דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיגוע

טרור / שמונה נפצעו אמש בפיגוע ירי ודקירות בפתח-תקווה, המחבל נוטרל

הפצועים, רובם קל, פונו לבית החולים בילינסון | המחבל, נוטרל והועבר לטיפול רפואי וחקירה | "פתאום נכנס המחבל וניסה לירות, אבל היה לו מעצור", סיפר ליאון איטקין, בעל חנות

שוטרים שומרים על חנות בשוק פתח תקווה, אחרי פיגוע (צילום: פלאש90)
שוטרים שומרים על חנות בשוק פתח תקווה, אחרי פיגוע (צילום: פלאש90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

שמונה בני אדם נפצעו אמש (חמישי), בפיגוע משולב של דקירה וירי ברחוב הברון הירש, בסמוך לשוק בפתח תקווה. אישה כבת 30 נפצעה קל-בינוני מירי ברגלה, ארבע נפצעו קל ביניהם שתי נשים שנפגעו מנתזי ירי ברגלייהן, גבר כבן 40 עם פציעת דקירה בצוואר וגבר נוסף כבן 30 שנחבל בראשו במהלך האירוע, ועוד שלוש הם נפגעי חרדה. הפצועים פונו לבית החולים בילינסון בעיר.

המחבל שפרטים עליו נמצאים תחת צו איסור פרסום, נפגע קל וטופל אף הוא. המפגע הצעיר, החל לירות לעבר אנשים ברחוב הברון הירש, כאשר הוא משתמש ברובה. לאחר מכן ירה על אוטובוס של אגד, קו 87. לצערו ולשמחתנו, בשלב מוקדם נוצר בנשקו מעצור, אז החל לדקור אנשים בעזרת מברג, כאשר הוא פוגע באדם אחד בצוור ובאוזן.

זירת הפיגוע בפתח תקווה. צילום: דוברות מד"א
זירת הפיגוע בפתח תקווה. צילום: דוברות מד"א

לבסוף נתפס על-ידי אזרחים, ונוטרל בידי שוטרים כשנשקו בידו. במשטרה אומרים כי הוא התכוון לבצע פיגוע לאורך כל הרחוב. בסרטונים שנפוצו ברשתות החברתיות, ניתן לראות כי שוטרי מג"ב שניטרלו את המחבל, מנעו מעוברים ושבים זועמים לנקום בו.

ליאון איטקין, בעל החנות שאליה נכנס המחבל, סיפר כי הוא ניסה לירות בנוכחים, אך נתקל במעצור בנשק. לדבריו, "עמדתי בחנות כשפתאום נכנס המחבל עם נשק. הוא ניסה לירות אבל היה לו מעצור". הוא הוסיף כי בשלב הזה הוא זרק את הנשק ואחז במברג. אנשים ניסו להשתלט עליו והוא דקר את אחד מהם. "אני ברחתי מיד מהחנות", אמר.

אבי אסף, אחד מהפצועים, שיחזר: "שמעתי יריות ואנשים צעקו, 'מחבל, מחבל'. המחבל רץ ורדפתי אחריו יחד, שניים-שלושה רחובות, עם עוד ארבעה אנשים". לדבריו, "המחבל נכנס לחנות כלי תפירה, ואני נכנסתי אחריו."

החנות בשוק פתח תקווה, לאחר הפיגוע (צילום: פלאש90)
החנות בשוק פתח תקווה, לאחר הפיגוע (צילום: פלאש90)

גם יוסי וסטיקר, העובד בחנות סמוכה, ראה את המחבל רץ והצטרף למרדף. "ראיתי בחור צעיר ובהתחלה לא הבנתי שהוא המחבל, אבל אז ראינו שהיה לו נשק שהוא הצמיד לבטן", מספר וסטיקר. "התחלנו לרוץ אחריו ולכדנו אותו ברחוב הסמוך. הוא נכנס אל תוך חנות ושם לא היה לו לאן לברוח, אז הפלנו אותו על הרצפה ולאחר שהוא נפל גם הנשק שלו נפל, מישהו הרחיק ממנו את הנשק הוא לקח שני מברגים וניסה לדקור אותי, לקחתי כיסא כדי לעצור אותו, איכשהו הוא הצליח לדקור אותי באוזן ובצוואר".

חובש רפואת חירום במד"א עזריה כהן שהגיע עם אופנוע מד"א למקום סיפר: "ראיתי המולה ואנשים רצים לכיוון בריחתו של המחבל. ביחד עם כונני מד"א נוספים רכובים על אופנועי מד"א דלקנו אחריו לכיוון רחוב חובבי ציון פינת רחוב איכילוב הסמוכים לשוק. בכניסה לאחת החנויות ראינו גבר כבן 40 בהכרה מלאה, הוא התהלך, כשהוא עם פציעה קלה מאוד בצוואר. הוא סיפר שהוא נפצע כשניסה ללכוד את המחבל, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר קל. טיפלנו בגבר נוסף כבן 30 שנפצע קל מאוד בראשו במהלך האירוע ופונה לבית החולים."

מנהל מרחב ירקון במד"א דורי חיים שהגיע בדקות הראשונות לזירה: "מיד עם קבלת הקריאות במוקד החירום 101 של מד"א הבנו שמדובר בפיגוע והזנקנו למקום כוחות גדולים של חובשים ופאראמדיקים שהגיעו במהירות לזירת האירוע. מדובר בזירה מורכבת באזור הומה אדם ובשעה שהשוק היה מלא בקונים. הצוותים המקצועיים והמנוסים פינו בתוך דקות בודדות את כל הנפגעים מהשטח."

..

בתחילת מרץ 2016 נדקר באותו רחוב גבר כבן 40 נפצע באורח בינוני, הקורבן ובעל החנות שבה אירעה התקרית נאבקו במחבל, צעיר כבן 20, ודקרו אותו למוות.

פיגוע דקירה נוסף בעיר התרחש באוקטובר 2015 כאשר צעיר נדקר ונפגע באורח קל-בינוני בכניסה לקניון הגדול ברחוב ז'בוטינסקי בעיר בנוסף נפצעו עוד שני בני אדם באורח קל מאוד, הדוקר נוטרל ונאזק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!