דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שלמה ביטוח

סכסוך עבודה / ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בשלמה ביטוח

הסכסוך מגיע על רקע טענות על סחבת במו"מ מצד ההנהלה וצעדים כוחניים נגד עובדים המזוהים עם ההתארגנות | מהחברה נמסר: "נמשיך לקיים משא ומתן ענייני במטרה להגיע להסכם עבודה בהקדם"

קבוצת שלמה (צילום: דבר)
קבוצת שלמה (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה אתמול (רביעי) על סכסוך עבודה בחברת שלמה ביטוח, והודיעה על כך למנכ"ל החברה אורי אומיד. הסכסוך, הנוגע לכ-150 עובדים, מגיע על רקע טענות הוועד כי הנהלת החברה נוקטת צעדים כוחניים כנגד עובדים המזוהים עם ההתארגנות, מתוך כוונה להרפות את ידי העובדים ולהביא לפגיעה בכוחם הארגוני. כמו כן טוענים בוועד העובדים כי ההנהלה נוקטת סחבת במו"מ המתנהל זה מספר חודשים לקראת הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

"לא ניתן להתנהלות החברה לסכל את מאמצי העובדים במאבק לשיפור זכויותיהם" נמסר מוועד העובדים בראשון ורד כרמון. "הדרך להביא להסכם שמטיב עם העובדים ושומר על איתנות החברה היא דרך ההידברות ולא דרך גרירת הרגליים במו"מ. אנו קוראים להנהלה, בראשות אורי אומיד, לנהוג באופן אחראי ולמנוע את העמקת המשבר בחברה".

על פי נציגות העובדים נוקטת החברה מדיניות של פיטורים שרירותיים והרעה בתנאי העבודה והשכר, בין היתר באמצעות העלאת תעריף ארוחות הצהרים ומחיקה שרירותית של יתרות ימי מחלה צבורות. כמו כן טוענים כי החברה עושה ניסיונות לאיים על מעמדם ותנאי עבודתם של חברי ועד העובדים.

בוועד טוענים עוד כי הנהלת החברה נוקטת סחבת בניהול המו"מ לקראת ההסכם הקיבוצי הראשון, ומסרבת להעביר לידיהם נתונים רלוונטיים, הדרושים להם לשם ניהול הוגן וראוי של המשא ומתן. כמו כן הם טוענים כי היא מסרבת באופן עקבי לאפשר לחברי הוועד אמצעי תקשורת עם עובדי החברה.

בבוקר ה-18 בפברואר התאגדו עובדי החברה כשבתוך 40 דקות הצטרפו 66 עובדים, 47% ממצבת העובדים בשעתו, לשורות ההסתדרות. עוד באותו היום הודיעה ההסתדרות על יציגות בחברה. באוגוסט 2016 פסק בית הדין לעבודה כי הנהלת החברה תשלם פיצויים בסך חצי מיליון שקלים בגין פגיעה בהתארגנות, זאת לאחר שמנכ"ל החברה התבטא ואמר על העובדים המתאגדים "לא אסלח ולא אמחל למי שיהרוס את פעילות החברה, החשבון בוא יבוא" ואף כינה אותם "אלה שנגדנו", באירוע רווחה שאליו הוזמנו העובדים שלא הצטרפו להסתדרות בלבד.
מחברת שלמה ביטוח נמסר "אנו מצרים על החלטת ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה ועל כוונתה לשבש את העבודה הסדירה בחברה בשלב כה מוקדם של המשא ומתן המתנהל בין הצדדים וללא כל סיבה ממשית.

העילות בבסיס ההכרזה על הסכסוך הינן משוללות כל יסוד ומטרתן להפעיל לחץ על ההנהלה. הנהלת החברה נוהגת בעובדיה ובנציגותם בכבוד ובאופן ראוי ומנהלת עימם משא ומתן ענייני ובתום לב, והיא תמשיך לפעול בדרך זו ולקיים משא ומתן ענייני במטרה להגיע להסכם עבודה בהקדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!