דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נבחרת מצרים

אליפות אפריקה בכדורגל / הנקמה בפרעונים: נבחרת קמרון היא אלופת אפריקה בכדורגל 2017

המצרים הבקיעו ראשונים (22') אך הקמרונים לא ויתרו וסיימו 2:1, בגמר מרהיב של אליפות מסקרנת שהיתה חגיגה לחובבי הכדורגל | אחרי 15 שנים שלא נגעה בגביע האלופות - נבחרת קמרון הביאה מעט נחת ל-24 מליון תושביה

נבחרת קמרון - אלופת אפריקה - אוחזת בגביע (צילום: סוכנות AP).
נבחרת קמרון - אלופת אפריקה - אוחזת בגביע (צילום: סוכנות AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מצרים (22' מוחמד אלנני) – קמרון (59' ניקולס אנקולו, 88' וינסנט אבובאקר) 2:1

בשיאו של טורניר מרתק ומרגש, נפגשו נבחרות מצרים וקמרון למשחק הגמר הגדול של אליפות אפריקה בגבון. אחרי טקס נעילה ססגנוני וקצבי, החל המשחק המותח בין שתי האימפריות אשר זכו ביחד ב-11 אליפות אפריקה. בסיום המשחק המותח, ניצחה נבחרת קמרון את מצרים בתוצאה 1:2, משערים של שני המחליפים וינסנט אבובאקר וניקולס אנקולו. זאת הייתה אמורה להיות הנבחרת הקמרונית החלשה ביותר אי פעם, אחרי ששמונה מכוכביה החליטו לא להגיע לאליפות. אבל בעזרת רוח קבוצתית חזקה ומגובשת, הנבחרת של המאמן הבלגי הוגו ברוס, הצליחה, למרות הכל, אחרי 15 שנים להביא את גביע אפריקה חזרה לקמרון.

שתי הנבחרות נפגשות לקרב האליפות הגדול של אפריקה, מצרים שזכתה ב-7 אליפויות אפריקה, חזרה למעמד הגמר אחרי שפספסה 3 אליפויות רצופות בעקבות המהפכים הפוליטיים במדינה שפגעו בכדורגל הלאומי. מול המצרים, התייצבה נבחרת קמרון, אלופת אפריקה 4 פעמים, אשר הגיעה לגמר בתקווה לנקום ב'פרעונים' על ההפסד ב-2008.

לאורך הטורניר נבחרת קמרון הרשימה בצורת המשחק שלה, כאשר התגברה בדרך לגמר על גבון המארחת, סנגל המלהיבה וגאנה החזקה. כאמור, קמרון הגיעה הפעם בלי כוכביה הגדולים ביותר, אשר בחרו להישאר בקבוצותיהם באירופה. למרות החסרונות הרבים, נראה שנבחרת קמרון יצאה מגובשת יותר מתמיד, ושיחקה כדורגל יעיל וחזק, כאשר השחקנים האלמוניים יחסית מצליחים להתחבר ולהתחזק ככל שהאליפות מתקדמת.

המצרים מהצד השני עלו לגמר אחרי דו קרב פנדלים מותח מול בורקינה פאסו, והצליחו להביא את האיכות ההגנתית שלהם לשיאים חדשים. שוערם, בן ה-44, אל חדארי מצעיד את הנבחרת קדימה עם ניסיון וקור רוח. הביטחון שהוא מקרין על שאר שחקני הנבחרת, מאפשר להם להפוך ליחידת עלית הגנתית, שמצליחה לחסל (כמעט) כל נבחרת שמתייצבת מולם. נבחרת מצרים אולי כבשה רק 4 שערים במהלך כל האליפות, אך הנתון המדהים ביותר לגביהם שהיא ספגה רק שער אחד עד הגמר. לצד ההתגוננות המצויינת, מצרים מצטיינת בהתקפות מתפרצות קטלניות בהנהגתו של כוכב רומא האיטלקית מוחמד סלאח.

