דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / קריסת המנוף בבת-ים: שלושה נחקרים נשלחו למעצר בית

המשטרה עכבה אמש (ב') לחקירה ארבעה מעורבים בניהול ובאחריות לאתר שבו קרס אתמול המנוף. שלושה מהנחקרים שוחררו בתום חקירתם למעצר בית ומעורב אחר שוחרר בהרחקה מהאתר. אתר הבנייה נסגר ליומיים, בשלב זה

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המשטרה ממשיכה לחקור את הנסיבות שהובילו לקריסת המנוף אתמול (שני) בבת-ים, אירוע בו נפצעו של ארבעה בני אדם. אמש, עוכבו לחקירה ארבעה מעורבים בניהול ובאחריות לאתר. שלושה מהנחקרים שוחררו בתום חקירתם למעצר בית, הרביעי שוחרר בהרחקה מהאתר. בהוראת מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית שבמשרד העבודה, נסגר אתר הבנייה ליומיים.

המנוף קרס אתמול, בשעה 16:15, באתר בנייה של חברת "מבנים ונתיבים" ברחוב הנביאים בבת-ים.  מפעיל המנוף, גבר בן 35, נפצע באורח קשה ונלכד לאחר שנפל על מספר כלי רכב. הוא חולץ על ידי כוחות כיבוי והצלה ופונה לבית החולים איכילוב בתל אביב. בנוסף נפגעו באירוע שלושה בני אדם נוספים, מהם גבר כבן 49 וילדה כבת 9, שפונו לבי"ח וולפסון במצב קל עד בינוני. מבית החולים איכילוב נמסר אתמול כי המנופאי במצב בינוני יציב וסובל משברים מורכבים כשהוא מורדם ומונשם. מבית החולים וולפסון נמסר כי מצבם של כל הפצועים יציב.

ממשטרת ישראל נמסר אתמול כי ממידע ראשוני שנאסף, מדובר בעגורן שהוקם באתר לפני כשבועיים כך שאחד מכיווני הבדיקה יתמקד בהלימה בין הקמת העגורן לנדרש בהנחיית מפקחת עבודה ראשית במשרד העבודה והרווחה, ולפיה טרם הקמתו של עגורן תבוצע סדרת בדיקות מקדימות, ובהן בדיקת ביסוס קרקע עליה מוצב העגורן, ובסופן אישור בודק מוסמך טרם הפעלתו הסדירה.

בשבוע שעבר הכריזו המנופאים על סכסוך עבודה כללי בענף הבניין, בדרישה להסדיר את תנאי העסקתם ואת הבטיחות באתרי הבנייה. לאחרונה התפטרו 250 מנופאים מעבודתם במחאה על המצב בתחום, ואף החלו בהקמת קואופרטיב עצמאי של מנופאים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס לנושא  קריסת המנוף ומסר כי "לא מתקבלת על הדעת ההפקרות בנושא הבטיחות בענף הבניה. הוכרז סכסוך עבודה לפני כשבוע. במידה והגורמים המוסמכים לטיפול בנושא לא יפעלו באופן מידי, לא נהסס להפעיל צעדים ארגוניים בכל ענף הבניה בישראל. די להפקרות ולזילות בחיי אדם. ליבנו עם משפחות הפצועים ואנו תקווה להחלמתם המהירה".

רועי ויינשטיין, דובר ארגון מפעילי עגורן צריך הבהיר כי "הארגון התריע בחודשים האחרונים על סיכונים רבים, ולא רק של העוסקים בענף – אלא גם של עוברי אורח תמימים ורכושם". לדבריו הארגון מפנה אצבע מאשימה אל הרשויות המקומיות אשר אינן ממלאות לדבריו אחר פקודת העיריות בנושא בניינים הקובעת כי על הרשות לקבוע אמצעי זהירות אותם יש לנקוט בשעת הקמת בניינים או הריסתם, וכן כי על הרשות לפקח על בנייתם ופעולתם של מנופים, תסדירם ותדאג לבדיקתם ככל שתראה צורך בכך כדי להבטיח מפני תאונות בקשר איתם. "הרשות המקומית אינה חפה מאחריות על חיי התושבים , אבל עוצמת עיניים למראה הזלזול בחיי אדם" מסר ויינשטיין.

 

 

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!