דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים ומפסידים

ספורט / מנצח: אמארה סטודמאייר - הזקן שמצעיד את האדומים מירושלים לנצחונות

מנצחים גם סלבה בן ה-40 שהבקיע מ-80 מטרים וכארם משעור שעתיד אולי לשנות את מעמד הכדורסל בקרב אזרחי ישראל הערבים | ויש גם מפסידים. אחד מהם התיז ברגע של ייאוש כדור טניס בראשו של השופט

שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמייר (צילום: פלאש 90).
שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמייר (צילום: פלאש 90).
יאיר צוקר
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח כי מכירים בו כפי שהוא: הריסון בראון

מתן בויניס

הריסון בראון, שחקן הוקי במסגרת ליגת הוקי קרח הנשים האמריקאית, הוא השחקן הפעיל הטרנסג'נדר הראשון מחוץ לארון. באוקטובר האחרון האריסון הצהיר על כך. בעקבות הצהרתו, ליגת ההוקי לנשים, ה-NWHL, הודיעה ב-27 לדצמבר 2016, על מדיניות כלפי טרנסג'נדרים שאומרת – "הליגה מכירה בכל סוג של הזדהות מגדרית".

בעקבות כך, ביום שלישי האחרון, ארחו הבאפלו סייברס את הסן חוזה שארקס במסגרת ערב "כל אחד ואחת יכולים לשחק" למשחק ליגה במסגרת ה-NHL, ליגת ההוקי הצפון האמריקאית. ערבים כאלו מתרחשים במהלך השנה בשיתוף פעולה של הליגה וארגון השחקנים עם עמותת "פרויקט – כל אחד ואחת יכולים לשחק". עמותה שמטרתה לתמוך ולעודד את קהילת הלהט"ב תוך כדי מאבק בהומופוביה.

הסייברס הזמינו את האריסון לערב שארגנו ואף הקרינו סרטון עליו ועל מאבקו במהלך ההפסקה במשחק.

כל הכבוד לליגת ההוקי ובהצלחה לבראון בהמשך.

מפסידה כי אין אף אחד שיודע שניצחה: הפועל רעננה

צור רוזנצוויג

כדורגל הוא אחד המפגשים החברתיים הגדולים ביותר בעולם כיום. אנשים טסים בין יבשות רק כדי להיות נוכחים בשעתיים של משחק ליגה בליגות המגוונות, יש אצטדיונים בהם יש כ-70 אלף איש היושבים או עומדים יחד באותו מקום, ויש את אצטדיון הי"א באשדוד. שם, בסוף השבוע האחרון, התקיים משחק בין הקבוצה המקומית לבין הפועל רעננה.

לפי הנתונים של מנהלת הליגות לכדורגל רק כ-17 אוהדי הפועל רעננה הגיעו למשחק, ובסך הכול היו שם 1,317 אוהדים. מה יגידו אותם אוהדים מרעננה, אשר להם כל משחק הוא משחק חוץ, כבר כמה שנים, זאת כיוון שהאצטדיון העירוני שלהם לא מאושר לקיום משחקים עקב תלונות מצד התושבים ואי מציאת חלופה ראויה?

כך מוצאים את עצמם, השחקנים והאוהדים, נוסעים מדי שבת ברחבי המדינה, פעם למשחק ה"בית" בנתניה ופעם למשחק החוץ. ההפסד הוא של כולנו מהרבה בחינות, אי היכולת ליצור בסיס אוהדים אמתי, קיומה של קבוצה רק כעסק כלכלי ומשחקי ליגה מול יציעים ריקים. יוצא שמסתובבת לנו בליגה רוח רפאים שאגב ניצחה במשחק 1-0 מפנדל בדקה ה-90 של שמעון אבוחצירה.

