דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

כדורסל / עירוני נהריה הפסידה לגזינטאפ הטורקית אך העפילה לרבע הגמר

למרות הפסד 80:65, העפילה הקבוצה לרבע גמר היורוקאפ בזכות הפרש הסלים. המשחק, שהתקיים בסמוך לגבול סוריה, כמעט בוטל בשל בעיות אבטחה - והתקיים בזכות הגעתה של השרה מירי רגב

השרה מירי רגב, יחד עם המאמן שחקני ומאמני עירוני נהריה, בחדר ההלבשה של הקבוצה לפני משחקה מול גאיזנטאפ הטורקית. השרה הצטרפה לנסיעת הקבוצה כדי להבטיח את קיום המשחק ודרישות גורמי הביטחון לאבטחה. צילום מסך מתוך סרטון באדיבות עירוני נהריה
השרה מירי רגב, יחד עם המאמן שחקני ומאמני עירוני נהריה, בחדר ההלבשה של הקבוצה לפני משחקה מול גאיזנטאפ הטורקית. השרה הצטרפה לנסיעת הקבוצה כדי להבטיח את קיום המשחק ודרישות גורמי הביטחון לאבטחה. צילום מסך מתוך סרטון באדיבות עירוני נהריה
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עירוני נהריה ממשיכה את העונה הנהדרת שלה במסגרת האירופאית, ועלתה לשלב רבע הגמר מול בון הגרמנית. לאחר שהשתתפה השנה בליגת האלופות של פיב"א, הקבוצה סיימה במקום השישי בבית המוקדם ונשרה לשלב שמינית הגמר במפעל המשני של פיב"א – גביע היורופקאפ. מול נהריה התייצבה הקבוצה הטורקית גזיאנטפ החזקה שהחזיקה במאזן הנפלא 10:2 ביורופקאפ. בשבוע שעבר ניצחה נהריה בעין שרה את הטורקים 96:75 – 21 נקודות הפרש, ומכיוון שתוצאת שמינית הגמר נקבעת ע"פ סכום התוצאות בשני המשחקים, היה עליה לשמור על היתרון. נהריה השלימה את המשימה עם הפסד שכולו ניצחון – 80:65 (רק 15 נקודות הפרש לטורקים) ועלתה לרבע הגמר.

עירוני נהריה הגיעה למשחק הקריטי מול גזיאנטפ הטורקית עם יתרון 21 נק' מהמשחק הקודם. בניגוד למשחק הקודם, הפעם הכל הלך קשה לקבוצה הצפונית. אולי היה זה היתרון הגדול שיצר שאננות, ואולי הבלגן התקשורתי הרב שהיה סביב הגעה של הקבוצה לעיר הטורקית שנמצאת בגבול עם סוריה, אך הפעם הטורקים שהגיעו נחושים למשחק מצאו מולם קבוצה מבולבלת ולא מאופסת. יש לציין כי בעיית האבטחה נפתרה בסופו של דבר רק ע"י הגעתה של השרה מירי רגב למשחק. הקבוצה זכתה לאבטחה גדולה שכללה מטוס פרטי, אוטובוס משוריין ומאבטחי השב"כ.

נהריה התקשתה מול גזיאנטפ, וכבר הייתה במינוס 21 בסוף הרבע השלישי. למזלה הציג יונתן שולדבראנד מחצית שניה אדירה, בה קלע 4 שלשות קריטיות וסחף את קבוצתו לניצחון עם השיניים במשחק עצבני ומטורף. נהריה קלעה באחוזים נוראיים – עם 39% בלבד מהשדה. לעומתם נתנו שחקני גזיאנטפ את כל מה שהיה להם, אבל זה לא הספיק להם מול המלחמה האדירה של שחקני עירוני נהריה ברבע רביעי מצוין מבחינתם.

מהלך המשחק

החמישיה הפותחת של נהריה: ניק פאוסט, דרווין קיצ'ן,, טיירון נאש, ערן אסנטי,יינסי גייטס.  החמישיה של גזיאנטפ: ראוטינס, דנמון, בלאזיץ', צ'רי, ג'פרסון.

