דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / לאחר 4 אולימפיאדות רצופות: השחיינית הצורנית אנסטסיה גלושקוב פורשת

גלושקוב זכתה 16 פעמים ברציפות באליפות ישראל, והגיעה למקום הרביעי באליפות אירופה. ריו היתה האולימפיאדה הרביעית שבה ייצגה את ישראל בתרגיל הדואט. אתמול (ד') הודיעה על פרישתה: "לצד המכשולים הרבים זכיתי להמון חוויות ורגעים קסומים"

אנסטסיה גלושקוב (מימין) ויבגניה טטלבאום בתחרות השחייה האמנותית באולימפיאדת ריו (צילום: סוכנות AP)
אנסטסיה גלושקוב (מימין) ויבגניה טטלבאום בתחרות השחייה האמנותית באולימפיאדת ריו (צילום: סוכנות AP)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

תם עידן בשחייה הצורנית ובספורט האולימפי בישראל: השחיינית האמנותית אנסטסיה גלושקוב הודיעה על פרישה בגיל 31, לאחר קריירה ארוכה ומרתקת בת 22 שנים. גלושקוב השתתפה בארבע אולימפיאדות רצופות בהן ייצגה את ישראל בתחרות הדואט, ונכנסה לכולנו ללב בשלל ביצועים מרהיבים.

אמש נערכה מסיבת העיתונאים בה הודיעה גלושקוב על פרישתה וסיכמה קריירה נהדרת ורבת הישגים: "אני יכולה לומר שבריו נתתי את כל מה שהיה בתוכי לאחר קריירה של עשרים שנה. היה רצון למשוך את רגעי התהילה והחלום, אבל עכשיו אני בשלה. אני מכריזה שאני מסכמת את הקריירה הספורטיבית ותולה את בגד הים הנוצץ".

גלושקוב נולדה במוסקבה לזוג הורים שעסקו באימון בתחום השחייה. כשהייתה בת שש עברו הוריה לעיירה קטנה ביוון, כשאביה סרגיי עבד כמאמן שחייה ואמה טטיאנה עבדה עם בנות השחייה הצורנית. כשהייתה בת תשע החליטו הוריה לעבור לירושלים וכאן המשיכה להתאמן בשחייה צורנית עם אמה, ששימשה לה כמאמנת עד סוף הקריירה.

במסיבת העיתונאים הודתה גלושקוב לאמה טטיאנה: "חשוב לי להודות לאדם היקר לי מכל, האחראית על הקריירה, המאמנת – אמא שלי. אני מוקירה לך תודה ומעריכה את מה שהענקת לי, הכל בזכותך. הבאת אותי להישגים שלא הייתי מגיעה בלעדייך. בזכותך הבנתי מה אני רוצה כדי להיות מאושרת. תודה".

את הפריצה הגדולה שלה עשתה גלושקוב בגיל 16, כשדורגה במקום התשיעי באליפות העולם לנערות. ב-2004 התחרתה באליפויות אירופה לבוגרות והשיגה את המקום התשיעי. בבריכה המקומית זכתה גלושקוב 16 פעמים ברציפות באליפות ישראל. הישג השיא בקריירה שלה היה המקום הרביעי באליפות אירופה ב-2010 בהונגריה. שנה לאחר מכן, ב-2011, היא סיימה במקום העשירי באליפות העולם שנערכה בשנחאי.

"לצד המכשולים הרבים זכיתי להמון חוויות ורגעים קסומים, ביניהם לעמוד בפסגת הפודיום הלאומי, להיות ב"טופ 5" בעולם, הייתי צעירת המשתתפות בגמר אירופי, שמעתי את התקווה בגרמניה בזמן שציינו את יום השואה והייתי האישה הראשונה שהשתתפה ארבע פעמים במשחקים האולימפיים".

גלושקוב השתתפה בארבע אולימפיאדות בהן ייצגה את ישראל בתרגיל הדואט. בשלוש מתוכן היא ביצעה את התרגיל עם שותפתה אינה יופה, שיחדיו השיגו באתונה את המקום ה-17, בבייג'ינג את המקום ה-15 ובלונדון את המקום ה-17. לאחר האולימפיאדה בלונדון גלושקוב לקחה פסק זמן מהבריכה והפכה לאם, אולם כעבור שנה וחצי החליטה לחזור ולהתמודד על הקריטריון לריו 2016. לשם כך היא חברה ליבגניה טטלבאום, והשתיים השיגו את הקריטריון לאחר שסיימו באליפות אירופה במקום העשירי. העפלתה לריו הפכה אותה לספורטאית הישראלית היחידה שהתחרתה בארבע אולימפיאדות רצופות. גלושקוב וטטלבאום השיגו בריו את המקום ה-20.

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי אמר על גלושקוב: "אני שמח להביע את הערכתנו לספורטאית יוצאת דופן. מדובר במקצוע מאוד מיוחד ופחות מוכר. ארבע פעמים רצופות לעשות את הקריטריון זה מדהים. היא ספורטאית יוצאת דופן, נרתום אותה כדי שתראה לספורטאי העתיד את הדרך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!