המנצח גם בגלל הרוח: סלבה השוער

ליאור ברטל

לפעמים צריך גם קצת מזל בחיים. השבוע, סלבה, שוערה בן ה-40 של פוזואלו מהליגה השלישית בספרד, כבש שער בלתי נתפס מבעיטה של 80 מטר. סלבה בעט בעיטת שוער מקצה הרחבה שלו במשחק החוץ נגד קבוצת וילאנאבו דאל פרדיליו. בזכות הרוחות החזקות ששררו במגרש, הכדור קיבל מהירות אדירה, ועבר מעל כל השחקנים פגע בעוצמה בדשא ליד השוער היריב וניתז לרשת מול השוער ההמום.

השוער עוד ניסה לעצור את הבעיטה אבל קפיצתו אחורה לא עזרה וסלבה ההמום רץ חצי מגרש לחגוג את השער המדהים הזה. השער יוצא הדופן הפך ללהיט יו-טיוב וטוויטר ואולי חשוב מכך לשער הניצחון של פוזואלו.

https://youtu.be/6cc_Tz4528s

מפסיד כי "סוף מעשה במחשבה תחילה": דניס שפובלוב

יאיר צוקר

השבוע געשו הרשתות החברתיות בעקבות התקרית בגביע דיוויס, ואני לא מתכוון להפסד של נבחרת ישראל לפורטוגל בתוצאה 0:5.

זו היתה אמורה להיות שעת התהילה של דניס שפובלוב, הנער הקנדי (והישראלי לשעבר), בן ה-17, שעלה לשחק במשחק המכריע של נבחרתו במפגש גביע דיוויס מול בריטניה במצב של 2:2 בהתמודדות.

הקנדי הצעיר היה בפיגור 2:0 במערכות מול קייל אדמונד הבריטי, אבל גם הוא לא ציפה לטוויסט הדרמטי שיבוא. במערכה השלישית, כאשר התוצאה 1:1 במשחקונים, איבד דניס את העשתונות אחרי הפסד נקודה וחבט בעצבים את הכדור. לרוע מזלו שלו ושל שופט הכיסא, ארנו גבאס, הכדור ניתז בעוצמה רבה היישר לתוך עינו של השופט ההמום. שפובלוב ושאר הצופים באולם הבינו מיד את משמעות הדבר – הפסד טכני לקנדה במשחק והפסד 3:2 בהתמודדות כולה.

באולם השתררה מיד דממה וכולם חיכו לשמוע מה יגיד השופט, שבינתיים קיבל טיפול ראשוני לעיונו הנפוחה וכעבור דקות הכריז על הפסד טכני לקנדה.

דניס, אלוף ווימבלדון לנוער ואחד הטניסאים המבטיחים בעולם לגילו, כיבד כמובן את ההחלטה והתנצל בפני השופט החבול, אבל גם הוא כבר ודאי מבין שאת הכתם הזה על הקריירה יהיה לו קשה להסיר.

https://www.youtube.com/watch?v=jd0hEF3XOfs#t=236.24569

מנצח על הקרשים: כארם משעור

צור רוזנצוויג

הרחק מאור הזרקורים מתפתח בארץ שחקן שצריך להוות דוגמא למסירות והשקעה. כארם משעור, שחקנה בן ה-25 של בני הרצליה בכדורסל, הפך בתוך שנה וחצי לאחד מעמודי התווך של הקבוצה המגובשת של מיקי גורקה.

משעור חזר לארץ בקיץ 2015, לאחר 5 שנים כשחקן מכללות בארצות הברית, ובסיומה של אותה עונה הרוויח ביושר את תואר תגלית השנה. השחקן הערבי ישראלי ה-6 בליגה הבכירה של ישראל הוא השחקן הבטוח של הקבוצה מהשרון השנה.

השבוע במשחק הליגה הצמוד מול קריית גת, שנגמר ביתרון של סל, הוא קלע 12 נקודות ולקח 12 כדורים חוזרים. יותר מחצי ממשחקיו הוא מסיים בדאבל-דאבל, תפוקה שבועית זו מספקת לחבריו לקבוצה ביטחון ושקט ומהווה בסיס מרכזי להימצאותה של בני הרצליה בחלק העליון של הטבלה.

