דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

מעונות היום / משרד הרווחה יעביר 50 מיליון ש"ח לטובת העלאת שכרן של המטפלות

זאת בהתאם להסכמות אליהן הגיע המשרד עם הארגונים המפעילים בספטמבר 2016 | שכרן של מטפלות ומבשלות, בעלות ותק של עד 3 שנות עבודה יעלה ב-400 ש"ח לעובדות ותיקות יותר ייהנו מהעלאת שכר בגובה 300 ש"ח לחודש | חיים כץ: "טיפול הולם בשכרן של המטפלות והמבשלות הם יעד מרכזי במדיניות המשרד"

גננת ופעוטות. ארכיון. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
גננת ופעוטות. ארכיון. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

המתווה להעלאת שכר המטפלות במעונות היום – חלק מההסכם אליו הגיעו הארגונים המפעילים ומשרד העבודה והרווחה בספטמבר 2016 -יוצא לדרך. שר העבודה והרווחה, חיים כץ, סיכם הבוקר (שני) עם נציגי האוצר וראשי ארגוני מעונות היום בישראל העברה של כ-50 מיליון שקלים לארגונים ולרשויות המפעילים מעונות יום, לתקצוב תוספת שכר משמעותית למטפלות ולמבשלות במעונות המוכרים על ידי המשרד.

השר חיים כץ ועדי העובדים וראשי מעונות היום הגיעו להסכמות בנוגע לשכר המטפלות (תמונה: דוברות משרד העבודה והרווחה).
השר חיים כץ ועדי העובדים וראשי מעונות היום הגיעו להסכמות בנוגע לשכר המטפלות בספטמבר 2016 (תמונה: דוברות משרד העבודה והרווחה).

בהתאם להסכמות מספטמבר האחרון, הועלה שכרן החודשי של המטפלות והמבשלות במעונות במאות בשקלים, החל מינואר 2017.  שכרה החודשי של מטפלת, בעלת ותק של עד שלוש שנים, עלה ב-400 שקלים, תוספת השכר החודשית למטפלת ותיקה יותר עמדה על 300 שקלים. העברת הכספים עליה סוכם היום היא צעד משמעותי, שיסייע בגיוס מטפלות חדשות, בשימור מטפלות ותיקות ובהגדלת היקף המטפלות בעלות הכשרה, תחומים שעד כה לא טופלו בהיקף כזה.

"בניית מעונות חדשים, הוספת תקנים תוך צמצום ביורוקרטיה וטיפול הולם בשכרן של המטפלות והמבשלות הם יעד מרכזי במדיניות המשרד שאני עומד בראשו" אמר היום כץ, "מעונות היום המוכרים מהווים תשתית חשובה לעידוד תעסוקת אימהות, ולהורדת יוקר המחיה לזוגות צעירים".

יו״ר נעמת גליה וולוך בירכה על העובדה שהשר הבין את מצוקת ענף החינוך לגיל הרך בישראל, והיה לשר הראשון הממונה על מעונות היום שהתחיל לטפל  בשכרן של העובדות. "אני רואה בזה צעד ראשון של רצון טוב לקראת המשך טיפול שורש בתנאי ההעסקה ותקינת כוח האדם, וכן במשאבים המושקעים בחינוך לגיל הרך", אמרה וולוך.

רכזת הקואליציה לחינוך מלידה, ליאת גלנץ, אמרה כי תוספת שכר היא "בשורה חשובה למטפלות, למבשלות  ולהורים. אנו גאים שמשרד העבודה והרווחה קשוב לצרכים שהוצפו ומוצפים. הסדרת תחום הגיל הרך (לידה עד 3) במדינת ישראל היא משימה לאומית – ואנו מאמינים בשותפות שנרקמה עם שר הרווחה בשנה החולפת".

הרקע להודעת השר הבוקר הוא איום בשביתה מספטמבר האחרון. לאחר מאבק שקיימו הארגונים שמפעילים את מעונות היום ממאי 2016. במאי פתחו הארגונים במאבק, ואף קיימו שביתת אזהרה, והתכוננו לשביתה מלאה. השביתה נמנעה לאור הגעה להסכמות עם המדינה, על פיהן הועבר לארגונים תקציב חירום בגובה 110 מיליון שקלים, בשתי פעימות, שרובו הופנה להכשרת מבני המעונות לעמידה בתקנים באופן שיאפשר את פתיחת השנה.

אולם הסעיף המרכזי בדרישות הארגונים, פתרון למשבר כוח האדם במעונות לא הגיע לפתרון מלא. המדינה התחייבה להקמת צוות משימה משותף למשרדי האוצר והכלכלה שידון בנושא במהלך שלושה חודשים שתמו בתחילת ספטמבר. התחושה של גורמים בארגונים הייתה של גרירת רגליים מצד הממשלה וחוסר התקדמות. בפרק בזמן הזה עבר תיק העבודה, וכחלק ממנו גם מעונות היום, ממשרד הכלכלה אל משרד העבודה והרווחה. כאמור, לאחר משבר בין הארגונים המפעילים מעונות והממשלה הגיעו הצדדים להסכמות שיישומן ממשיך עם תוספת השכר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!