דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דאעש

סוריה / כולם נלחמים בדאע"ש בסוריה, אך אחיזת הארגון הרצחני עדיין איתנה

הירדנים הפציצו את דאע"ש בשתי חזיתות בדרום סוריה, ה'כוחות הסורים הדמוקרטיים' מאגפים כעת את א-רקה ממזרח והטורקים בשיתוף כוחות ג'יהדיסטים צרים על העיר אל-באב בצפון | הירדנים יצטרפו לשיחות על עתיד סוריה בקזחסטן

תיעוד של הפצצת טורקיה את כוחות דאע״ש (צילום ארכיון: סוכנות AP).
תיעוד של הפצצת טורקיה את כוחות דאע״ש (צילום ארכיון: סוכנות AP).
אוריאל לוי

הלחימה בדאע"ש בסוריה נמשכת בארבע חזיתות שונות. הארגון, שזכה להישגים בדיר א-זור נגד צבא משטר אסד בשבועות האחרונים, מאבד אחיזה בחזיתות הצפון במלחמותיו נגד טורקיה ונגד הכוחות הכורדים. בתוך כך, חיל האוויר הירדני הפציץ את דאע"ש בדרום המדינה.

ירדן הפציצה את דאע"ש סמוך לגבול ישראל

ירדן הפציצה את דאע"ש בשני מוקדים שונים בדרום סוריה. בהודעה שמסרו אתמול גורמים צבאיים בירדן, בסוכנות הידיעות הממלכתית 'פטרה', מטוסיה של הממלכה האשמית פגעו בסדנה לייצור רכבי תופת, במחסני נשק ובעמדות שמירה של דאע"ש. בהודעה נמסר כי לא ידוע מספר הנפגעים בכוחות דאע"ש, אך המטרות חוסלו. לפי דיווחו של העיתונאי מיכאל הורוביץ, ההפצצה נערכה בסמוך למשולש הגבולות סוריה-ירדן-ישראל כנגד זרוע דאע"ש המקומית הנקראת 'צבא חאליד איבן וואליד' (לשעבר שוהאדה אל-ירמוכ).

ההפצצה יצאה לפועל מיד לאחר חזרתו של המלך עבדאללה מוושינגטון. המלך ביקר בשבוע שעבר בארה"ב, והיה למנהיג הערבי הראשון שנפגש עם הנשיא דונאלד טראמפ. אמש נמסר מסוכנויות הידיעות כי ירדן תצטרף לשיחות על עתיד סוריה, המתקיימות בקזחסטאן, וזאת לצד לרוסיה, טורקיה, איראן סוריה והאופוזיציה הסורית. ישנן השערות לפיהן גם מצרים תשלח נציגים לשיחות.

הכורדים הכריזו על מבצע צבאי נוסף נגד דאע"ש

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים (SDF) הכריזו במסיבת עיתונאים שקיימו אתמול (ראשון), בכפר שנכבש לאחרונה מדאע"ש, על תחילתו של החלק השלישי של מבצע "זעם הפרת" לבידוד א-רקה. בחלק הראשון של המבצע שהחל באוקטובר 2016, התקדמו הלוחמים לעבר א-רקה מכיוון צפון, כשהם משחררים עשרות כפרים מידי דאע"ש בהתקדמות איטית ומדודה. בחלק השני שהחל בדצמבר, הם כבשו שטח נרחב המצוי צפון-מערב לא-רקה, בו שחררו כ-130 כפרים והגיעו עד לסכר טבקה על נהר הפרת. החלק השלישי של המבצע יתמקד במזרח א-רקה, ומטרתו לחצוץ בין א-רקה לדיר א-זור.

במסיבת העיתונאים אמש, הודו ה-SDF לקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב המגבה אותם בהפצצות אוויריות, בנשק, באימון, ובייעוץ טקטי. כמו כן, הודו למאות הלוחמים הערביים, ילידי הכפרים ששוחררו, שהצטרפו לשורותיהם. במסיבת העיתונאים הונפו דגלים רבים המסמלים את הגיוון של 'הכוחות הסוריים הדמוקרטיים', כשהכורדים הם הדומיננטים, אך שותפים להם ארגונים צבאיים שונים. בין היתר הונף דגל 'צבא סוריה החופשי' אשר משמש את האופוזיציה הסורית. את הנאום במסיבת העיתונאים נשאה אישה, מפקדת כורדית, בדומה למסיבות העיתונאים הקודמות שערכו.

https://twitter.com/AfarinMamosta/status/827948788941742080

צבא טורקיה ממשיך להתקדם באל-באב

המערכה על העיר אל-באב בצפון סוריה נמשכת. צבא טורקיה, בסיוע מיליציות ג'יהאדיסטיות סוריות מתקדם בניסיונו לנצור את העיר, תוך שנמשכות ההפצצות האוויריות על העיר עצמה. ארדואן הכריז שבוע שעבר כי כיבוש העיר אל-באב הוא יעדו הסופי של מבצע 'מגן הפרת' בו החלה טורקיה בקיץ האחרון. צבא טורקיה כבש במהלך סוף השבוע האחרון את העיירה בעזאה, הסמוכה לאל-באב ממזרח, וכעת הוא קרוב להקיף את העיר ולהטיל עליה מצור.

בתוך כך, גם כוחות צבא אסד מתקדמים לעבר העיר אל-באב מדרום, תוך שהם כובשים כפרים ועיירות מידי דאע"ש. בשבוע שעבר כבשו חיילי צבאו של משטר אסד, בסיוע החיזבאללה ומיליציות שיעיות נוספות, את העיירה ארן המצויה מספר ק"מ דרומית לאל-באב. צבא אסד ממשיך להתקדם מדרום לעבר העיר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!