דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סינגפור

מדיני / נתניהו לר"מ סינגפור: למדו אותנו איך לפתור את משבר הדיור

פגישותיו של נתניהו עם מנהיגי סינגפור עסקו בהעמקת שיתופי הפעולה העסקיים בין המדינות. ראש הממשלה הסינגפורי אמר לנתניהו כי סינגפור תומכת בפתרון שתי המדינות

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת סינגפור במסיבת עיתונאים (צילום: חיים צח / לע"מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת סינגפור במסיבת עיתונאים (צילום: חיים צח / לע"מ).
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם נשיא סינגפור טוני טאן קנג ים. מלשכת נתניהו נמסר כי השניים דנו בהעמקת שיתופי הפעולה בין המדינות בתחום הטכנולוגיה, במטרה להתגבר על האתגרים המשותפים ובהעמקת שיתוף הפעולה בסיוע למדינות אפריקה בתחומי הטכנולוגיה והיזמות. עוד נמסר כי נתניהו העלה את נושא פתיחת קו תעופה ישיר בין המדינות, והזמין את נשיא סינגפור לבקר בישראל.

מאוחר יותר נפגש נתניהו עם ראש ממשלת סינגפור לי הסיין לונג בארמון הנשיאות. בהצהרה משותפת שמסרו השניים ציין נתניהו כי סינגפור וישראל חולקות מן המשותף בהיותן מדינות קטנות אך מובילות בתחומי החדשנות. "יש לנו קרן מחקר ופיתוח משותפת, שכבר מימנה 150 מיזמים לחברות ישראליות וסינגפוריות הפועלות יחד במגוון תחומים, ואני חושב שההזדמנויות הן עצומות", אמר. נתניהו התייחס למשבר הדיור בישראל וביקש מלונג לבקר באחד מהאתרים בהם ניתן ללמוד כיצד פתרו בסינגפור את הבעיה "זאת סוגיה שאתם הצלחתם לפתור בדרך שלכם. היינו רוצים ללמוד מכם, כמו בתחומים רבים אחרים", אמר נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקבל במשמר כבוד על ידי ראש ממשלת סינגפור(צילום: חיים צח / לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקבל במשמר כבוד על ידי ראש ממשלת סינגפור
(צילום: חיים צח / לע"מ)

ראש ממשלת סינגפור לי אמר כי סינגפור מאמינה ב"פתרון שתי המדינות" לסכסוך הישראלי פלסטיני. הוא הוסיף כי זהו יעד קשה להשגה, אך יחד עם זאת, זהו הפתרון היחיד להשיג שלום ויציבות. דבריו של לי באים על רקע הפרסום מאתמול ב"הארץ" כי נתניהו השתתף במפגש פסגה חשאי עם מלך ירדן עבדאללה השני, נשיא מצרים עבדל פתח א-סיסי ומזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי, וסרב ליוזמת השלום של קרי המבוססת על עקרון שתי המדינות.

זהו ביקורו השני של ראש ממשלה ישראלי בסינגפור. הביקור הראשון היה של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בשנת 1993. עובדה זו יצרה מבוכה מאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי זהו ביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי בסינגפור, וגם בחשבון הטוויטר של משרד החוץ נכתבו דברים ברוח זו. כתב ערוץ 2 אודי סגל כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ראש ממשלת סינגפור תיקן את נתניהו – "חגיגי, אבל ראש ממשלת סינגפור הזכיר לנתניהו שהיה כאן כבר ראש ממשלה, יצחק רבין ב-93 אחרי אוסלו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!