דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סכסוך עבודה

יחסי עבודה / עובדי בית הזיקוק באשדוד הכריזו על סכסוך עבודה

ההכרזה, על רקע טענות העובדים כי ההנהלה דורשת לבטל את מנגנוני ההגנה על העובדים במקום | יו"ר הוועד: "ביטול המנגנון הוא ויתור על העבודה המאורגנת. אנחנו לא רוצים לפגוע בציבור הרחב ומקווים כי ההנהלה תתעשת"

בית זיקוק אשדוד (צילום: ליטל ישורון / פיקיויקי).
בית זיקוק אשדוד (צילום: ליטל ישורון / פיקיויקי).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-400 עובדי בית הזיקוק באשדוד הכריזו הבוקר (ראשון) על סכסוך עבודה, וזאת על רקע דרישת ההנהלה לבטל לחלוטין את מנגנוני ההגנה של העובדים נגד פיטורים ואת מנגנוני קידומי העובדים וכן, לטענת העובדים, סחבת והתבצרות מצד ההנהלה. "מקווים שההנהלה לא תאלץ אותנו לפגוע באספקת דלק וגז ביתי" מסר ועד העובדים. במידה ולא ימצא פתרון למשבר יוכלו העובדים לנקוט צעדים ארגוניים החל מעוד כשבועיים.

"דורשים מאיתנו להמשיך לשחוק את שכרנו ולבטל את ההגנה מפני פיטורים" הסבירו בוועד העובדים, "לא נאפשר להנהלה להפוך אותנו לעבדים". לדבריהם, בעוד שהנהלת החברה מסרבת לדרישות הועד בעניין תוספות שכר והטבות כלכליות אחרות – היא דורשת את ביטול מנגנוני הביטחון התעסוקתי של העובדים, באופן שיותיר אותם חשופים לפיטורים שרירותיים. דרישה נוספת של הועד היא ביטול דור ג' שמעמדו התעסוקתי לדבריהם, נמצא בשפל.

"אנחנו לא רוצים לפגוע בציבור הרחב בשביתות ועיצומים ומקווים שההנהלה תתעשת ולא תאלץ אותנו להגיע לזה" אמר שלווה אלישקשוילי, יו"ר ועד העובדים. "במשך זמן רב ניהלנו מו"מ וגילינו אחריות גדולה מאוד. לצערנו ההנהלה מנצלת זאת ולא מתקדמת במו"מ. ההנהלה אף דורשת דרישות שמבחינתנו הם קו אדום כמו ביטול מנגנון הפיטורים והדרגות".

אלישקשוילי הוסיף כי "כאשר החברה הייתה בבעיות כלכליות העובדים נרתמו. בהסכם 2011 הועד הקודם ויתר על מעל 30% מהזכויות הכלכליות של העובדים בטענה שהחברה מפסידה. כרגע החברה מרוויחה, ואפילו טוב כבר שנתיים רצוף, החברה מסרבת לאפשר לעובדים ליהנות מהרווחים כפי שבעלי המניות והמנהלים נהנים בדיבידנדים ושכר גבוה. גם אם הדרישות שלנו יענו במלואן זה אפילו לא יכסה את מה שהפסידו העובדים בהסכם 2011. במקום זה אף דורשים מאתנו לבטל את מנגנון הפיטורים שמשמעותו ויתור על העבודה המאורגנת. לא נאפשר להנהלה להפוך אותנו לעבדים".

בית הזיקוק באשדוד הוקם בשנת 1973 ונמצא מאז 2006 בבעלות חברת "פז", חברה ציבורית שעד לאחרונה נשלטה על ידי בינו צדיק. פז היא חברת האנרגיה היחידה בישראל המחזיקה בבית זיקוק. המתקן באשדוד בעל כושר זיקוק של 5.2 מיליון טונות נפט גולמי בשנה, ומייצר כ-40% מהדלק וכ-40% מגז הבישול הנצרכים בישראל.

מבית הזיקוק באשדוד לא נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!