דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות

התאגדות עובדים / 1,000 עובדות ועובדי חינוך בנתניה התאגדו בהסתדרות הכללית

עובדי 'העמותה לחינוך בלתי פורמלי' בנתניה, רבים מהם עובדים 'כתף אל כתף' עם עובדים הזוכים לתנאים טובים יותר, החליטו להתאגד בהסתדרות | "השטח היה צמא לזה, התהליך לקח בערך חודשיים", מתאר אופיר דנינו, יו"ר ועד הפעולה

מזכירת האיגו"מ לילך רפי (משמאל) וחברי ועד הפעולה בעמותה לחינוך בלתי פורמלי נתניה (צילום: דבר ראשון)
מזכירת האיגו"מ לילך רפי (משמאל) וחברי ועד הפעולה בעמותה לחינוך בלתי פורמלי נתניה (צילום: דבר ראשון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ביום חמישי שעבר הודיעה ההסתדרות במרחב נתניה כי 1,000 עובדות ועובדי 'העמותה לחינוך בלתי פורמלי' בעיר, התאגדו לשורותיה, וכי ההסתדרות מהווה ארגון ייציג בעמותה. העובדות והעובדים, מספקים שירותים שונים בתחומי החינוך והרווחה, לתושבי העיר.

עובדי העמותה מועסקים בעשרות מסגרות שונות, ובמגוון רחב ביותר של תפקידים, דבר אשר הפך את מהלך ההתארגנות למאתגר. רבים מהם מועסקים בשיטת "כתף אל כתף" עם עובדים מקבילים, ובאותם המקצועות, המועסקים על ידי העירייה. לדברי לילך רפי, מזכירות האיגוד המקצועי אשר ליוותה את ההתאגדות, לאורך השנים היו מספר פניות להסתדרות של עובדים אשר ביקשו להתחיל תהליך התארגנות, אולם נסוגו כשהבינו שהמשמעות היא לגייס את חתימותיהם של שליש מעובדי כלל העמותה.

כשהגיע לראשונה אופיר דנינו, יו"ר ועד הפעולה, אל לילך היא הבהירה לו שמדובר במבצע שדורש יותר מאדם אחד. דנינו הלך, וחזר עם שותפים ליוזמה. "עוד לפני שאופיר בא, ישבתי ועשיתי מיפוי של העמותה מרסיסי מידע שאספתי אצלי במחשב כבר כמה שנים. ידעתי שזה יגיע מתישהו" מספרת לילך. ועד הפעולה שהתגבש סיפק לה חלקים נוספים מהפאזל של מפת העמותה. "ישבנו בצוות וחילקנו את העבודה, כל אחד על מה הוא אחראי – אתה הולך ל'בית גיא', הולך ל'מען', ל'יעד', לבית ספר 'גוונים', למתנ"ס. קודם כל הלכנו לאיפה שיש יותר משניים שלושה עובדים. התחלנו מהמקומות הבטוחים ושמרנו על פרופיל נמוך".

"בגדול זה נעשה מפה לאוזן" מתאר דנינו, שעובד בעמותה כמנהל מרכזי ההדרכה לבטיחות בדרכים, "השטח היה צמא לזה, התהליך לקח בערך חודשיים". השותפים למהלך היו ברובם מקרב דרגי הביניים בעמותה, בעלי תפקידים אסטרטגיים שאפשרו להם להגיע ליותר עובדים. "לאט לאט התחלנו להחתים תתי גופים, עבדנו בשיטתיות, רתמנו עוד בחור, ועוד בחורה".

"אנחנו רוצים בגדול להשוות את התנאים שלנו לעובדי העירייה. מרביתנו יושבים איתם לפחות במשרדים, אלה חברים שלנו", מסביר דנינו את מטרת המהלך. משה סמיה, יו"ר מרחב נתניה בהסתדרות, חיזק את דבריו של דנינו, "אלה עובדים שהחליטו לקחת את עתידם בידיהם, התאגדות גדולה חדשה כחלק מההתארגנויות החדשות הרבות שיש במרחב ובארץ בכלל. נעשה הכל כדי שישוו תנאיהם לחבריהם העובדים בעירייה או מבצעים עבודות מקבילות, ושעתידם הכלכלי והאישי לא יהיה לוט בערפל".

אחד הטריגרים למהלך ההתארגנות, היה חתימתו המתוקשרת של הסכם קיבוצי לעובדי עמותת היכל התרבות בנתניה, אשר נחתם ביולי 2016, וקיבל את אישור משרד הפנים בדצמבר. ההסכם התקדימי והייחודי, קבע כי תנאי העסקתם של עובדי היכל התרבות יושוו לתנאי חוקת העבודה של עובדי הרשויות המקומיות. כ-80 עובדי היכל התרבות התאגדו בהסתדרות לפני כ-3 שנים.

תגובת עיריית נתניה: אכן נתקבלה הודעת ההסתדרות לעניין ההתאגדות. העירייה והתאגיד מחוייבים לפעול על פי הוראות מנכ"ל משרד הפנים, הממונה על התאגידים  ויפעלו בהתאם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!