מהלך המשחק

שתי הקבוצות עלו למשחק במערך זהה 4-2-3-1. 4 שחקני הגנה, 2 קשרים הגנתיים, קשר מרכזי שמנתב את המשחק, 2 שחקני קו וחלוץ חוד. כאשר רוב המחץ של 2 הנבחרות נמצא בשחקני הכנף המהירים והיצירתיים.

מצרים פתחה חזק את המשחק, וכבר בדקה השלישית סאלח מצא את אל סעיד בתוך הרחבה. אל סעיד בעט בעיטה שטוחה, אשר נעצרה בקלות על ידי אונדה, שוער קמרון. בדקה ה-7 סיאני מקמרון ניסה את כוחו מרחוק וסוחט עצירה קלה מאל חדארי. קמרון התחילה להשתלט על המשחק ומצרים חזרה לטקטיקה האהובה עליה, להתגונן ולצאת למתפרצות קטלניות. בדקה ה-14 באסוגוג בורח מאלנני קשרה של ארסנל, אך בועט מעל המשקוף.

1:0 למצרים! לא יאמן, הם שוב עשו זאת. קמרון שלטה במגרש, החזיקה יותר בכדור, מתקיפה יותר את השער ודווקא מצרים עולה ליתרון. בדקה ה22 סלאח המצוין פורץ מצד ימין ומוצא את אלנני שנכנס לרחבה מזוית קשה, הוא עושה את עצמו מוסר, השוער וההגנה הקמרונית קונים את שפת הגוף ומחכים למסירה לרוחב השער, אבל אלנני בועט מזווית קשה לרשת עליונה ומעלה את מצרים ליתרון.

https://twitter.com/IbrahimOJT_/status/828362506171203585

בדקה ה33 חילוף בהגנה הקמרונית, טקאוי נפצע ומוחלף ע"י אנקולו בלמה של ליון הצרפתית. כמה חבל להוגו ברוס לאבד בשלב כל כך מוקדם במשחק את אחד מכוכבי הטורניר. נבחרת מצרים מנצלת את היתרון ומוסיפה להסתגר במחצית המגרש שלה, קמרון מניעה את הכדור ומחזיקה בו ללא איום רציני על השער.

המחצית השנייה נפתחת בעוד חילוף בשורות "האריות", אבובאקר החלוץ של בשיקטש הטורקית שיפגוש עוד שבוע וחצי את הפועל באר שבע, עולה למגרש. החלוץ היה אמור להיות הכוכב הגדול של הנבחרת בטורניר, אבל איכזב עד כה. הנבחרת הקמרונית מקווה שכניסתו תעורר את הקבוצה ותעזור להגביר את הלחץ על השער המצרי בדרך לשוויון או מהפך. הקמרונים מתחיל את המחצית עם לחץ אדיר על השער המצרי. המצרים נסוגים עוד יותר אחורה ומזמינים את הקמרונים לתקוף גלים גלים את הגנת הברזל ולהתנפץ ללא איום ממשי על השער.

בדקה 59 קמרון משווה ל1:1 מוצדק. קרן לקמרון, הכדור המוגבה נהדף מחוץ לרחבה ומגיע לקפטן מוקנג'ו אשר מעלה את הכדור חזרה לרחבה והבלם המחליף אנקולו עולה מעל כולם ונוגח לרשת. איזה שער מצוין לבלם המחליף. המשחק נפתח מחדש והקהל הקמרוני בטירוף.

הנבחרת המצרית ממשיכה להתגונן ולא משנה את השיטה שהביאה אותה עד הלום. עוד קרן של קמרון מגיעה שוב לראשו של אנקולו שמזנק מעל כולם, אך הפעם נוגח מעל השער. המומנטום עובר לצד הקמרוני ואילו המצרים נראים בהלם. הקמרונים זוכים לקרן אחרי קרן אבל לא מצליחים לפרוץ את הבונקר המצרי. הזדמנות מצוינת למהפך מגיע בדקה ה76 כאשר התקפה מתפרצת שלקמרון מוצאת הגנה מצרית דלילה ולא מוכנה אבל זואה רץ עם הראש בקיר במקום למסור לחבריו הפנויים ומבזבז ההזדמנות נדירה.

