דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל על

יחסי עבודה / נחתם ההסכם הקיבוצי החדש בין טייסי אל על להנהלת החברה

ההסכם נחתם לאחר כשבועיים של משבר בחברה | בין ההסכמות שנחתמו: הטייסים הותיקים ימשיכו להיות מועסקים בתנאים של אנשי צוות אוויר והמדריכים יקבלו תגמול נוסף על הדרכות | הפקחים שביקשו לעזוב חזרו בהם בשלב זה

מטוס אל על ממריא (צילום: משה שי \ פלאש90)
מטוס אל על ממריא (צילום: משה שי \ פלאש90)

לאחר משבר שנמשך כמעט שבועיים נחתם הסכם בין ועד העובדים להנהלה בתיווכה של ההסתדרות. כזכור, דיון בנושא, שהתקיים ביום רביעי האחרון בבית הדין לעבודה הסתיים ללא החלטה. הצדדים הסכימו להמשיך לקיים משא ומתן אינטנסיבי עד כניסת השבת לגבי תנאי עבודתם של טייסים מעל גיל 65. במקביל, סוכם כי המנהלים שביקשו לסיים את תפקידם הניהולי יודיעו עד מוצ"ש האם החלטתם מלפני שלושה חודשים נכנסת לתוקף. הנהלת אל על מסרה כי "לאחר שאמש הושגו ההבנות המסדירות את הסוגיות שהיו במחלוקת בנושא תנאי הפרישה וההעסקה של הטייסים בני 65 עד 67 נחתם היום בצהרים בהסתדרות הסכם בין הנהלת אל על לטייסים. כמו כן סוכם שהמפקחים יחזרו לתפקידם. אנו שבים ומתנצלים מעומק הלב בפני ציבור הנוסעים קהל הלקוחות אשר נפגעו בתקופה האחרונה."

על ההסכם הקיבוצי שיחול על טייסי אל על חתמו אתמול (שישי) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל אל על דוד מימון, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי וועד טייסי אל על בראשות ניר צוק.

בהתאם להסכם אליו הגיעו הצדדים, שכרם ומעמדם של טייסים ותיקים (שהגיעו לגיל 65) יישמר, והם ימשיכו להיות מועסקים בתנאים של אנשי צוות אוויר ולא כאנשי צוות קרקע. כמו כן סוכם כי שכרם של הטייסים הוותיקים, המשמשים למעשה כמדריכים, יעלה ויושווה לשכר קברניט בחברה, ויתעדכן בהתאם לתוספות השכר והוותק של קברניטים. עדכון השכר עליו הסכימו הצדדים, יבוצע רטרואקטיבית החל מינואר 2017. כמו כן, סוכם כי המדריכים הוותיקים יקבלו תגמול נוסף על כל הדרכת סימולטור שיבצעו.

בנוסף לכך, כל טייס שיפרוש פרישה מוקדמת מן החברה יקבל מ-500 אלף שקל (לדרגת קצין ראשון) ועד ל-600 אלף שקל (לקברניט). במקביל, ועד הטייסים יקים קרן מיוחדת אשר תתגמל את העובדים הפורשים בפיצוי נוסף מעבר לפיצוי האמור אותו יקבלו מהחברה.

ההסכם בעצם מבטיח ביטחון תעסוקתי למדריכים בשנתיים הקרובות, ולאחריהן הוא מבטיח שמירת יחס בין המדריכים הצעירים למדריכים הוותיקים.

ישיבת המו"מ בין הנהלת אל על לוועד הטייסים בבית ההסתדרות. (צילום: איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות)
ישיבת המו"מ בין הנהלת אל על לוועד הטייסים בבית ההסתדרות. (צילום: איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות)

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר עם החתימה על ההסכם: "בתום מו"מ מורכב, אפשר לברך על המוגמר. על כל הצדדים בחברת התעופה הלאומית של ישראל לשלב ידיים למען הנוסע הישראלי וחיזוק החברה על כלל ענפיה. ההסתדרות בראשותי תמשיך לפעול למען הבטחת זכויותיהם של כל העובדים בכלל הסקטורים באל על".

מנכ"ל אל על דוד מימון: ״אני שמח על חתימת ההסכם המסדיר את תנאי ההעסקה של הטייסים בני 65 עד 67. ברצוני להודות ליו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על שהתגייס וסייע להגיע להסכם. אנו שבים ומתנצלים מעומק הלב בפני הנוסעים שנפגעו בתקופה האחרונה. אני סמוך ובטוח כי כעת נוכל יחד בידיים שלובות להשיב את החברה לפעילות סדירה לטובת כלל הלקוחות וכלל עובדי החברה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "מלאכת שמירת כבודם ומעמדם של הטייסים הוותיקים הושלמה. אני מברך את כל הצדדים על כך שהגענו להסכמות ששומרות על זכויות הטייסים הוותיקים, מעמדם ושכרם. טייסי אל על הוותיקים יזכו להוקרה המגיעה להם ומי שיבחר לפרוש יוכל לעשות זאת בתנאים מכובדים".

מוועד טייסי אל על נמסר: "אנחנו מברכים על חתימת הסכם חשוב וחיוני לחברה, שמסדיר את כללי העסקתם של הטייסים הוותיקים בני ה-65 באופן הוגן ומכובד בתפקידי טייסים בלבד. ההסכם זהה כמעט לחלוטין לזה שהצענו לפני חודשים רבים, ולצערנו לא נחתם כבר אז והיה יכול לחסוך את הסבל לנוסעים ולעובדים ואת הפגיעה בחברה. אנו מודים ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולאבי אדרי שסייעו רבות בקידום ההסכם. ליבנו עם העובדים והנוסעים שנפגעו שלא לצורך בתקופה האחרונה. בניגוד לפרסומים, טייסי אל על ממתינים להשלמת ההסכם עם שאר מגזרי העובדים מתוך אחריות ושותפות לעתידם ולעתיד החברה. אנחנו, טייסי אל על, נמשיך כתמיד להטיס את נוסעי החברה באחריות ובבטיחות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!