דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפועל באר שבע

הפועל באר שבע / הפועל באר שבע הפסידה לבשיקטאש הטורקית 2:1 וסיימה את המסע האירופי שלה

במהלך הקמפיין ניצחו האדומים מהנגב את אינטר, הדיחו את אולימפיאקוס, ניצחו את סלטיק וסיימו בתיקו עם סאות׳המפטון | הרבה כבוד לעיר הדרומית ולמדינת ישראל | עכשיו תתרכז הפועל במאבקי הצמרת בליגה

אוהדי הפועל באר-שבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90)
אוהדי הפועל באר-שבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הפועל באר שבע סיימה עוד משחק מצויין בשלב 32 האחרונות, במסגרת הליגה האירופית, מול בשיקטאש הטורקית. אך זה לא הספיק מול הטורקים החזקים שניצחו 2:1 (5:2 בסיכום הכללי) בביתם משערים של וינסנט אבובקאר (17) וצ'נק טוסון (87). טוני ווקאמה כבש את השוויון הזמני בדקה ה64.

ב"ש מסיימת קמפיין אירופי מצויין שכלל שתי ניצחונות על אינטר, הדחה של קבוצת אולימפיאקוס, ניצחון על סלטיק ו-2 תוצאות תיקו מול סאות'המפטון האנגלית. כעת ישובו ברק בכר ושחקני ב"ש למאבקי הצמרת מול מכבי ת"א בתקווה לזכות באליפות שנייה ברציפות.

מהלך המשחק. בפתיחת המשחק עלה ברק בכר עם המערך האהוב עליו במשחקי הליגה האירופאית 5-3-2 כאשר הובאן מתפקד כבלם שלישי ואנטוני ווקאמה אמור להיות השחקן החופשי בקישור. בהתקפה הציב ברק בכר את בן שהר ומוחמד גאדיר שהיו אמורים לנצל את המהירות שלהם ולהפתיע את בשיקטאש הטורקית.

מחצית ראשונה. בדקות הראשונות בשיקטאש הפעילה לחץ אדיר על שחקני באר שבע, שנדרשו להגן על שערם. הפחד הגדול של בכר היה לספוג שער מהיר שיסיים את ההתמודדות. בדקה ה-15 טאליסקה קיבל כדור מחוץ לרחבה ובחן את דודו גורש. בדקה ה-17 שער ראשון, 1:0 לבשיקטאש. הלחץ האדיר של הטורקים השתלם. הטורקים הוציאו מתפרצת טובה כאשר באבל שלח רוחב, תורג'מן הרחיק לא טוב לרגליים של אבובקאר שהשתלט על הכדור ובעט כדור אדיר לפינה העליונה. לדודו גורש אין סיכוי.

טאליסקה המשיך להיות פעיל ובדקה ה-31 בעט בעיטה חופשית לשער, אבל דודו גורש עצר את הכדור. בדקה ה-33 באר שבע הגיעה להזדמנות מצויינת. שהר קיבל כדור בתוך הרחבה ועשה סיבוב מצוין במקום, אך הבעיטה שלו היתה חלשה מידי ושוער בשיקטאש, פאברי, הדף לקרן. דקות טובות של באר שבע. בשיקטאש הרגישה שהיא כבר עלתה לשלב הבא והורידה הילוך. מצד שני באר שבע שינתה מערך, כשהובן עבר לקישור האחורי ואילו ווקאמה עבר להתקפה. באר שבע ב4-3-3 התקפי ולוחץ יותר.

השינוי הביא לשליטה של בראון ואוגו במרכז השדה והשתלטות של באר שבע על המשחק. בדקה ה-35 היתה הזדמנות מצויינת של שהר שהגיע משום מקום, אבל בעט חלש מידי והשוער הדף. מהצד השני החלה התקפה מתפרצת של בשיקטאש שכמעט הסתיימה בשער.

מחצית שנייה. למרות שהמשחק נראה מאוזן יותר, בשיקטאש המשיכה להיות יותר מסוכנת. מהלך נהדר של בשיקטאש בדקה 57. דאבל פס בין קווארזמה לאבובקאר חתך את ההגנה של באר שבע אבל בעיטה חלשה של קווארזמה הגיעה לידיו של גורש. בדקה 64 שער משווה, 1:1. תורג'מן העביר כדור מצויין לווקאמה בתוך הרחבה, סיבוב ובעיטה לפינה של השוער הטורקי. שער נהדר ושוויון מוצדק. הכניסה של בוזגלו ומליקסון במחצית השנייה עזרה לבאר שבע להגביר את הקצב. בדקה ה-65 ניסיון יפה של אינלר שבעט מרחוק, גורש התעופף והדף בקצות האצבעות לקרן.

בתוך דקה היו לבאר שבע שתי הזדמנויות מצוינות. ווקאמה העביר כדור לשהר שבעט חזק מצד שמאל, אך הכדור נהדף על ידי השוער. בדקה ה-67 באר שבע יצאה לעוד התקפה, בוזגלו הפעלתן העלה כדור מצוין לרחבה, מרסלו לא הצליח להגיע והובאן נגח רק לרשת החיצונית מול שער ריק. החמצה מצערת.

באר שבע המשיכה לתקוף אך לא הגיעה למצבים ובדקה ה-87 ספגה שער מרגלי החלוץ המחליף טוסון שניצל 3 טעויות בהגנת באר שבע. טוסון פרץ מאגף שמאל וכבש בבעיטה בין הרגלים של דודו גורש. השער הוציא את הרוח מהמפרשים של באר שבע וסיים קמפיין מצוין של הקבוצה הדרומית.

הרכבים

בשיקטאש: פאברי; אנדראס בק, מרסלו, אטינץ' נוקאן, דושקו טושיץ'; נסיפ אויסאל (אוגוז'אן אוז'יאקופ, 72), גוקאן אינלר, טאליסקה, ריקרדו קווארזמה (טולגאי ארסלאן, 60), ראיין באבל; ונסן אבובקאר (צ'נק טוסון, 79).

הפועל באר שבע: דודו גורש; מתן אוחיון, שיר צדק, וויליאם סוארז, אובידיו הובאן, בן תורג'מן; וובה בראון (מאור בוזגלו, 57), ג'ון אוגו; טוני ווקאמה, בן שהר (אליניב ברדה, 70), מוחמד גדיר (מאור מליקסון, 64).

מסע מופלא

בסיום המשחק התראיין מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר, וסיכם את הקמפיין "עשינו מסע מופלא. שהתחיל בחודש יולי ונגמר עכשיו. כמעט בכל משחק התמודדנו מול קבוצות איכותיות וטובות מאיתנו על הנייר, אבל השחקנים שלי הוכיחו אופי אדיר והראנו שאנחנו קבוצה חזקה מאוד, עוצמתית, ווינרים אמיתיים. אני גאה בכל אחד ואחד. עכשיו האתגר הגדול שלנו יהיה להעביר את האנרגיות האלה הלאה.

״נגד בשיקטאש גם האמנו, ואני לא חושב שנפלנו מהם. בסופו של דבר נענשנו על טעויות שעשינו, וחבל. היה קמפיין חלומי והמטרה היא לחזור למעמדים האלה בעונה הבאה. השאיפה שלנו היא לחזור לפה בעונה הבאה, רק בשלב הבתים של ליגת האלופות".

בעלת הקבוצה, אלונה ברקת, צייצה בטוויטר "הסתיים המסע האירופי שלנו, גאה ומודה לצוות שעשה עבודה מופלאה, לשחקנים שנתנו הכל ולאוהדים שחיבקו אותנו".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!