דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד התקשורת

משרד התקשורת / רה"מ נתניהו הודיע כי ימנה את השר צחי הנגבי למ"מ שר התקשורת

נתניהו מסר את ההודעה בדרכו חזרה מהביקור בארה"ב | ההחלטה באה ככל הנראה בעקבות העתירות שהוגשו לבג"ץ שחייב את נתניהו להסביר מדוע לא יעביר את התיק | שתיים מהחקירות העומדות נגד רה"מ קשורות גם לתחום התקשורת

נתניהו והנגבי (צילום ארכיון: יונתן זינדל  פלאש90)
נתניהו והנגבי (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש90)

אתמול (שישי) הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת שחזר מהביקור בארה"ב שהחליט למנות לממלא מקום שר התקשורת לשר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי למשך שלושה חודשים. הדברים נאמרו בשיחה שקיים נתניהו עם כתבים מדיניים.

ההחלטה על המינוי מגיעה לאחר שלפני כשבועיים הודיע בג"ץ כי ידון בהרכב מורחב בעתירות שהוגשו נגד רה"מ על ידי ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג ועל ידי התנועה לאיכות השלטון בדרישה לחייב את נתניהו לעזוב את תפקיד שר התקשורת בשל החקירות העומדות נגדו.

בצו שהוציא בג"ץ הוא חייב את נתניהו לנמק מדוע לא ימסור את תיקי התקשורת והחוץ לשרים אחרים. על פי הצו על המדינה למסור את תגובתה הרשמית עד ה-20 בפברואר והדיון צפוי להמשיך במהלך חודש מרץ.

נתניהו נחקר כעת בשני תיקים הקשורים לתחום התקשורת בהם "תיק 2000" על שיחותיו לכאורה עם נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות שעסקו בין השאר בנושא "ישראל היום" ו"תיק 1000" בו מעורב מקורבו של נתניהו, המיליונר ארנון מילצ'ן המחזיק באחוזי בעלות בערוץ 10.

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר בתגובה להעברת סמכויות תיק התקשורת מראש הממשלה לשר צחי הנגבי:

"העברת סמכויות תיק התקשורת מידי ראש הממשלה לשר צחי הנגבי לפרק זמן של שלושה חודשים בעקבות עתירתי לבג"ץ היא בגדר בדיחה עלובה של נתניהו והתחמקות זמנית בלבד מהידוע מראש והוא שנתניהו לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו כשר התקשורת.

על נתניהו לוותר על התיק באופן מלא ולפרק זמן בלתי מוגבל לאלתר. אני וסיעתי נמשיך בעתירתנו לבג"ץ כנגד ניגוד העניינים המוחלט בו מצוי נתניהו עד שיפרוש מתפקידו כשר התקשורת או שבית המשפט יורה לו לעשות כן".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחסה למינוי של צחי הנגבי למ"מ שר התקשורת ואמרה:

״בירכתי את השר הנגבי על מינויו למ"מ שר התקשורת, בפניו ניצבים אתגרים משמעותיים והמרכזי שבהם הוא ביטול תאגיד השידור הציבורי ושיקומה של רשות השידור. אני מאחלת לו בהצלחה רבה בתפקידו״

ח"כ מיקי רוזנטל אמר בתגובה למינוי: "אל לנו ליפול בפח. ביבי מוותר על הטייטל אבל לא על השליטה במשרד התקשורת. ההסכם הקואליציוני מחייב הסכמתו לכל יוזמה בנושא. הוא ימשיך למשוך בחוטים גם באמצעות מנכ"ל משרד התקשרות, מקורבו ומי שהיה ראש מטה הבחירות שלו – שלמה פילבר. ראש הממשלה בחש מאחורי הקלעים בענייני 'בזק' בשליטת ידידו שאול אלוביץ' למרות האיסור המפורש ממנדלבליט. הוא עשה את זה אז הוא יעשה זאת גם עכשיו."

מחר בשעות הצהריים ייצא רה"מ לביקור עבודה בסינגפור ואוסטרליה. רה"מ נתניהו ייפגש עם נשיא ורה"מ סינגפור וידון עימם בהידוק היחסים בין שתי המדינות במגוון תחומים. נתניהו יבקר גם בבית הכנסת המקומי.

לאחר מכן ימריא לסידני, אוסטרליה, שם ייפגש עם ראש הממשלה והמושל הכללי ולאחר מכן יערוך ביקור בקהילה היהודית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!