דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דאעש

המזרח התיכון / דאע"ש סופג מפלה אחר מפלה בעיראק, אך מתחזק בגולן הסורי

הקואלציות הבינלאומיות והבין דתיות מניבות פירות בדמות דחיקת רגליו של ארגון הטרור הרצחני מעוד ועוד איזורים בסוריה ובעיראק | הסנטור האמריקאי הרפובליקאי מקיין הגיע לתמוך בכוחות הכורדיים ברוג'בה

אזרחים עיראקים בורחים מאזור הלחימה במערב מוסול, 23.2.2107 (תמונה: חאלד מוחמד, AP)
אזרחים עיראקים בורחים מאזור הלחימה במערב מוסול, 23.2.2107 (תמונה: חאלד מוחמד, AP)
אוריאל לוי

דאע"ש נחלו אתמול (חמישי) תבוסות בכמה חזיתות בסוריה ועיראק. צבא עיראק ממשיך את התקדמותו מדרום מוסול אל צפונה, בצידה המערבי של העיר, וכבש את שדה התעופה הבינלאומי בעיר. צבא טורקיה ובני בריתו הסוריים, כבשו את העיירה אל-באב לאחר יותר משלושה חודשי לחימה. והכוחות הסוריים הדמוקרטיים (SDF) מתקדמים במהירות בגזרות הסמוכות לערים האחרונות שנותרו בשליטת דאעש: א-רקה ודיר א-זור.

דאע"ש נכשל מלהתקדם בחזיתות נגד צבא סוריה ובני בריתו, הנאמנים למשטר אסד. בחזיתות אלה, בעיר דיר א-זור ובאזור תדמור, שראו הישגים אסטרטגיים לדאע"ש בחודשיים האחרונים, נרשם קפאון לאחרונה. המקום היחיד בו דאע"ש התקדם לאחרונה נמצא בגולן הסורי, סמוך לגבול ישראל.

אל-באב

צבא טורקיה והמיליציות הסוריות השותפות לו, כבשו אתמול את כל העיר אל-באב. עוד דווח כי החיילים הטורקים מטהרים את רחובות העיר ממוקשים ומטענים שהטמין ארגון הטרור של המדינה האיסלמית. כחצי שנה מאז שהחל מבצע 'מגן הפרת' של צבא טורקיה ומיליציות הג'יהאד השותפות לו, כ- 1,900 קמ"ר בצפון סוריה שוחררו משליטת דאע"ש. לאחר כיבוש אל-באב, נכבשו גם שתי עיירות קטנות הסמוכות לה.

הכוחות הטורקיים על הקרקע, זכו בשבועות האחרונים לגיבוי אווירי טורקי, רוסי ואמריקאי, מה שסימל את נכונותם של הנשיאים פוטין, אסד וטראמפ לחבור למאבק בדאע"ש.

בתוך כך, צבא סוריה ממשיך את התקדמותו מזרחה מדרום לאל-באב, ומתקרב לשטחי האוטונומיה של צפון סוריה (רוג'בה).

הכיבוש הטורקי של אל-באב הגיע לאחר שדאע"ש החליט לסגת מאל-באב ומהעיירות הסמוכות לה, על מנת להפנות את המאמצים ללחימה נגד משטר אסד בדיר א-זור ובאזור א-רקה. בדומה למקרים אחרים בעבר, גם הפעם התקפל דאע"ש במהירות מעיר בה שלט יותר משלוש שנים. מאות ואולי אלפי מחבלים ג'יהאדיסטים מטעמו נשמעו לדרג הבכיר שהורה על נסיגה. הג'יהאדיסטים של דאע"ש הוחלפו באלה של המיליציות הלוחמות לצד טורקיה.

אל-באב נכבשה לאחר מאות רבות גיחות של חיל האוויר הטורקי, אשר בהפצצות הרבות הרס את העיר כמעט עד היסוד, והרג לפחות 420 אזרחים שנקלעו לקו האש.

א-רקה

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים (SDF) בהנהגת הכורדים ממשיכים לדהור לעבר בירתה של דאע"ש א-רקה ולעבר העיר דיר א-זור. ה-SDF שחררו מעל 100 כפרים בשבועיים האחרונים, מאז שהחלו את הפרק השלישי של מבצע 'זעם הפרת'.

https://twitter.com/agirecudi/status/834190339279777794

הכורדים זוכים לגיבוי אווירי של הקואליציה הבינלאומית נגד דאע"ש בהובלת ארה"ב, ולאחרונה גם לגיבוי אווירי רוסי. זאת למורת רוחם של מנהיגי טורקיה ואיראן המאויימים מהתחזקות הכורדים בסוריה, שכן המפלגה הכורדית הדומיננטית בסוריה מקושרת ל-PKK בטורקיה ולכורדים מורדים באיראן.

הסנטור ג'ון מקיין, העומד בראש הוועדה לכוחות מזוינים של הסנאט, ביקר ברוג'בה השבוע.

https://twitter.com/BraddJaffy/status/834514562678415362

זהו ביקורו השני של מקיין בסוריה מאז פרוץ המלחמה. בביקורו הקודם, במאי 2013, ערך פגישות עם המורדים מצבא סוריה החפשי. מקיין, שנבחר להיות המועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2008, הוא הפוליטיקאי המערבי הבכיר ביותר, ואולי היחיד, שביקר בסוריה מאז פרוץ המלחמה במרץ 2011.

הגולן הסורי

לפני עשרה ימים התאגדו קואליציות המורדים 'תחריר אל-שאם' וברית 'החזית הדרומית' ופתחו במבצע לכיבוש העיר דרעא בגולן הסורי, העיר בה החלה מלחמת האזרחים במרץ 2011.

זרוע דאע"ש השולטת במרחב הסמוך למשולש הגבולות ישראל-סוריה-ירדן, ומכנה עצמה 'צבא חאליד בן וואליד' ניצלה את התקפת המורדים נגד המשטר בדרעא, וכבשה מהם ביום שלישי כמה כפרים עיירות. לאחר שכוחות דאע"ש השתלטו על העיירה טסיל,  בדרום הגולן הסורי, נכנסו לוחמיהם לבית החולים המקומי וחיסלו את כל הפצועים שהיו חשודים בעיניהם כמורדים שנפצעו בקרבות. לאחר כיבוש טסיל כבשו עוד 2 עיירות קטנות וביניהן סחם אל-גולן, שם נמצא סכר חשוב לפעילות החקלאית באזור, וכן את תל אלג'מוע, היושבת במיקום אסטרטגי. ביומיים האחרונים ניסו המורדים לכבוש חזרה את העיירות והכפרים אך נסיונותיהם כשלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!