דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

אנטישמיות בעולם / הבית הלבן: "לא משנה כמה הנשיא מדבר על אנטישמיות זה לא מספיק"

לאחר ניפוץ המצבות במיזורי, גינה טראמפ את האנטישמיות ואמר כי היא "נוראית" ו"חייבת להפסק" | במקביל, הדף דובר הבית הלבן את הביקורת על הגינוי המאוחר, ואף ביקר את מרכז אנה פרנק ואמר כי יש "להלל" את הנשיא על מלחמתו באנטישמיות וגזענות

דונלד טראמפ נואם לאחר ביקור במוזיאון להיסטוריה שחורה בוושינגטון ומזכיר העיתונית של הבית הלבן שון ספייסר מגיב לשאלה של עיתונאי בתדרוך היומי לתקשורת בבית הלבן ב-21.2.17 צילום: (AP Photo/Andrew  Harnik/Evan Vucci).
דונלד טראמפ נואם לאחר ביקור במוזיאון להיסטוריה שחורה בוושינגטון ומזכיר העיתונית של הבית הלבן שון ספייסר מגיב לשאלה של עיתונאי בתדרוך היומי לתקשורת בבית הלבן ב-21.2.17 צילום: (AP Photo/Andrew Harnik/Evan Vucci).

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שבר אתמול (שלישי) את שתיקתו וגינה לראשונה את התקריות האנטישמיות בארה"ב, וזאת לאחר שאתמול נופצו יותר ממאה מצבות בבית קברות במדינת מיזורי, ולאחר שבימים האחרונים עשרות מרכזים יהודיים פונו עקב איומים אנונימיים על פצצות. במקביל להודעתו של טראמפ, התייחס דובר הבית הלבן לנושא בתדריך עיתונאים וביקר את מרכז אנה פרנק, שביקר את התגובה האיטית של הנשיא לאנטישמיות, ואמר כי הצהרתו הייתה "מאד כוחנית". עוד אמר "הייתי רוצה לראות אותם מהללים את הנשיא טראמפ" על מנהיגותו בניסיון לאחד את העם האמריקאי.

בהמשך דבריו אמר הדובר כי "זה אירוני שלא משנה כמה פעמים הוא מדבר על זה, זה אף פעם לא טוב מספיק". כמו כן, אמר הדובר כי הנשיא "הביא מגוון רחב של אנשים לתוך הממשל שלו", וזאת למרות הביקורת הנשמעת על חוסר המגוון האתני והמגדרי בצמרת הממשל של טראמפ.

הנשיא טראמפ גינה את האנטישמיות ואמר "האיומים האנטישמים המאיימים על הקהילה היהודית והמרכזים היהודים הן נוראות ומכאיבות ותזכורות עצובה מאד לעבודה שיש לעשות בכדי לעקור את השנאה, הגזענות והרוע". טראמפ אמר את הדברים לאחר סיור במוזיאון להיסטוריה אפרו-אמריקנית בוושינגטון, עליו אמר טראמפ כי הוא מראה "למה עלינו להלחם בקנאות, בחוסר הסובלנות ובשנאה על כל צורותיה המכוערות".

טראמפ אמר את הדברים, לאחר שרבים קראו לו אתמול לשבור את שתיקתו בנוגע לאירועים האנטישמים בזמן האחרון, אותם רבים בקהילה היהודית בארה"ב רואים כגל אנטטישמי. ביום ראשון נופצו יותר מ-100 מצבות בבית כנסת יהודי באזור העיר סנט לואיס שבמדינת מיזורי בארה"ב. במשטרה חוקרים את האירוע אך עוד לא הגדירו אותו כפשע שנאה. בית הקברות "חסד של אמת", בו נופצו המצבות, הוא בית קברות ותיק המשרת את הקהילה באזור מאז שנת 1893. במקביל, דווח על גל נוסף של התרעות על פצצות, ב-10 מרכזים קהילתיים לפחות ברחבי בארה"ב, בפעם הרביעית מזה חמש שבועות.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!