דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונאלד טראמפ

לקראת פגישה / טראמפ ל'ישראל היום': "רוצה שלום בין הישראלים לפלשתינים ומעבר לכך"

תומך בתהליך השלום, מתנגד להרחבת התנחלויות אך "לא יגנה את ישראל" - כך אמר נשיא ארה"ב בראיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי מאז שהושבע לתפקידו. נתניהו וטראמפ ייפגשו ביום ד' הקרוב

דונאלד טראמפ (צילום: סוכנות AP
דונאלד טראמפ (צילום: סוכנות AP

תומך בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, מתנגד להרחבת התנחלויות אך "לא יגנה את ישראל" – כך אמר הנשיא החדש של ארה"ב, דונאלד טראמפ, בראיון ל"ישראל היום" – הראיון הראשון לכלי תקשורת ישראלי מאז שהושבע לתפקידו. טראמפ התבטא גם בגנות הסכם הגרעין שחתמה ארה"ב עם איראן, ואמר כי הוא "לומד" את נושא העברת שגרירות ישראל לירושלים. ביום רביעי הקרוב ייפגש טראמפ עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

טראמפ הצהיר כי הוא מתכוון לשפר את יחסי ישראל-ארה"ב במהלך כהונתו. עוד הוסיף כי בינו לבין ראש הממשלה נתניהו, איתו ייפגש בשבוע הבא, יש כימיה טובה – "תמיד היתה לנו", אמר, "ראש הממשלה הוא אדם טוב, שרוצה לעשות את הדבר הנכון עבור ישראל ורוצה שלום. הוא רוצה את זה באופן מלא. תמיד חיבבתי אותו".

טראמפ ביקר בחריפות את הסכם הגרעין עם איראן שעליו חתם הנשיא הקודם ברק אובמה. "יהיו לנו יחסים טובים יותר", אמר, "ההסכם עם איראן היה אסון עבור ישראל, זה בלתי נתפס, גם ברמת המשא ומתן וגם ברמת הביצוע. הכל לגבי ההסכם הזה איום. כאיש עסקים אני יודע לזהות הסכם רע והסכם טוב. את ההסכם הזה אי אפשר להבין. הוא נשגב מבינתי. ואפשר לראות איך איראן מתנהגת: במקום להודות לאובאמה, שהיה כל כך מוטה לטובתם, הם התנהגו בחוצפה אפילו לפני שהוא עזב את הבית הלבן. חבל שהסכם כזה נעשה".

בנוגע ליחסים בין ישראל לפלסטינים אמר טראמפ כי הוא מצפה מישראל "להתנהג באופן הגיוני בתהליך השלום. הוא הוסיף כי "אולי אפילו תהיה אפשרות לשלום גדול יותר מאשר שלום ישראלי-פלשתיני. אני רוצה ששני הצדדים יתנהגו באופן סביר, ויש לנו סיכוי טוב לכך". עוד אמר טראמפ – "אנחנו כרגע בתהליך שנמשך הרבה זמן, עשורים. הרבה אנשים חושבים שאי אפשר לעשות את זה, ומסביבי הרבה אנשים חכמים טוענים שאי אפשר להגיע להסכם. אני לא מסכים איתם. אני חושב שאפשר להשיג הסכם, ושצריך להשיג הסכם".

בראיון אמר טראמפ כי הוא מתנגד להרחבת התנחלויות. "יש שטח מוגבל שנשאר, וכל פעם שאתה לוקח אדמה עבור התנחלויות, נותר פחות שטח. אני לא מישהו שמאמין שלהתקדם עם התנחלויות זה טוב לשלום. אבל אנחנו בוחנים כל מיני אופציות", אמר.

בנושא העברת שגרירות ארה"ב לירושלים היה טראמפ מסויג יותר ביחס להבטחתו ערב הבחירות בארה"ב. "אני חושב על זה. אני לומד את העניין ונראה מה יקרה. זו לא החלטה קלה. היא כבר הרבה שנים נדונה. אף אחד לא רצה לבצע את ההחלטה הזאת, ואני חושב על זה באופן רציני ביותר".

בתשובה לשאלה "האם נראה את אמריקה מגנה את ישראל הרבה במהלך נשיאותך?", השיב טראמפ בשלילה. "אני לא רוצה לגנות את ישראל. לישראל היתה היסטוריה ארוכה של גינויים וקשיים. אני לא רוצה לגנות את ישראל במהלך כהונתי. אני מבין את ישראל באופן טוב מאוד ומעריך אותה מאוד", אמר, "הישראלים עברו תקופות קשות מאוד. אני רוצה שלום בין הישראלים לבין הפלשתינים ומעבר לכך. אני חושב ששלום עבור ישראל יהיה מצויין לישראל, לא רק טוב".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!