משרד התחבורה הודיע שיקנוס את חברת אגד בלמעלה משבעה מליון שקלים, בשל שביתה שנקטו נהגיה בירושלים ב-4 בינואר השנה, במחאה על פגיעה בתנאי עבודתם בעקבות אי חתימת הסכם הסובסידות בין האוצר להנהלת החברה.
מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קבע כי אגד הפרה את תנאי הרשיון והסכם ההפעלה שלה עם המדינה ואמר: "אי ביצוע הנסיעות גרם נזק רב לציבור, לבעלי העסקים ולגורמים רבים נוספים״.
דובר אגד רן רטנר טען כי מדובר בהחלטה שגוייה ובלתי מידתית שאינה תואמת את המציאות העובדתית שנכפתה על אגד בעקבות השביתה שיזמו ההסתדרות וועד העובדים של אגד בירושלים. לדבריו מדובר בזכות שביתה חוקית של העובדים, וכי על אף מאמצי החברה למנוע את השביתה, הדבר לא עלה בידה. והוסיף כי "משרד התחבורה גם לא נקט בצעדים דומים נגד חברות אחרות בענף ששבתו בשנים האחרונות."
בשימוע שנערך לאגד עוד בינואר בנושא השביתה היה מדובר על קנס גדול יותר בסך של 23 מיליון שקל. בעקבות הטענות של אגד על כך שמדובר בשביתה חוקית של העובדים שלא היה בכוחה למנוע ירד הקנס ל-7 מיליון בלבד.
בנוסף לכך, ציין רטנר כי קיימת בעייה ענפית של מחסור הולך וגדל של כ-3,500 נהגים בתחבורה הציבורית בישראל, נושא שאף נדון באחרונה בכנסת והוגדר כבעיה לאומית. לדבריו מדובר בתוצאה של מדיניות כושלת שאינה באחריות המפעילים, אשר פגעה במעמד הנהגים ובתנאי העסקתם. "דבר זה בא לידי ביטוי בכלל הארץ ובמיוחד בעיר ירושלים שלה מאפיינים ייחודיים המקשים על תפעול התחבורה הציבורית בעיר". לדבריו אגד תבחן את האפשרויות העומדות בפניה לרבות פניה לערכאות, על מנת להביא לביטול ההחלטה על הקנס.
עובדי אגד בירושלים מחו על פגיעה בשכר העידוד שלהם, ועל העיכוב בחתימת הסכם התשומות החדש עם החברה. ההסכם משמעותי ליציבותה של אגד, שכן מחיר כרטיסי הנסיעה בתחבורה הציבורית, מסלולי הקווים ותדירות נקבעים על ידי משרד התחבורה ולא בהתאם לשיקולי רווח והפסד. בוועד עובדי אגד הדגישו בפני 'דבר ראשון' כי השביתה ננקטה כחוק על פי סכסוך עבודה מאושר.