דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

פגישת נתניהו - טראמפ / לפני טיסתו לארה"ב: נתניהו כינס אתמול את הקבינט לדיון אחרון

במהלך המפגש חזר נתניהו על עמדתו ואמר כי "אסור להתעמת עם טראמפ בשל אופיו ומורכבותו" | מנגד, נמשכים הלחצים מצד הבית היהודי להתנער מהקמת מדינה פלסטינית

רה״מ בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בפגישתם  בספטמבר(צילום: קובי גדעון / פלאש 90).
רה״מ בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בפגישתם בספטמבר(צילום: קובי גדעון / פלאש 90).
שי ניר

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אתמול (ראשון) לדיון ארוך לקראת נסיעתו היום של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור רשמי בארה"ב, במהלכו יפגוש את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הדיון היה ארוך, מעמיק ויסודי וכי השרים הציגו את עמדותיהם באשר לסוגיות שעל הפרק – איראן, סוריה, פלסטינים והיחסים עם הממשל החדש. על רקע המתיחות בין חברי הקבינט וחילופי הדברים בין השרים נפתלי בנט וישראל כ"ץ נמסר בהודעה כי כי "האווירה בדיון הייתה נינוחה ועניינית" וכי "כל השרים הסכימו כי יש חשיבות גדולה להדק את היחסים עם ארצות הברית גם ברמת הממשל וגם ברמה הבין אישית."

בחדשות ערוץ 2, אודי סגל אמר כשעה קלה לאחר שהסתיים הדיון כי גם במהלך הדיון הלחץ מצד שרי הימין על נתניהו לא פסק. לסגל נמסר כי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד דרשו מנתניהו לחזור בו מנאום בר אילן, בו הביע מחויבות לפתרון 2 המדינות, ולהצהיר שלא תקום מדינה פלסטינית. שר התחבורה וענינים מודיעיניים ישראל כ"ץ דיבר על בנייה לא מוגבלת בירושלים, והשר לביטחון פנים גלעד ארדן דיבר על החלת החוק הישראלי במעלה אדומים וגוש עציון. לדברי סגל נתניהו סרב לחזור בו מתמיכתו בפתרון 2 המדינות והזהיר כי יש לקחת בחשבון את אישיותו ואופיו של טראמפ. עוד נמסר שנאמר כי טראמפ מעולם לא התחייב בעניין ההתנחלויות ולכן אין ערובה לכך שלא תהיינה מגבלות על הבנייה בשטחים.

גורמים מהקבינט מסרו, לדברי סגל, כי נתניהו לא צפוי לחזור בו מנאום בר אילן ומקורבים לראש הממשלה אומרים כי הוא ממשיך להתנהל כאילו יש תהליך מדיני, אך מציב תנאים שהפלסטינים לעולם לא יסכימו לקבלם.

בתוך כך התקיים במקביל בירושלים כנס בנושא החלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון. סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי קראה לנתניהו להחיל ריבונות ואמרה "אנחנו בעד ריבונות. ריבונות מדורגת, ירושלים רבתי תחילה". עוד אמרה חוטובלי כי הבנייה בשטחים כבר לא מספיקה והוסיפה כי, "אין לנו הצדקה לשבת בתל אביב וברעננה אם אין לנו הצדקה לשבת בעלי ובבית אל". שר החקלאות אורי אריאל נאם אף ואמר כי הוא מקווה שנתניהו, "יגיד לנשיא טראמפ שנחיל ריבונות ישראלית על מעלה אדומים תחילה, ובמהרה על כל יהודה ושומרון״.

ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני), סגן יו"ר הכנסת ויו"ר השדולה לפתרון הסכסוך הישראלי-ערבי כתב מכתב לנתניהו ערב נסיעתו וקרא לנתניהו לעמוד במחויבותו לפתרון שתי המדינות והוסיף, "לעולם לא נהיה אופוזיציה לשלום ונתמוך בצעדים לקראת יישום הפרדה מן הפלסטינים והבטחת החזון הציוני ומדינת ישראל בעלת אופי יהודי ודמוקרטי." עוד אמר בר כי, "פתרון שתי המדינות הוא הפתרון בעל התמיכה הרבה ביותר בקרב הציבור הישראלי, בקרב הקהילה הבינלאומית ואף גם בקרב הפלסטינים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!