דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הבריאות

בריאות / ליצמן: "הרפורמה בסיעוד- בראש סדר היום של מערכת הבריאות"

בכנס שערך משרד הבריאות, אמר מנכ"ל המשרד כי כתוצאה מדמי ביטוח בריאות הנמוכים, מובילה ישראל בהוצאה הפרטית לבריאות לנפש. בכנס נחשף הסימון החדש למזון לא בריא

ליצמן דובר בכנס (צילום: יח"צ משרד הבריאות)
ליצמן דובר בכנס (צילום: יח"צ משרד הבריאות)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"רפורמת הסיעוד עומדת בראש סדר היום במערכת הבריאות. אני שמח ששר האוצר מצטרף איתי למהלך ויחד נוביל שינוי במצב הסיעודיים ושינוי חברתי לאוכלוסייה המתבגרת בישראל", כך אמר שר הבריאות ליצמן בכנס שערך אתמול (שלישי) משרד הבריאות. ביום שלישי האחרון אמר ליצמן בדיון בוועדת הכספים כי כרגע הרפורמה תקועה כי שר האוצר כחלון מתנגד להעלאת מס הבריאות. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התייחס לכך ואמר, "כדי לממן את עלות רפורמת הסיעוד אנחנו צריכים להעלות את דמי ביטוח בריאות – מבין המדינות המפותחות, ישראל היא המדינה עם דמי ביטוח בריאות הנמוכים ביותר אבל אין ואקום – כתוצאה מכך האזרחים משלמים 'מס בריאות' עקיף גבוה יותר – דרך התשלומים פרטיים, והתוצאה היא שישראל היא המדינה עם שיעור ההוצאה הפרטית הגבוה ביותר. העלאת דמי ביטוח בריאות תאפשר לצעירים ולמבוגרים – לקשישים ולבני משפחותיהם – לחסוך כבר היום סכומים גבוהים יותר של תשלומים פרטיים".

ליצמן התייחס להקלות חדשות בתהליך הקבלה לאשפוז הסיעודי, ביטול הגשת ערבות למוסדות, שהייתה נדרשת מהמשפחות שהכניסו מטופל לטיפול סיעודי, והעברה של התהליך בלשכות לתהליך דיגיטלי. בנוסף אמר ליצמן כי משרד הבריאות יבחן הפחתת השתתפויות של המשפחות. נכון לעכשיו, מדובר בהקלות ביורוקרטיות ולא בהפחתת תשלומים של המשפחות.

בנוסף אמר ליצמן כי "הכרזנו מלחמה על 3 נושאים חשובים הקשורים לבתי החולים: צמצום העומסים בחדר המיון, מיגור מגיפת הזיהומים וקידום הפריפריה. אלו נושאים שבליבת העשייה שלנו במשרד הבריאות ואנו ניאבק למענם". ליצמן הוסיף כי במהלך השנה הקרובה יטפל המשרד גם בזמני ההמתנה הארוכים לניתוחים ופרוצדורות רפואיות." הצדק מחייב לכך שחולים לא יפגעו רק כי קופת החולים שלהם אינה בהסכם עם בית חולים המספק תור קצר – במיוחד בניתוחים דחופים ומצבים מסכני חיים" אמר ליצמן. "לאור זאת אפעל בהקדם לכך שבניתוחים דחופים, במידה ומשך ההמתנה יהיה ארוך, במקרים הדחופים ביותר 30 יום, המטופל יוכל לבחור בית חולים עם תור קצר יותר. בניתוחים לא דחופים המטופל יוכל לבחור מקום במידה והוא ימצא כזה – בו תור ההמתנה קצר ב-60 יום לפחות מבית החולים אליו קופת החולים אישרה לו ללכת".

בכנס גם נחשפו לראשונה הסימונים שקבעה ועדת האסדרה במזון

סימונים חדשים על מוצרי מזון (משרד הבריאות)
סימונים חדשים על מוצרי מזון (משרד הבריאות)

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר על סימון מוצרי המזון, "אתגר התזונה הבריאה הוא אתגר לאומי. אם לא נשנה היום את התזונה, מגיפת ההשמנה בקרב ילדים ומבוגרים תמשיך להתפשט. לאחר שנסמן את המזון יהיה יותר קל לציבור להעדיף מזון בריא. הציפייה שלנו היא שהיצרנים ישנו את הרכב המזון. זו נקודת ציון חשובה בה מערכת הבריאות הישראלית לוקחת אחריות נוספת לעזור לציבור לבחור בריא. בשנה האחרונה חל שינוי אדיר בשיח הציבורי בנוגע לתזונה והציבור מצפה מאיתנו לסייע לו לבחור בריא".

בסוף דבריו התייחס ליצמן לפרסומים שהיו על התנהלותו והתנהלות משרד הבריאות בסוגיית הסיגריות ואמר, "כעת הגיע הזמן לשים דברים על דיוקם בנושא ההשמצות נגדי בענין העישון. אני נגד עישון ובצורה הכי ברורה ביותר. לא היה שר או סגן שר במשרד הבריאות שעשה ככ הרבה נגד עישון ולמען מניעת עישון. משום מה מנסים גורמים שונים לאלץ אותי לפעול בנושא בדרך שהם רוצים ושאיני יודע את המניעים שלהם. אני נגד עישון ואמשיך לפעול לכך בכל דרך, ותבדקו את החוקים והנהלים שהעברנו. נכון, אני נגד לשים דמויות מזעזעות על גבי חפיסות. נכון אני נגד לפגוע בעיתונות ולאסור פרסום סיגריות באופן גורף. הצעתי חלופה שהיא עדיפה והוגנת יותר, שגם תביא להעמקת הסברה נגד עישון. אמשיך לפעול בדרכי נגד עישון למרות ההכפשות וההשמצות".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!