דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סופרבול

סופרבול / סגרו את הפער והוכיחו שהכל אפשרי: ה"פטריוטס" זכו בסופרבול

מי שהלך לישון עם אטלנטה פלקונס בפער משמעותי במחצית, קם וגילה השלמת פער מטורפת של 31 נקודות בהובלת הקווטרבק טום בריידי, שזוכה בסופרבול חמישי ברציפות

טום בריידי מניף את גביע הסופרבול. אחד מתוך שבעה שלו (צילום: סוכנות AP).
טום בריידי מניף את גביע הסופרבול. אחד מתוך שבעה שלו (צילום: סוכנות AP).

זכו בסופרבול: הניו אנגלנד פטריוטס גברו בהארכה על האטלנטה פלקונס בתוצאה 34-28 וזכו בגביע בפעם החמישית. במשחק שברובו היה משעמם וחד צדדי, נראה היה שאטלנטה דוהרת בביטחה לסופרבול ראשון – ואז הגיע טום בריידי, ככל הנראה הקווטרבק הגדול בכל הזמנים, ורבע רביעי משוגע שהפך את הכל. כשהתפזר האבק, הפטריוטס חזרו מפיגור של 28-3 שעוד יסופר עליו רבות בדברי הימים של הפוטבול האמריקאי. בין לבין קיבלנו הופעה מרשימה אך מאופקת של ליידי גאגא במחצית. סיכום סופרבול 51 לפניכם.

רבע ראשון

שתי הקבוצות, ידועות יותר בזכות היכולות ההתקפיות שלהם, פתחו את המשחק בהיסוס. אף קבוצה לא הצליחה לתרגם דרייבים שהתחילו יפה לכדי נקודות.

רבע שני

הפטריוטס התחילו את הרבע בהתקדמות מרשימה לעבר האנדזון של אטלנטה, אבל אז הגיע איבוד הכדור הראשון במשחק. פמבל של לגארט בלאונט, הרנינג בק של ניו אינגלד, הוביל לטאצ'דאון מהיר של הפלקונס בצד השני, 7-0 לאטלנטה.

שלושה מהלכים מהירים של ניו אינגלד, ושוב הכדור בידיו של השחקן המצטיין של העונה הסדירה, מאט ראיין. דרייב מוצלח נוסף של הפלקונס נגמר בטאצ'דאון לאוסטין הופר, 14-0 ותחושה קלה שהמשחק מתחיל לברוח לפטריוטס.

בשלהי המחצית הראשונה הגיעו שתי נקודות השבירה המשמעותיות. הראשונה כאשר בסוף של דרייב מוצלח של התקפת ניו אינגלנד, מסר בריידי אינטרספשן שהמגן של אטלנטה החזיר כל הדרך לאנדזון, 21-0. השניה, מיד לאחר מכן, היתה שעונש על תפיסת שחקן הרחיק את הפטריוטס אחורה ואילץ אותם לבעוט פילד גול במקום להגיע לטאצ'דאון. המחצית נגמרה 21-3 עם הנתון המדהים שעד כה בכל היסטוריית הסופרבול קבוצה לא הצליחה לחזור מפיגור של יותר מעשר נקודות בשביל לנצח.

הופעת המחצית

לקראת המשחק הייתה ציפייה מרובה לקראת הופעתה של ליידי גאגא. רבים תהו אם היא תבחר להעביר מסר פוליטי לנשיא הנכנס, מי יהיו האמנים האורחים, האם תבצע גאגא קאוור של דיויד בואי או אמן אחר שנפטר במהלך השנה שעברה?. לבסוף קיבלנו מופע סולו מתחילתו ועד סופו של הליידי המרשימה. בין רגעי השיא ניתן למנות את פתיחת המופע בהיותה של גאגא על גג האיצטדיון וקפיצתה פנימה לתוכו מחוברת לחוטי קרקס. בהמשך הגיעו הלהיטים המוכרים, ביצוע פסנתר של הסינגל החדש "מיליון סיבות" וסיום עם "בד רומנס" האלמותי.