על הצלחתו של משעור אומר מאמנו מיקי גורקה: "כארם זה קודם כל אגרסיביות ואנרגיה. היום הוא יותר אגרסיבי, ואנחנו דורשים את זה ממנו", והוסיף "זה כארם, זה האופי שלו. הוא כל הזמן רוצה ללמוד ולהתקדם. הוא בעיצומו של תהליך, הוא גדל ומתפתח בתור שחקן. אני לא מכיר הרבה שחקנים, ישראלים או זרים, עם מוסר עבודה כמו שלו".

הצלחתו של כארם מעידה על הכוח העצום שמצוי ביצירת סביבה תומכת לשחקן שלא צמח בדרך הרווחת כיום בספורט הישראלי. אפשר לקוות שכארם יהפוך להיות מודל לחיקוי ספורטיבי בחברה הערבית ישראלית ולעורר בה את ענף הכדורסל. לחיי הריבאונדים שבדרך.

מפסיד בגלל החלטות מהעבר: הקאן צ'לאנולו

ליאור ברטל

הקאן צ'לאנולו הוא אחד הקשרים ההתקפיים הצעירים הטובים ביותר בעולם. שחקנה בן ה-23 של באיירן לברקוזן ונבחרת טורקיה נחשב כבר מספר שנים כשחקן יצרתי ומוכשר, שיעבור בזמן הקרוב לאחת הקבוצות הגדולות בעולם.

הקאן מצטיין בבעיטות חופשיות ומוביל את הליגות הגדולות עם 21 כיבושים מחוץ לרחבה בשנתיים האחרונות, רובן הגיעו בבעיטות חופשיות. הקאן נחשב לכוכב הגדול של לברקוזן והיה אמור להוביל אותה בשמינית הגמר בליגת האלופות מול אתלתיקו מדריד, אך לצערו הרב הקאן ספג עונש השעיה ל-4 חודשים ולא ייטול חלק במשחקי קבוצתו עד סוף העונה.

הסיבה להשעיה שפיפ״א הטילה עליו קשורה למשפט שהתנהל נגדו ב-4 השנים האחרונות. הקאן, בן למהגרים טורקים בגרמניה, גדל והתפתח כשחקן בקבוצת קרלסרוהה הקטנה יחסית. בשנת 2011 חתם הכישרון הצעיר בן ה-17 בקבוצת טרנזספור מהליגה הטורקית, אלא שלאחר החתימה התחרט הנער הצעיר ולמרות חוזהו חזר לשחק בקרלסוהה שבגרמניה. לאחר מכן עבר להמבורג ולברקוזן.

הטורקים פנו לפיפ״א בטענה מוצדקת שהקאן היה חתום אצלם ובחר להפר חוזה. בשנים האחרונות התנהל משפט בעניינו של הקאן ובאופן די תמוה רק עכשיו הוחלט ליישם את העונש הקיים – הפרת חוזה של קטין, על פי תקנון פיפ״א, מחייבת השעיה מיידית ל-4 חודשים.

ההשעיה מהווה מכה קשה לקבוצה הגרמנית שתצטרך להמשיך את העונה בלעדיו ואינה יכולה לקנות במקומו שחקן חלופי כיוון שחלון ההעברות של ינואר נסגר. ייאמר לזכותו שצ'לאנולו החליט לוותר על משכורתו עד סוף השנה בקבוצה, למרות שלפי חוקי פיפ״א לברקוזן מחויבת לשלם לו גם בזמן ההשעיה.

