאי גלישה מצוינים שצפויים להישמר לאורך השבוע. מילס קרא לציבור הגולשים לפקוד את האתר במהלך השבוע, בשביל למנוע עומס על האתר ולאפשר תנאי גלישה נעימים יותר לשאר הגולשים

שבת תרבות – חוק ההסדרה ועמונה

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי (הליכוד) התבטא הבוקר באירוע שבתרבות לגבי חוק ההסדרה העתיד לעלות להצבעה ביום שני השבוע: "חוק ההסדרה הוא מניפולציה פוליטית, לאנשים בימין לא היה את האומץ להגיד למתנחלים את האמת, סביר להניח שהוא לא יעבור." הנגבי התייחס לכך שחוק ההסדרה, גם אם יעבור בקריאה שלישית, לא יעבור את מבחן בג"ץ מכיון שהוא מכשיר גזל של קרקעות השייכות לפלסטינים.

ח"כ מירב בן ארי (כולנו), התייחסה למסקנות דוח המבקר בנושא צוק איתן, והתריעה בפני סערה פוליטית, זאת באירוע שבת תרבות בכנס לשכת עורכי הדין באילת, "הדוח בנושא תפקוד הקבינט יתפרסם בימים הקרובים לציבור ואין ספק כי השפעתו על מקבלי ההחלטות בדרג המדיני והצבאי יהיו קשות", אמרה בן-ארי. "חלקו השלישי של הדוח העוסק בנושא המנהרות יגיע השבוע לפתחה של הוועדה וגם הפעם היא תפעל משיקולים עניינים ומקצועיים בלבד, בכל הקשור לפרסומו לציבור".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) ביקרה את מדיניות נתניהו בעמונה, גם היא באירוע בשבת תרבות, וקראה לו לפעול ע"פ האינטרס של רוב הציבור בישראל, "נתניהו צריך להחליט אם הוא נוסע לארה"ב כבנט או כמי ששומר על האינטרס הישראלי הרחב", אמרה לבני. "בלי קשר להודעה של טראמפ אנחנו צריכים להחליט מה אנחנו רוצים – לעשות אבחנה בין גושי ההתיישבות להתנחלויות מבודדות. זו האבחנה שאני עושה."

גם ח״כ עפר שלח (יש עתיד) התייחס לאירועי עמונה השבוע, "התנהלות ראש הממשלה בפרשת עמונה היא דוגמה לחוסר מנהיגות" אמר שלח. "לאורך כל התגלגלות הפרשה, נתניהו נגרר ולא מוביל. הוא פגע בתושבי עמונה ובמערכת שלטון החוק בעיכוב ועוד עיכוב, ונגרר אחרי הקצוות הקיצוניים של הקואליציה שלו."

אכיפה נגד נהיגה פרועה בחופים (צילום: דוברות המשטרה)
אכיפה נגד נהיגה פרועה בחופים (צילום: דוברות המשטרה)

אכיפה

בדרום, ערכה המשטרה, בשיתוף עם רשות הטבע והגנים, מבצע אכיפה כנגד נהגי טרקטרונים בחופים. במבצע, נבדקו עשרות רכבי שטח, כשלחלקם נרשמו דו״חות בגין נסיעה בשמורת טבע ובחוף. באחד המקרים ניסה טרקטורון להסתתר, ללא הצלחה הודות למסוק שחג מעליו ולכד אותו. דובר מרחב אשקלון במשטרה, מסר כי מטרתה של האכיפה היא מניעת סיכון לאזרחים בחופי הרחצה על ידי אותם כלי רכב, ומניעת פגיעה ונזק בשמורת הטבע עצמה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!