דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונאלד טראמפ

ארה"ב / טראמפ: "התקשורת משקרת, אעשה הכל כדי למנוע את זה"

נשיא ארה"ב נאם הלילה (א') בעצרת בפלורידה והמשיך לתקוף את התקשורת אותה כינה "אויבת העם" | בנוסף התייחס טראמפ להקפאת הצו הנשיאותי שמונע כניסת מוסלמים והבטיח: "אנחנו עובדים על אלטרנטיבה"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בעצרת בפלורידה (AP Photo/Chris O'Meara)
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בעצרת בפלורידה (AP Photo/Chris O'Meara)

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נאם הערב (ראשון) בפני קהל גדול במלברן שבפלורידה. בנאומו המשיך טראמפ במתקפתו על כלי התקשורת ואמר "הם לא רוצים לדווח את האמת, הם חלק גדול מהבעיה. כשהתקשורת משקרת לאנשים, אני לא אאפשר את זה. התקשורת לא יכלה להביס אותנו בפריימריז ולא בבחירות, והם לא ינצחו אותנו" והוסיף כי "זה לא דבר פשוט להחזיר את גדולתה של ארצות הברית, במיוחד לא כשאתה נלחם גם בתקשורת". טראמפ אף פנה לקהל ואמר "אני רוצה לדבר אתכם בלי הפילטר של התקשורת".

הנאום הזה מגיע יום אחרי שטראמפ כינה בטוויטר את התקשורת "אויבת העם" וכתב כי "תקשורת החדשות המזויפות היא לא האויבת שלי, אלא האויבת של העם האמריקני".

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/832708293516632065

במלברן שבפלורידה קיים טראמפ עצרת גדולה בספטמבר 2016 כחלק מקמפיין הבחירות שלו, ביקר את התקשורת והתרברב על גודל הקהל. כעת, 5 חודשים לאחר מכן, טראמפ חוזר כנשיא ארצות הברית ומגיע למקום במטוס הנשיאותי, ה"איירפורס וואן".

בהמשך הנאום התייחס טראמפ לצו הנשיאותי עליו חתם, שמטרתו למנוע כניסת אזרחים משבע מדינות מוסלמיות לארה"ב. הצו הוקפא על ידי בית המשפט ועורר מהומות ברחבי העולם. טראמפ הבטיח בנאום כי "אני נחוש להשאיר את הטרוריסטים המוסלמים מחוץ למדינה. חתמנו על הצו לפני כמה שבועות ובית המשפט הקפיא אותו לצערי. בימים הקרובים נפעל בעניין הצו החדש ונעשה משהו שירשים אתכם מאוד" ועל החלטת השופטים כתב "הקשבתי להחלטת השופטים, כל כך לא פייר. אנחנו נעשה משהו חדש בימים הקרובים, לא נתייאש לעולם".

הקהל שהגיע לעצרת של טראמפ בפלורידה (AP Photo/Chris O'Meara)
הקהל שהגיע לעצרת של טראמפ בפלורידה (AP Photo/Chris O'Meara)

טראמפ אמר בנאום כי "הבית הלבן מתנהל בצורה חלקה" אך לא הזכיר בנאומו את פרישתו של היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין. דובר הבית הלבן הוציא הודעה לפיה טראמפ יראיין היום מועמדים לתפקיד ובהן קית' קלוג, שממלא את המקום באופן זמני.

טראמפ גם השתמש בעצרת כדי לחזור על הטענה כי אינטל תשקיע 7 מיליארד דולר בהקמת מפעל באריזונה שיעסיק כ-3,000 עובדים, עם זאת החברה הכריזה על הקמת אותו המפעל כבר ב-2011 תחת כהונתו של ברק אובמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!