לקראת סיום המשחק גם קמרון מורידה הילוך ומתחילה לשלוח כדורים ארוכים לעבר החלוצים שלה ואילו מצרים קצת יותר בטוחה בעצמה ומתחילה ליזום יותר בהתקפה. שתי הנבחרות מחכות לשריקת הסיום ואוגרות כוחות להארכה. אבל בדקה ה88 סאיני שולח כדור ארוך לאבובאקר שעוצר על החזה, מקפיץ מעל הבלם המצרי, נותן לכדור לקפוץ על הדשא ואז משחרר טיל מהאוויר. שער מדהים לחלוץ הקמרוני שמוכיח פעם נוספת כמה כישרון יש לו ברגליים. אווירה מחשמלת באצטדיון, אבובאקר רץ בטירוף לחגוג עם האוהדים ביציע. 2:1 מבטיח מאוד לקמרונים, שמריחים את הגביע מתקרב.

https://twitter.com/Futbolyonki/status/828354279534653441

בדקה ה92 מצרים מקבלת הזדמנות פז להשוות, בעיטה חופשית מ25 מטרים, אותה ניגש לבעוט אלנני כובש שער היתרון, אבל הוא בועט לשמיים ויודע שהכל נגמר. קמרון אלופת אפריקה לשנת 2017. הקבוצה הטובה יותר במשחק מנצחת.

איזה טורניר נפלא היה לנו, עם אלופה אדירה שמצליחה להתגבר על חסרונם של שמונה מכוכבי הנבחרת ולזכות באליפות ראשונה אחרי 15 שנים.

מצטיין המשחק: וינסנט אבובאקר (25, קמרון)

זה מדהים לראות כיצד פעולה אחת מדהימה של חלוץ יכולה לשנות את כל מהלך משחק. החלוץ הנהדר של בשיקטש הטורקית סומן כבר בגיל 18 כיורשו של סמואל אטו הגדול. וינסנט כיכב בליגה הקמרונית והיה לשחקן הליגה המקומית היחיד שזומן לנבחרת במונדיאל 2010 בדרום אפריקה. למרות שהיה רק בן 18 כבר אז הפגין ניצוצות בנבחרת ומשם עבר ללוריין מהליגה הצרפתית. אז למרות שאבובאקר כבר לא ילד והוא בכלל שייך לפורטו, הוא עדיין רחוק ממימוש הפוטנציאל שגלום בו. לאורך הטורניר אבובאקר שהגיע להנהיג את הנבחרת, נשך שפתיים וקיבל על עצמו את העובדה שהפך למחליף אצל המאמן הבלגי הוגו ברוס. גם כשעלה כחילוף בדקה ה46 למשחק הגמר הוא קיווה שיצליח לכבוש את עולמו עם שער שוויון או ניצחון. לאורך 42 דקות משחק אבובאקר ניסה בכל הכוח לפרוץ את ההגנה החזקה של מצרים, אך התקשה מול השמירה והצפיפות ברחבה, כאשר רק פעולה יוצאת דופן ובלתי רגילה הצליחה להביא אותו לכיבוש שער הניצחון. אין ספק שכוכב אחר היה כבר מזמן פותח את הפה בעיתונות ומראה לכל העולם את חוסר שביעות רצונו מהפיחות במעמדו בנבחרת, אבל הנחישות והצניעות השתלמו בגדול לחלוץ בן ה25 שהקפיץ לשמים מדינה שלמה עם זכייה באליפות אפריקה אחרי ביצוע שער מושלם בדקה ה88.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!