דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

רווחה / ניסנקורן: "לא נהסס לצאת למאבק למען הקשישים והנכים"

יו"ר ההסתדרות אמר את הדברים במסגרת דיון שערכה אתמול (ב') השדולה למען האזרחיות והאזרחים הוותיקים בכנסת | קרא לממשלה להנהיג ביטוח סיעודי ממלכתי ולהצמיד את קצבאות הזקנה לשכר הממוצע במשק | ארגון "דור לדור" יוצא למחאה בעקבות תחקיר ערוץ 2

שדולת הקשישים בכנסת (צילום: דוברות הכנסת).
שדולת הקשישים בכנסת (צילום: דוברות הכנסת).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"מדינת ישראל הפקירה את אוכלוסיות הקשישים והנכים. לא נהסס לצאת למאבק למענן", כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, במסגרת דיון שערכה הבוקר (שני) השדולה למען האזרחיות והאזרחים הוותיקים בכנסת. "ממשלת  ישראל חייבת לעשות בדק בית בנוגע לדרך שהיא הלכה בה בעשרים השנים האחרונות, בהן היא הפקירה את אוכלוסיית הקשישים והנכים. כיום אין פתרון לאדם נכה מעל גיל 21, ואין פתרון לאדם קשיש שנופל בין הכיסאות ואין לו משפחה תומכת", הוסיף ניסנקורן.

עוד יצא ניסנקורן בקריאה לממשלה לקחת על עצמה את נושא הביטוח הסיעודי, והדגיש כי ההיסטוריה הוכיחה שהפרטת השירותים החברתיים בישראל נכשלה. "מדינת ישראל חייבת לקחת על עצמה אחריות, ולהנהיג ביטוח סיעודי ממלכתי לכולם" אמר, "כל פתרון אחר יהיה לעשות שקר לנפשנו. אם צריך להגדיל את מס הבריאות לטובת העניין, אז נגדיל – זו לא בושה להתחלק בעוגה התקציבית לצורך הנושא. יש כיום תקציב מאוד יציב וצמיחה גבוהה, אך מי שלא נהנה מהם אלו מקבלי הקצבאות".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

בנוסף, קרא יו"ר ההסתדרות להצמיד את קצבאות הזקנה לשכר הממוצע במשק, במקום למדד. "הדוחות והנתונים מוכיחים כי העניים בישראל נהיים עניים יותר אם הם לא צמודים לשכר הממוצע" טען, "כך זה היה עד 2003, ומדינת ישראל צריכה לחזור ולפעול כך על מנת להבטיח קיום בכבוד לאוכלוסיית הקשישים".

"שני התיקונים הללו יחוללו מהפיכה, ואם אנחנו באמת רוצים לעשות שינוי חברתי בנושא הקשישים זאת המשימה שאנו צריכים לבצע" סיכם, "אני מקווה ששרי האוצר, הבריאות, הרווחה, העבודה והכלכלה ירימו את הכפפה. אי אפשר להמשיך עם המצב הקיים. אלה הם הדגלים האדומים שלנו, ואם נצטרך לצאת למאבק למענם – לא נהסס".

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), יו"ר השדולה אמר כי "תהליך ההפרטה ההרסני, הפריט גם אנשים. מה שראינו בבית האבות בחיפה משקף את יחסה של החברה הישראלית לאזרחיה הוותיקים. אתם שורה בתקציב שלנו. זהו. זה מה שנשאר. החברה הישראלית אינה יכולה להסתכל לאזרחים הוותיקים בעיניים, היא זרקה אותם לשוליה ומתעלמת מהם. אנחנו לא נסתפק רק בשדולה הזו, צריך לבוא טיפול מהשורש. על המדינה לקחת אחריות מלאה על האנשים האלה. היום זה אנחנו- מחר זה אתם, הציבור הישראלי."

פעילי הסתדרות הגמלאים הפגינו היום מול משרד הבריאות במחאה על מחדליו בפיקוח על בתי האבות, שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגימלאים בישראל , קורא לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין  להפעיל את השפעתו המוסרית להפסיק את ההתעללות בקשישים הסיעודיים, כפי שנחשף בתחקיר ערוץ 2 על בית האבות "כיפת הזהב" בחיפה. "אנו חוזרים ותובעים ממבקר המדינה לחקור את מחדלי בתי האבות ובתי החולים הסיעודיים שהינם חסרי ישע אנו מחזקים את חברי הכנסת המובילים את שדולת הגימלאים נחמן שי ואיציק שמולי להעלות לדיון דחוף בכנסת , וכבר היום הנושא יועלה בשדולה בכנסת ,לזקנים ולחולים לא נותר זמן , חייבים טיפול מידי".

ארגון "דור לדור", ששם לעצמו למטרה לגשר על הנתק שנוצר בחברה הישראלית בין הדור הצעיר לדור הוותיק, הזמין את הציבור לפתוח במחאה על ההתעללות שנחשפה בבית האבות. "אנחנו קוראים לכל עם ישראל אשר הכתבה זעזעה אותו – להצטרף אלינו למשמרת מחאה מול משרד הבריאות בירושלים החל מהיום, 20.02.17 בשעות הצהריים", אמרו.

"לא ניתן לנושא לרדת מסדר היום", אמר מהכ"ל "דור לדור", "לא נשקוט עד שתומצא הרפורמה המתאימה שתביא סוף להתעללות בקשישים חסרי ישע. דרישתנו היא העלאת דרישות הסף להעסקת מטפלים, הגברת הפיקוח על המטפלים בבתים ובבתי אבות, והקמת בתי אבות נוספים על ידי המדינה במחירים מפוקחים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!