דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקירות נתניהו

חקירות נתניהו / מנדלבליט צפוי להודיע על חקירה פלילית בפרשת הצוללות

כך פורסם אמש (ד') בחדשות ערוץ 2 | במסגרת המעבר לחקירה צפוי להיחקר באזהרה גם עורך דינו של נתניהו דוד שמרון | דיווח בפרשת המתנות: שרה נתניהו קיבלה תכשיט ממילצ'ן בשווי עשרת אלפים שקלים לבקשת ראש הממשלה

חיילי חיל הים על צוללת (צילום ארכיון: משה שי \ פלאש 90)
חיילי חיל הים על צוללת (צילום ארכיון: משה שי \ פלאש 90)
שי ניר

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע בימים הקרובים על מעבר מבדיקה לחקירה פלילית בפרשת הצוללות (תיק 3000), כך פורסם אמש (רביעי) בחדשות ערוץ 2. על פי הפרסום, במסגרת הבדיקה שנערכה עד כה, העידו בתיק בכירי משרד הביטחון ובהם גם מנהל הרכש, בכירים לשעבר בחיל הים, וכן האלוף במיל' רם רוטברג, מי שפיקד על החיל עד לפני כחמישה חודשים. עוד צפויים להיחקר באזהרה מקורבו של נתניהו עו"ד דוד שומרון, איש העסקים מיקי גנור, וכן מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום. הודגש כי הפרשה, בשלב הזה, עדיין לא נוגעת לראש הממשלה נתניהו.

עוד פורסם בחדשות 2 כי הילה שמיר, היועצת המשפטית של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, מסרה עדות במשטרת ישראל, לצד עדויות של בכירים נוספים ברשות בעבר ובהווה, בניסיון לבדוק אם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מעורב במתן הקלות לערוץ 10 בו היה שותף איש העסקים ארנון מילצ'ן.

ארנון מילצ'ן (צילום ארכיון: פלאש 90)
ארנון מילצ'ן (צילום ארכיון: פלאש 90)

העדות נבדקה בחקירה המשטרתית בתיק 1000, העוסק בחשדות הנוגעים לקבלת טובות הנאה. עוד פורסם כי החוקרים בתיק מנסים לבדוק אם מילצ'ן היה מעוניין בקבלת טובות הנאה מהמדינה, כמו הקלות לערוץ, ולחלופין – אם נתניהו היה מעורב בהקלות שניתנו.

מוקדם יותר פרסם עיתון הארץ כי מילצ'ן רכש עבור רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, תכשיט בשווי עשרת אלפים שקלים לרגל יום הולדתה. על פי הפרסום, מילצ'ן היסס בתחילה, אך ראש הממשלה הרגיע אותו ואמר כי אין בעיה לקנות עבורם מתנות כיוון שהזוג מצויד בחוות דעת משפטית המתירה את העניין. פרסום זה סותר את הפרסום מוקדם יותר השבוע בחדשות ערוץ 2, לפיו גרס נתניהו בפני המשטרה שלא ידע על אספקת השמפניה והסיגרים ממילצ'ן.

עוד פורסם אתמול כי עוזרת של מילצ'ן ושתי עובדות נוספות בנציגות הישראלית של איש העסקים, הן אלו שסיפקו מידע מפורש על "מנגנון בקשת המתנות לכאורה של משפחת נתניהו". על פי הפרסום, העדות של העוזרת, אותה הגדירו במשטרה "דרמטית", הפלילה את נתניהו בחשד לביצוע עבירות הפרת אמונים ומרמה וכי להערכת גורמים המקורבים לחקירה, מסתמן כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא יוכל לסגור את התיק נגד ראש הממשלה. פרטים אלה קשורים ככל הנראה לחקירה המשטרתית ב"תיק 1000" בחשד לפלילים של נתניהו כי הוא ומשפחתו קיבלו טובות הנאה שלא כדין.

לפני כשבועיים פורסם בחדשות ערוץ 10 כי במשטרה חושדים שלפחות ארבעה אנשי עסקים נוספים, מלבד מילצ'ן, סיפקו באופן שיטתי מתנות ותכשיטים לשרה ויאיר נתניהו. עוד פורסם כי על פי מילצ'ן עצמו, שמסר עדות במשטרה, הסיגרים, השמפניות והתכשיטים, ניתנו במשך תקופה ארוכה ורציפה. הענקת המתנות החלה ביחסי חברות, ונמשכה ב"מתכונת ייחודית" רק לבני הזוג נתניהו. המתנות ניתנו על פי דרישה ספציפית ומפורטת – ומדובר במתנות בסכומים של מאות אלפי שקלים. מילצ'ן הדגיש שהקבלות עבור רכישות אלו, המשמשות לחקירה, נשמרו לא כראייה – אלא כחלק מהמערך החשבונאי של ניהול כספים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!