דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

או"ם / ארה"ב מנעה מינויו של בכיר פלסטיני כראש משלחת האו"ם ללוב

סלאם פיאד, ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, היה אמור להתמנות לנציג מיוחד של האו"ם בלוב | שגרירת ארה"ב באו"ם: "זמן ממושך מידי האו"ם היה לטובת הפלסטינים, בצורה לא הוגנת, על פני בעלי בריתנו בישראל"

סלאם פיאד (צילום: World Economic Forum)
סלאם פיאד (צילום: World Economic Forum)
שי ניר

ארה"ב עצרה בשישי האחרון את מינויו של הבכיר הפלסטיני סלאם פיאד מהובלת משלחת מיוחדת של האו"ם ללוב, באמירה כי זהו אקט של תמיכה בבעלת בריתה ישראל. שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה כי ממשל טראמפ היה "מאוכזב" לראות כי מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש מתכוון למנות את פיאד, ששימש בשנים 2007-2013 כראש ממשלת הרשות הפלסטינית, לנציגו המיוחד של האו"ם במשלחת ללוב. "זמן ממושך מידי האו"ם היה לטובת הפלסטינים, בצורה לא הוגנת, על פני בעלי בריתנו בישראל" אמרה היילי.

הרשות הפלסטינית אינה חברה באו"ם ונמצאת בו במעמד של מדינה-משקיפה. עד כה  הכירו בעצמאותה 137 מתוך 193 מדינות החברות באו"ם. היילי אמרה כי ארה"ב אינה מכירה כרגע במדינה פלסטינית "או תומכת במהלכים" להכרה כזו, והוסיפה כי מינויו של פיאד ישלח מסר לאו"ם ועשוי להתפרש כתמיכה אמריקאית בהכרה במדינה פלסטינית. למרות ההתנגדות למינוי פיאד אמרה היילי כי ממשל טראמפ מעוניין לראות את סיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני, והוסיפה כי "אנו מעודדים את שני הצדדים להתקדם באופן ישיר לפתרון".

הצהרתה של היילי מקדימה את את פגישתו הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ברביעי הקרוב והתקבלה בברכה בקרב גורמים ישראלים.

ישראל ואומות העולם (צילום אילוסטרציה: סוכנות AP).
ישראל ואומות העולם (צילום אילוסטרציה: סוכנות AP).

"זוהי תחילתו של עידן חדש באו"ם בו ארה"ב עומדת בנחישות מאחורי ישראל נגד כל ניסיונות לפגוע במדינה היהודית". כך אמר דני דנון, שגריר ישראל לאו"ם בתגובה להחלטה האמריקאית לחסום את מינויו של פיאד והוסיף, "הממשל החדש מוכיח פעם נוספת כי הוא עומד בנחישות לידה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית ובאופן ספציפי באו"ם. השגרירה החדשה של ארה"ב באו"ם הבהירה כי "ארה"ב תפעל, לא רק תדבר, בתמיכתה בבעלות בריתנו."

דיפלומטים שונים באו"ם אמרו לסוכנות AP בשיחות פרטיות שלא לייחוס כי פיאד מכובד בשל פועלו להעברת רפורמות ברשות הפלסטינית וחיזוק כלכלתה ונתמך ע"י 14 החברות הנוספות במועצת הביטחון לרשת את מרטין קובלר שמסיים את תפקידו בלוב.

דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל לשעבר כינה את ההחלטה האמריקאית "מגוחכת" וכתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה, "אמת, זו פארסה, מגוחך. אבל אם אתם מכירים את פיאד, הגון, חכם, כנה, אתי, חרוץ – זה הרבה יותר מקומם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!