דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זכויות עובדים

זכויות עובדים / אושר לקריאה ראשונה: עובדי אבטחה יזכו לתנאי עבודה נאותים

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ב') פה אחד את הצעת החוק של יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) | הצעת החוק תחייב מעסיקים לספק למאבטחים עמדה המוגנת מפגעי מזג אוויר, מים, גישה לנקודת חשמל ולשירותים וביגוד מתאים למזג האוויר | יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "צעד חשוב נוסף לחיזוק מעמדו של ציבור עובדי האבטחה בישראל"

מאבטחת בבית ספר יסודי. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: משה שי / פלאש 90
מאבטחת בבית ספר יסודי. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: משה שי / פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (שני) פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), שתחייב מעסיקים של עובדים בענף השמירה והאבטחה לספק להם  עמדה המוגנת מפגעי מזג אוויר, מים, גישה לנקודת חשמל ולשירותים וביגוד מתאים למזג האוויר. הקנס על הפרת הוראות החוק צפוי לעמוד על 20 אלף שקלים, ובית הדין לעבודה יוכל, בנסיבות מחמירות, להעלות אות עד לגובה של 200 אלף שקלים. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שלקח חלק בישיבה, אמר בסופה כי "היום עשינו צעד חשוב נוסף לחיזוק מעמדו של ציבור עובדי האבטחה בישראל, תוך קידום רווחתם והגנה על זכויותיהם של העובדים".

"לא ייתכן שבישראל של שנת 2017 קיימת פגיעה משמעותית בכבוד האדם ואין התייחסות לצרכים הבסיסיים של העובדים" אמרה מלינובסקי. לדבריה, נחשפה לסיפוריהם של מאבטחים במוסדות ציבוריים שסבלו מתת תנאים במקומות עבודתם. "משום שתנאים בסיסיים אלו, שלצערי היו אמורים להיות מובנים מאליהם, אינם מתקיימים ללא התערבות המחוקק, הבנתי את הצורך הדחוף בעיגון זכויותיהם הפיזיים של מאבטחים ושומרים עובדי קבלן בחקיקה. כחברה מוסרית עלינו לדאוג לכלל העובדים, החל מהמנקה והמאבטח ועד המנכ"ל הבכיר ביותר" אמרה מלינובסקי, והוסיפה שתפעל על מנת שהחוק יעבור כבר במהלך מושב החורף.

ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: הדס פרוש / פלאש 90
ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: הדס פרוש / פלאש 90

במהלך הדיון מתח ניסנקורן ביקורת על נציגי המעסיקים בוועדה אשר שביקשו להפחית מגובה העיצום המנהלי שיוטל על מפרי החוק החדש. "מאחר ואנו נמצאים כיום במצב של תת אכיפה, ככל שמורידים את סכומי העיצומים הכספיים, המוטיבציה לאכיפה יורדת" אמר, "מבלי להטיל דופי במפקחים, צריך להדגיש כי לולא הצעת החוק הנוכחית לא היה קורה שום דבר. זה בדיוק כמו שהיה צורך להביא לחקיקה את הנושא של שילוב ראוי של אנשים עם מוגבלות. עד עכשיו חלק לא מבוטל מהמעסיקים לא שמו עמדות מקורות, לא דאגו לנקודות חשמל ליד העמדות וחייבים להבטיח שהחוק יקוים באמצעות אכיפה ראויה".

"שמחתי לשתף פעולה עם ח"כ מלינובסקי בקידום נושא כה חשוב" הוסיף ניסנקורן, "אחרי שדאגנו  לשפר באופן דרמטי את זכויותיהם ואת תנאי שכרם של עובדי השמירה והאבטחה, באמצעות הסכמים ענפיים וצווי הרחבה, ואחרי שדחפתי להסכם קיבוצי שמסדיר את העלאת שכר הבסיס בענף, כך שיעמוד מעל לשכר המינימום במשק, הגיעה העת לטפל גם בתנאים ההולמים שאמורים להתקיים בעמדות השמירה. עכשיו, כשבזכות צעדי ההסתדרות, לכל עובד אבטחה יש קרן השתלמות והפרשות מוגדלות לפנסיה, אסור להפקיר נושאים מהותיים כמו תנאים פיזיים הולמים שצריך לספק לעובד בעת ביצוע עבודתו".

בסוף הדיון הפתיע נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, כשהודיע כי משרדו מתנגד להצעת החוק בשל העלויות המוטלות על המעסיק. חברי הוועדה דחו עמדה זו, וציינו כי היא אינה מתיישבת עם דעותיהם של שר האוצר ושל ועדת השרים לחקיקה.

 

בספטמבר האחרון נחתם הסכם קיבוצי המגדיר שכר מינימום ענפי בענף השמירה, הגבוה משכר המינימום הכללי במשק. החל מתחילת ספטמבר עומד שכר המינימום בענף על 5,300 ש"ח, והוא צפוי לעלות ל-5,580 ש"ח בתחילת דצמבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!