דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

העובדים הסוציאליים שאינם מועסקים על ידי המדינה יזכו להשוואת תנאים, ערב למידה מההפגנות ההמוניות ברומניה, ותלמידים וסטודנטים ינהלו את ישיבות הכנסת

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

 

בעשור האחרון הועברו עשרות שירותים חברתיים שסיפקה המדינה למיקור חוץ ובוצעו בידי חברות ועמותות פרטיות. המהלך הזה יצר לגיטימציה לפגיעה בתנאי ההעסקה של העובדים בשירותים אלו, שכן עלויות ההעסקה צומצמו בדרך כלל למינימום כדי לזכות במכרזים ולצמצם בהוצאות. השבוע זה ייפסק, כאשר צו עליו יחתום שר הרווחה חיים כץ יחייב השוואה של תנאי העובדים בגופים הפרטיים המספקים שירות למדינה לתנאי העובדים המועסקים ישירות על ידי המדינה.

11.2 מוצאי שבת

20:00 הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, בקריאה להתפטרותו בשל הפרשות הפליליות בהן הוא נחקר. פרטים כאן.

12.2 יום ראשון

14:00 שר העבודה והרווחה חיים כץ יחתום על צו הרחבה אשר ישווה את תנאי העסקתם של עובדות ועובדים סוציאליים בעמותות ובגופים הפרטיים המעניקים שירות למדינה לאלו שבמגזר הציבורי.

13.2 יום שני

10:00 ועדת הכספים של הכנסת תדון בחשש מפני קריסת מערך האישפוז הסיעודי בשל מחסור במיטות.

10:30 הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת תדון בחשיפה כי חברת ביטוח מכרה פוליסות ביטוח לעורכי דין ומנהלים הכוללת סעיף המגן עליהם מפני תביעות על רקע הטרדה מינית.

11:00 דיון נוסף בוועדת העבודה והרווחה להכנת החוק אשר יקבע תנאי עבודה פיזיים מחייבים למאבטחים, כגון מחסה ממזג האוויר, מזגן, מקום ישיבה וגישה לשירותים.

12:00 דיון בוועדת החינוך על אי שוויון בתמיכת משרד החינוך בטיולים של תלמידים בעלי מוגבלויות.

12:30 דיון בוועדת הכלכלה על פערים בהטבות תכנית הדיור "מחיר למשתכן" בין מרכז לפריפריה. בדיון ישתתף שר השיכון, יואב גלנט.

12:30 דיון בוועדה לצדק חלוקתי על היעדר שירותים בסיסיים במועצות המקומיות דוברות הערבית בעשירונים התחתונים.

19:00 ערב הרצאות בסגנון TED – לעשות חינוך אחרת. בר פולי, שדרות רוטשילד 60, תל אביב. פרטים כאן.

19:20 תנועת "מאבק סוציאליסטי" מקיימים דיון פתוח ללמידה מהמחאה ההמונית ברומניה והמאבק בשחיתות השלטונית. בימים אלה מבקשת הממשלה ברומניה להעביר חוק אשר יקבע כי עונשי מאסר יחולו רק על אנשים המואשמים בקבלת טובות הנאה של למעלה מ-47 אלף דולר. יגיע כפיים 3, מתחם יד חרוצים, תל אביב. פרטים כאן.

14.2 יום שלישי

מלבד חג האילנות, ט"ו בשבט הוא גם יום הולדתה של כנסת ישראל, שתציין 68 שנים להקמתה. השנה יצוין יום ההולדת בסימן "כנסת צעירה" – בני נוער וסטודנטים מכל רחבי הארץ יגיעו למשכן וישתתפו בישיבות הוועדות בנושאים הקשורים לנוער ולצעירים כגון קליטת עלייה במערכת החינוך, מצב ההשכלה הגבוהה, תקנות התעבורה ותעסוקה בפריפריה. בשיאו של היום תתקיים באודיטוריום הכנסת ישיבת מליאה, שתנוהל על ידי בני הנוער יחד עם יו"ר הכנסת.

10:00 הוועדה לצדק חלוקתי תדון במציאת פתרונות תעסוקה בדרום.

12:00 דיון בוועדה לצדק חלוקתי על שוויון בתעסוקה לצעירים בפריפריה.

16:30 מכון הרטמן בירושלים עורך כנס: "היינו כחולמים?" לציון חמישים שנה למלחמת ששת הימים. הכנס יעסוק במחשבה הציונית בעת הזו, ובהתמודדות עם סוגיות ההתיישבות, זכויות האדם, קדושה וריבונות מתוך המחשבה היהודית. רח' גדליהו אלון 11, ירושלים. פרטים כאן.

19:00 תנועת "free Jerusalem" יוזמת את הפגנת "אהבה וכעס" לכבוד יום האהבה, במחאה על אפליית ירושלים המזרחית ושכונות ירושלים הערביות, מול ביתו של ראש העיר ניר ברקת בבית הכרם. פרטים כאן.

19:00 בקפה "חלוצה" ביפו יציינו (באיחור) את ט"ו בשבט בערב "מקיימים חיים בעיר". בתכנית – סדנאות קצרות- עציצי פתיל לבית, קומפוסט גם בדירה, עדכונים וסיפורים מפרוייקט יער המאכל בדרום העיר, דוכן מכירה של תוצרת עצמית מ"עץ בעיר" Citytree, הרצאה ושיחה עם אוריאל בבצ'יק – מנהל תחום הקיימות והבניה הירוקה בת"א-יפו, מטעם מחלקת הנדסה של העירייה. בשיתוף פרוייקט "רוג'ום ו"יוצרים סביבה". פרטים כאן.

15.2 יום רביעי

10:00 דיון בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת על מותן של שתי נשים בזנות מתחילת השנה.

16.2 יום חמישי

12:30 אזכרה לציון 37 שנה ללכתו של יגאל אלון, עם מושב לציון 50 שנים למלחמת ששת הימים. בית יגאל אלון בגינוסר. פרטים כאן

20:00 אירוע השקת הספר "שיעורים בקולנוע", אשר ידגיש את פועלן של בימאיות ונשים בקולנוע, מבני כוח ויחסים מגדריים בקולנוע. המגדלור בלבונטין 1 תל אביב. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!