בית הדין לעבודה בתל אביב נענה לבקשת הנהלת אל על והורה, לפני זמן קצר (שני), להסתדרות, לנציגות אל-על ולקברניטים שהיו צד בבקשת ההנהלה, להפעיל מרותם ופיקוחם הארגוני על נציגי הטייסים ולגרום לקיום שקט תעשייתי מוחלט ולעבודה תקינה על מנת למנוע ביטולי טיסות ולקיים שגרת הדרכות. בנוסף, ניתן צו המורה לטייסי החברה להימנע מלשבש את פעילותה. יו"ר ועד הטייסים, ניר צוק, העביר את החלטת בית המשפט כלשונה לכלל הטייסים וביקש לכבדה.
הרקע להחלטת בית הדין הוא טענות ועד הטייסים כי הנהלת החברה פוגעת בשכרם של הטייסים המבוגרים, בני 65 ומעלה, בשיעור של 70% שבעקבותיהן סירבו הטייסים להשתבץ לטיסות אליהן לא היו רשומים מראש, צעד שהוביל שוב לביטולן של טיסות. בוועד הדגישו כי הטייסים מבצעים את כל הטיסות אליהן הם רשומים מראש ועל כן, טענו כי לא מדובר כלל בעיצומים.
הנהלת החברה ועובדיה חתמו אמנם, בדצמבר האחרון, על הסכם שהסדיר את תנאי ההעסקה של הטייסים, אך לא הצליחו להגיע להסכמות בנושא העובדים המבוגרים – כ-40 טייסים – והנושא נותר פתוח. מקור המחלוקת הוא בתקנות בינלאומיות, אותן אימצה המדינה בנובמבר 2014, לפיהן נאסר על טייסים שעברו את גיל 65 להמשיך ולבצע טיסות, זאת על אף שהם רחוקים עדיין כשנתיים מגיל הפנסיה.
מוועד טייסי אל על נמסר, בתגובה לפסק הדין, כי "הנהלת אל-על החליטה להתנתק באופן חד-צדדי מהטייסים שלה, הטייסים הטובים והמיומנים בעולם. לאחר שקיצצה את שכרם של הטייסים הוותיקים בכ-70% – ממשיכה ההנהלה באותה בריונות כאשר היא מאמינה, בטעות, שהדרך לגרום לטייס לטוס בשקט נפשי הדרוש לעבודתו, עוברת דרך בית הדין".
"במקום לנהל מו"מ אינטנסיבי ולסיים את כל הסוגיות תוך 24 שעות" הוסיפו, "ההנהלה חושבת להכניע את בכירי עובדיה בכוח הזרוע. בכלל, יש לתמוה למה הנהלה רוצה להכניע עובדים במקום לדבר איתם או כדברי הקברניט ראובני בבית הדין: 'החוק אוסר על טייסים לטוס בלחץ נפשי'. נדמה כי הנהלת אל-על לא מבינה שבעולם של מחסור בטייסים ההתנהלות שלה תשאיר אותה ללא טייסים".