 

מנצח – הגידו כן לזקן: אמארה סטודמאייר

יאיר צוקר

הפועל ירושלים ביצעה בקיץ האחרון את אחת ההחתמות הגדולות ביותר בכדורסל הישראלי לדורותיו כשהנחיתה בארנה את אמארה סטודמאייר, אבל היא גם לא ציפתה ששחקן ה-NBA המזדקן שהגיע לארץ כדי לסיים בה את הקריירה יהיה הציר המשמעותי שלה במאבקים החשובים של העונה.

סטודמאייר מתחבר לאדומים בדיוק במשבצת הגבוה ושולט בצבע ללא עוררין. השבוע הראה אמארה, שבנוסף לדומיננטיות שלו, מדובר במנהיג שמתעלה ברגעים החשובים של העונה כשהצעיד את האדומים לניצחונות החשובים ביותר שלהם עד כה.

בשלב ההכרעות ביורוקאפ, סטודמאייר הוביל את הירושלמים לניצחון חשוב על ריטאס וילנה, כשסיים את המשחק עם דאבל דאבל של 12 נקודות ו11 ריבאונדים. מאז הוא המשיך להגדיל את התפוקה שלו עבור הקבוצה כשבניצחון הליגה החשוב על היריבה המושבעת מכבי תל אביב הוא כיכב עם 24 נקודות ב-25 דקות על הפרקט. אם זה לא הספיק אז בהמשך השבוע ציפה לאדומים משחק מכריע נוסף בירוקאפ נגד ניוז'ני נובוגורוד בחוץ, משחק שיקבע מי העולה מהמקום הראשון בבית. האדומים נראו מצוין וניצחו את ניוז'ני 73:81 כשאמארה שוב מככב ומסיים עם 19 נקודות ומשחק הגנה משובח.

אמארה כבר בן 34 ונראה שבניגוד לציפיות הוא עדיין בכושר טוב ועם תשוקה גדולה למשחק. נראה שבמצב המעודד של הקבוצה באירופה ועם הרמה הנוכחית של הליגה הישראלית,  אמארה בדרך להצעיד את האדומים מירושלים לעונה בלתי נשכחת. אנחנו צריכים להודות על הזכות שנפלה בחלקנו לצפות בשחקן שמשחק בקבוצה ישראלית ומדגיש לנו עד כמה הבדלי הרמות בינינו ובין הליגה הטובה בעולם עדיין עצומים, ובעיקר שגם בגיל שבו שחקנים מתחילים לפרוש מהמשחק, יש לו את היכולת להצעיד את הקבוצה להישגים כבירים.

מפסיד טכני: דמרקוס קאזינס

מתן בויניס

אוי דמרקוס. הביג מן המוכשר של הסקרמנטו קינגס העונה לשם "בוגי" לא מפסיק להכשיל את עצמו ואת קבוצתו, בעוד הוא גם מתפקד בתור כוכבה היחיד והמוציא לפעול העיקרי שלה.

השבוע קאזינס קיבל את העבירה הטכנית ה-16 שלו לעונה. משמעות העניין היא שהוא יושעה למשחק אחד. מה גם שהחל מחציית קו ה-16 החוק קובע שכל עבירה טכנית שנייה יזכה בוגי לעוד השעייה ממשחק.

שיא מפוקפק ששבר דמרקוס היא המהירות שבה הצליח להגיע ל-16 עבירות הטכניות שלו – כבר בתחילת חודש פברואר. השיא השלילי הקודם שייך לדוויט הווארד לו לקח עד תחילת מרץ, בשנת 2011, להגיע ל-16 עבירות טכניות.

המשמעות היא שבוגי שבר את השיא בפער של חודש שלם! אגב, חוק ה״16 עבירות שווה השעייה״ חוקק ב-2006 והצליח לצמצם משמעותית את כמות העבירות הטכניות ברחבי הליגה. מחזיק השיא בכמות העבירות הטכניות הרבות ביותר בעונה שלמה הוא ראשיד וואלאס עם 41 עבירות בעונת 2011. נקווה שקאזינס יצליח לגלות קצת יותר איפוק בהמשך העונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!