דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמוניה

מיכל האמוניה / סגירת מיכל האמוניה: אלפים צפויים להפגין היום בחיפה

היום ידון בית המשפט המחוזי בחיפה בערעור של חיפה כימיקלים על ההחלטה לסגור את מיכל האמוניה במפרץ חיפה ולרוקן אותו. אל מול בית המשפט יפגינו תושבי האזור הדורשים לפנות את המיכל באופן מידי

מיכל האמוניה בחיפה (צילום: חיים נתיב).
מיכל האמוניה בחיפה (צילום: חיים נתיב).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

אלפים צפויים להפגין היום (ראשון) מחוץ לבית המשפט המחוזי בחיפה בשעה 09:30, אל מול הדיון בערעור חיפה כימיקלים על פסיקת השופטת ג'אדה בסול שקבעה כי יש לסגור את מיכל האמוניה ולרוקן אותו. חיפה כימיקלים, המעסיקה מאות עובדים בשני מפעליה במפרץ חיפה ובנגב, מעוניינת לדחות את הסגירה ככל שניתן ומבקשת להפוך את הפסיקה.

את ההפגנה יזמה, באופן יוצא דופן, עיריית חיפה כאשר אחריה הצטרפו לארגון ההפגנה אגודת הסטודנטים בחיפה ומועצת הנוער העירונית והארצית, והיא הולכת ותופסת תאוצה מאז שהוכרזה באמצע השבוע שעבר.

תמיכה מסוייגת בקריות

מועצת התלמידים המחוזית הודיעה כי תתקיים מחר שביתה ב-8 ישובים הסמוכים למיכל האמוניה: חיפה, קרית אתא, קרית מוצקין, קרית ביאליק, קרית ים, נשר, טירת כרמל, מ.א. זבולון. עם זאת, בעיריית קרית ביאליק הודיעו כי הלימודים יתקיימו כסדרם, מצב שבוודאי מבלבל את התלמידים בעיר.

ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי החליט להדיר את רגליו מההפגנה במחאה, לדבריו, על "הניצול הציני" שעושה ראש עיריית חיפה במועצת התלמידים המחוזית, אותה גייס להשבתת הלימודים מחר. עם זאת, הוא קרא לתושבי האזור להשתתף בהפגנה נגד מיכל האמוניה ואף העמיד אוטובוס לרשות המפגינים, בדיוק כמו עמיתו חיים צורי, ראש עיריית קריית מוצקין.

דוקורסקי: ״התלמידים "השובתים" יהנו מיום חופש בביתם. הם אינם מתכוונים להגיע להפגנה מחר, כי הם כלל לא יודעים על קיומה. השבתת מערכת החינוך לצורך יחסי ציבור היא חציית קווים. לא אשמש תפאורה לצד מי שמשתמש בתלמידים ומשביתם לשווא״

רם טורגמ'ן, יו"ר אגודת הסטודנטים בחיפה מסר: "זהו לא מאבק פוליטי אלא מאבק על החיים עצמם – שלנו ושל המשפחות שלנו. מאבק שמטרתו למנוע את סכנת החיים שמרחפת מעלינו בקיומו של מיכל האמוניה במפרץ. אני קורא לכל הסטודנטים לבוא להפגין ולשתף ברשתות החברתיות. זה הזמן שלנו להשפיע".

מוטי בליצבלאו, חבר פורום אדם סביבה ונציג ועד קרית חיים: ״צעד גדול נגד האמוניה, צעד קטן לניקוי המפרץ מהמזהמים- אבל, עד שלא נראה את המיכל ריק לא נאמין לאף אחד, ועד שלא נראה את יהב נלחם כך גם נגד התוכניות להרחבת התעשייה המזהמת במפרץ ולהקטנת הזיהום והתחלואה לא נאמין לו.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!