משחק הסופרבול ביוסטון טקסס (צילום: סוכנות AP).
משחק הסופרבול ביוסטון טקסס (צילום: סוכנות AP).

רבע שלישי

הפלקונס המשיכו מאיפה שהם סיימו את המחצית הראשונה וכמה דקות לתוך הרבע התוצאה כבר 28-3 לטובתם. בשלב זה יש להניח שרבים מצופי המשחק הישראלים החליטו ללכת לישון, שכן השעה הייתה ארבע לפנות בוקר והמשחק נראה היה גמור. לא כך הדבר, וכנראה שזוהי הסיבה המרכזית לפופולריות של הענף הזה. נדמה שאין תוצאה שלא ניתן לחזור ממנה.

בריידי ניגש למלאכת צמצום ההפרש בעזרתו הנדיבה של הרנינג בק הקטן, ג'יימס וויט ולקראת סיום הרבע מגיע טאצ'דאון של וויט ולאחריו פספוס של השלמת הנקודה הנוספת. 28-9.

רבע רביעי

בריידי, אדלמן, וייט, הוגן ומיצ'ל לא מוותרים ולאט לאט מצמצמים את היתרון. בצד השני מאט ראיין והתקפתו המהוללת לא מצליחים לעשות דבר נגד הגנת הפטריוטס בהובלתם של טריי פלאורס ודונטה הייטאוור.

טאצ'דאון של אמנדולה אחרי סטריפ סאק של ראיין והתוצאה כבר ב28-20 עם חמש דקות לסוף המשחק. בשלב זה זכינו למסירה מדהימה של ראיין ותפיסה עוד יותר מטורפת של חוליו ג'ונס שנראה היה שמסיימים את המשחק ואת נסיון הקאמבק המרגש של הפטריוטס.

אבל שוב, שום דבר לא נגמר, סאק ועונש על לחובת אטלנטה מוציא אותם ממרחק של בעיטת פילד גול וכך בריידי מקבל את הכדור חזרה עם שלוש דקות בכדי להשוות.

תפיסה מדהימה של אדלמן ועוד מספר מהלכים חיוביים של מיצ'ל ואמנדולה מובילים לטאצ'דאון משווה דקה לסיום, 28-28! .

https://twitter.com/foooooiiiineguy/status/828466583706165248

בהארכה הפלקונס ההמומים מפסידים את הטלת המטבע והכדור מגיע בפעם האחרונה לידיו של בריידי. השחקן הנפלא בן ה-39 מוביל את קבוצתו לאורך המגרש ומסיים את המשחק עם מסירה קטנה לג'יימס וייט שנמתח לתוך האנדזון.

34-28 לניו אינגלנד וזכייה בגביע. לאלו שלא ספרו בדרך – לאחר היקלעות לפיגור של 28-3 הפטריוטס שמו 31 נקודות רצופות. הטאצ'דאון האחרון היה הפעם הראשונה שהם הובילו במהלך המשחק.

טום בריידי זכה בסופרבול החמישי שלו. אין קווטרבק בהיסטוריה עם יותר מארבע. ביל בליצ'ק זכה גם הוא בסופרבול החמישי שלו ואין מאמן שזכה ביותר מארבע.

לקינוח, אוהדי הפטריוטס זכו לשרוק ולצעוק בוז לקומישינר של הליגה, רוג'ר גודל, בעת שהעניק את הגביע לקבוצתם. גודל כזכור השעה את בריידי מארבעה משחקים בתחילת העונה מסיבות מפוקפקות ביותר.

כבוד גדול לפטריוטס ומלוא החמלה לאוהדי הפלקונס המסכנים. עונת הפוטבול נסתיימה ויוצאת לחופשה של שישה חודשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!