דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טבע

טבע / דרמה בטבע: המנכ"ל ארז ויגודמן פורש, יצחק פטרבורג יחליפו

ההודעה התפרסמה הלילה מעט אחר חצות | פרופ' פטרבורג שימש מאז 2015 כיו"ר מועצת המנהלים של טבע | ויגודמן: "אני מאמין שזהו הזמן עבורי לפנות את מקומי. בטוח כי עתיד החברה יאיר לה פנים"

משרדי טבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
משרדי טבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)

טבע מסרה הלילה הודעה דרמטית לבורסות בהן נסחרת מנייתה – תל-אביב וניו-יורק, בדבר שינוי בבעלי התפקידים המרכזיים. המנכ"ל ויגודמן, שמונה לפני כשלוש שנים, פורש מתפקידו. כמנכ"ל בפועל מונה ד"ר יצחק פטרבורג, יו"ר מועצת המנהלים של טבע מאז ינואר 2015. עם מינויו של פטרבורג לתפקיד המנכ"ל בפועל, הוא פרש ממועצת המנהלים וזו מינתה את ד"ר סול בארר כיו"ר.

קשה לומר שהשינויים בצמרת טבע מגיעים בהפתעה מוחלטת וזאת לאחר שבתקופה האחרונה נחתו על טבע מספר מכות – חלקן מחוייבות המציאות וחלקן נובעות מטעויותיה שלה. סיום תקופת הפטנט על התרופה המובילה של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, הקופקסון, אשר יאפשר כניסתן של מתחרות גנריות לתחום, צפוי להוות עבורה מכה קשה. גם האסטרטגיה של רכישת חברות ענק אחרות מתבררת כקשה להגשמה, כאשר העסקה לרכישת "אלרגן", בסכום אדיר של כ-40.5 מיליארד דולר הותירה בור עצום בנכסים הנזילים של החברה, בור שהחברה עוד מחפשת דרך להתמודד עמו.

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל חברת טבע (צילום: משה שי / פלאש90).
ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל חברת טבע היוצא. (צילום: משה שי / פלאש90).

"אני מאמין כי עכשיו הזמן הנכון עבורי לפנות את מקומי", צוטט ויגודמן המנכ"ל הפורש בהודעת טבע לבורסות. "עבורי זו היתה זכות להוביל את טבע ואני גאה בכל מה שהשגנו. אני בטוח כי עתיד החברה יאיר לה פנים".

ויגודמן (57) הגיע לתפקיד מנכ"ל טבע לפני כשלוש שנים. טבע, החברה הגדולה במשק הישראלי, היא גם חברה אשר מחפשת את דרכה לאחר מותו של מייסדה והדמות המשמעותית ביותר בדרכה, אלי הורביץ אשר נפטר בשנת 2011. ויגודמן, איש ניהול מקצועי, הביא עמו לתפקיד את נסיונו בניהול חברות ישראליות בינלאומיות. לפני כניסתו לטבע הוביל את מכתשים-אגן, ואת מכירתה לכמצ'יינה הסינית, ולפני כן, שימש כמנכ"ל שטראוס במשך כעשור. חרף נסיונו בזירה הגלובלית, נראה כי דווקא בתחום העסקי וההתמודדות עם האתגרים הגדולים של טבע בתקופה זו, ויגודמן לא מימש את התקוות שתלו בו בעלי המניות ומועצת המנהלים.

מחליפו פרופ' פטרבורג מגיע, בניגוד לויגודמן, מעולם הניהול הרפואי והמחקר הרפואי. פטרבורג שימש כמנכ"ל סורוקה, ולאחר מכן כמנכ"ל 'שירותי בריאות כללית', לפני שמונה לתפקיד נשיא סלקום ב-2003. פטרבורג קשור בטבע מאז שנת 2009, כאשר שימש בתפקידים בדירקטוריון שלה, ובמשך שנה גם היה מנהל פעילויות המחקר והפיתוח של החברה. החל מ-2015, כאמור, משמש פטרבורג כיו"ר מועצת המנהלים.

"אנחנו מתמקדים ביישום סדר העדיפויות האסטרטגי של טבע, ובשינוי מעמיק שלה" אמר פטרבורג בהודעת החברה למשקיעים בבורסות. "הדגש הוא על מימוש הסינרגיות והיתרונות האסטרטגיים מרכישת 'אקטביס'. יחד עם עמיתיי בטבע, נערוך תהליך בדיקה יהסודי כדי לזהות הזדמנויות נוספות ליצירת ערך עבור בעלי המניות".

טבע הודיעה כי במקביל לשינוי המיידי בבעלי התפקידים בחברה הוקמה וועדת איתור למינוי מנכ"ל קבוע. כעת נותר להמתין כיצד יגיבו הבורסות להודעה הדרמטית של טבע, ומה שחשוב עוד יותר, כיצד תתמודד טבע עם האתגרים הגדולים המונחים בפניה.

פרופ' פטרבורג וד"ר בארר, מחליפו בראשות מועצת המנהלים, הודו לויגודמן על תרומתו לטבע והביעו הערכה לפועלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!