רבע ראשון: 23:10 לגזיאנטפ

הטורקים פתחו את המשחק עם מטח שלשות מטורף ועלו ליתרון 6:2 אחרי שלשה של דנמון. נהריה שיחקה בהתקפות ארוכות, במטרה למשוך את השעון ולגרום לתוצאה נמוכה שמשרתת אותה. למרות פתיחה שקולה יחסית, שחקני גזינטאפ המשיכו להפציץ מהשלוש ועלו ליתרון 19-10 אחרי עוד שלשה של דנמון. נהריה התקשתה התקפית, וספגה מטח שלשות מהצד השני. הטורקים סיימו את הרבע הראשון ביתרון 23:10, עם 7 מתוך 11מהשלוש, כאשר כל סלי השדה שלהם הם שלשות.

רבע שני: 38:28 לגזיאנטפ

נהריה פתחה את הרבע עם שלשה, אך שוב המשיכה בתצוגה הרעה שלה מבחינה הגנתית ונתנה לטורקים להמשיך להגדיל את ההפרש. בצד הטורקי נראה ניצוץ וטירוף בעיניים, כאשר נהריה מתפרקת ומעבדת את היתרון שאיתו הגיעה מישראל. 3 דקות לסיום הרבע מזעיק מאמן נהריה אריק אלפסי פסק זמן ומנסה לעצור את המפולת. אבל שתי הקבוצות ממשיכות אותו דבר, והטורקים עולים ליתרון שיא של 17 נק'. נהריה מאבדת הרבה כדורים ומפוזרת בהתקפה, מצד שני ממשיכה לעשות עבירות לא מחויבות. בסוף הרבע קולע יונתן שולדבראנד 5 נקודות רצופות ומוריד את ההפרש.

רבע שלישי: 63:43 לגזיאנטפ

ברבע השלישי ממשיכה עירוני נהריה לאבד את הראש, ורצף של עברות גרועות שולח את ראוניטיס לקו לעוד נקודות קלות. היתרון צומח ל-19 (55:36) ויש תחושה באוויר שנהריה הולכת להפסיד את צמד המשחקים ותודח מהמפעל. לקראת סיום הרבע נהריה מתקשה, והטורקים עולים ל-21 הפרש. עוד קצת, והם ביתרון ראשון בסיכום המשחקים.

רבע רביעי: 80:65 לגזינטאפ

הרבע האחרון נפתח טוב לנהריה. שלשה גדולה של שולדבראנד מורידה את היתרון ל-11 בלבד. הטורקים נכנסים ללחץ ורואים את הזמן עובר, כשנהריה מחזקת את ההגנה ומצליחה לשחק התקפות ארוכות שמורידות את השעון. להט המשחק הטורקי נראה כבוי, ו-4 דקות לסיום דבון ג'פרסון, אקס מכבי חיפה, עושה עבירת תוקף ומסיים את המשחק. למרות שהמשחק היה נראה גמור, הטורקים חוזרים עם המשך הופעה נהדרת של דנמון וראוטינס. 24 שניות לסיום, מי אם לא דנמון קולע שלשה גדולה, והיתרון של התורכים צומח ל-18 נק', רק עוד 3 נק' לשוויון. אבל ריבאונד הגנה של  שולדבראנד ו2 זריקות עונשין מדוייקות סוגרות את הסיפור, עם ניצחון ענק לזכות נהריה ב6 נק' בסך הכל משני המשחקים. נהריה עושה היסטוריה ועולה לרבע הגמר!

המאמן אריק אלפסי אמר בסיום המשחק: "אני מאוד שמח בשביל העיר שלנו נהריה, בשביל המועדון שלנו. גם הממשלה שעזרה לנו להגיע לכאן. ידענו שיהיה משחק קשה מול גזיאנטאפ במגרשם הביתי. אבל אמרתי לשחקני שאנו באים לכאן כדי לעלות לרבע הגמר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!